וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדול יותר מפלה? ביקור בקברו של איירטון סנה

20 שנה חלפו מאז שהאייקון הספורטיבי הגדול בהיסטוריה של ברזיל איירטון סנה מת, והדמות שלו ממשיכה לחצות גבולות. אם הסלסאו יזכו בגביע העולמי, אל תתפלאו אם הם יוציאו מהקבר את האגדה. שליחנו למונדיאל אורן יוסיפוביץ ביקר בקברו

עריכה: טל רזניק

איש המשק בבית הקברות של מורומבי, לבוש באוברול ירוק, לא היה צריך לחכות שנשאל אותו איפה. ?אתם מחפשים את הקבר של איירטון סנה??, שאל-ידע, והצביע לכיוון הכניסה. והירוק שבתוך בית הקברות היה ירוק הרבה יותר מהאוברול של איש המשק. דשא בלתי נגמר, עליו מונחות פיסות מתכת צנועות עם שמות ותאריכים. כאילו המתים לא רצו להפריע לדשא. בנקודה הכי גבוהה בירוק הזה שוכנת לוחית בצבע קצת אחר. 21 במרץ 1960 עד 1 במאי 1994. ?שום דבר לא יפריד ביני לבין האהבה של אלוהים?, נכתב שם, ומעל התאריך נחרת ?איירטון סנה דה סילבה?.

20 שנה חלפו מאז שהאייקון הספורטיבי, אולי הגדול בהיסטוריה של ברזיל - כן, יש האומרים שהיה גדול יותר מפלה - התרסק לתוך קיר הבטון במסלול הפורמולה 1 באימולה. סנה הוכרז כמת בבית חולים בבולוניה, והאבל בברזיל לא היה גדול יותר. כחודשיים לאחר מכן, איטליה פגשה את ברזיל בגמר המונדיאל בארצות הברית, במפגש ציני-אירוני-טרגי. 0:0 ב-120 דקות, פנדלים. עד היום יספרו לכם בברזיל שזה היה איירטון סנה שהעיף את הכדור של באג?יו לשמיים. הגביע הלך לסלסאו, שהקדישו את התואר לנהג המרוצים.

איירטון סנה נהג מירוצים ברזילאי. GettyImages
?שום דבר לא יפריד ביני לבין האהבה של אלוהים?. איירטון סנה/GettyImages

20 שנה עברו, ועדיין אף אחד לא שוכח. כבישים מהירים נקראים על שמו, גם מנהרה מפורסמת בסאו פאולו מציגה את דמותו ולאחרונה חנכו בעיר קו רכבת תחתית לזכרו. בברזיל לא זונחים, גם לא מחוץ לה. אל הקבר מתקרבים ניקולה לובינק וכריסטיאן פולב, קרואטים שיום לפני כן חשו נשדדים על ידי שופט יפני והיום (אתמול) באו לעשות כבוד לאליל הברזילאי. לובינק הניח צעיף קרואטי ליד דגל מקומי ונר צרפתי שכבר שכנו שם, והשניים נעמדו והצטלבו.

?עבורנו זו היתה הזדמנות מצוינת להגיע לכאן, אחרי משחק הפתיחה?, מסביר לובינק לוואלה! ספורט. ?אהבנו מאוד את סנה, והוא נהרג ביום ההולדת שלי - עוד סיבה שרציתי לעלות לקברו?. לובינק צפה במרוץ מביתו שבזאגרב, ואת הרגעים הקשים הוא לא שוכח עד היום. מהזווית הנכונה לא היה אפשר לפספס את הרטיבות שנוצרה בעין. הוא מתרגש. ?הוא היה הנהג הכי נהדר בתקופה ההיא, והיה חשוב לי לראות את המקום שבו קבור?, הוסיף פולב. ?רצינו לעשות לו כבוד ולהשאיר פה חתיכה קרואטית קטנה?, חתם לובינק.

הם לא לבד. איש המשק באוברול הירוק מספר שגם כיום, כל כך הרבה שנים אחרי, המקום עדיין מושך מאות מעריצים בחודש. המיתוס של הנהג שקטף שלוש אליפויות פורמולה ונקטף מהר מדי, כפי שנהג, מתדלק ומתדלק את עצמו. ברזיל של היום שייכת לאייקון ספורטיבי אחר, ניימאר, שבקושי ספר עד שנתיים כשסנה אמר שלום לעולם. אבל תהיו בטוחים שאם גם הנבחרת הזו תעשה את כל הדרך לגביע, הברזילאים שוב יוציאו מהקבר את האגדה שלפני 20 שנה התרסקה לתוך הבטון.

לתגובות והצעות: orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully