וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת ראייה: האם הכרטיס האדום לפפה היה מוצדק?

השופט הסרבי מאז'יץ' מילוראד הרחיק את הבלם הפורטוגלי בגלל נגיחה קטנה שנתן למולר. האם ההחלטה חיסלה את סיכויי רונאלדו וחבריו לחולל קאמבק?

1. מה קרה? בדקה ה-38 כשפורטוגל בפיגור 2:0 ונראית אבודה מול הבליץ הגרמני, בלמה פפה איבד את הראש. פפה קיבל כדור בהגנה, נלחץ על ידי תומאס מולר ושלח יד לפניו. מולר נשכב על הדשא, פפה סבר שהתגובה שלו הגרמני היא הצגה לשופט, התקרב אליו, ונגח בו קלות כשזה ישב על הדשא ותפס את פניו. כל זה קרה מול עיניו של השופט הסרבי מאז'יץ' מילוראד, שלא היסס ושלף כרטיס אדום ישיר לבלם הפורטוגלי. כצפוי, שחקני נבחרת פורטוגל המתוסכלים עטו עליו. הרחקתו של פפה סגרה למעשה את הסיכוי לקאמבק עבור רונאלדו וחבריו.

שחקן נבחרת פורטוגל פפה מול שחקן נבחרת גרמניה תומאס מולר. רויטרס
פורטוגל איבדה את הראש עוד קודם, השופט מאז'יץ' מילוראד רק סידר לה אותו. פפה ומולר/רויטרס

2. מה למדנו? נכון, מולר עשה הצגה, ומאמן פורטוגל פאולו בנטו האשים את השופט ש"גמר את המשחק", אבל פפה ובנטו יכולים להאשים רק את עצמם. זה היה מצב נפיץ, השופט הסרבי ידע שהרחקת שחקן במצבה של פורטוגל יכפה עליו לחץ ויהפוך את המשחק לאגרסיבי יותר מצד הפורטוגלים המתוסכלים, אבל הוא הפגין אומץ וקור רוח, והרחיק את פפה בצדק. פורטוגל נראתה מפורקת כבר אז ואובדן העשתונות של פפה היה עדות לכך. התגובה האלימה של פפה היא לא משהו שאוהדי הכדורגל רוצים לראות במגרש, ושופטים ששומרים על החוקה ועל בריאות השחקנים, תמיד יזכו להערכה רבה יותר מאשר אלה שמעלימים עין או "מחליקים". שופטים רבים היו מסתפקים בכרטיס צהוב או אזהרה, אבל מאז'יץ' מילוראד לא כופף את החוקה כדי להקל על עצמו והחליט נכון כששלף מיד את הכרטיס האדום. הכרטיס הזה העלה לפוטוגל את לחץ הדם, אבל מהר מאוד רונאלדו וחבריו הבינו שכדאי להם לחזור לתלם ולהירגע, כי מולם עומד שופט סמכותי ותקיף.

מילוראד הסרבי מגיע ממדינה קטנה, יש לקוות שהפוליטיקה של פיפ"א לא תדחוק אותו לאחור ככל שיתקדם הטורניר, ובמובן הזה מילוראד גלגל את הכדור לארגון שמנהל ספ בלאטר. המונדיאל מעביר הילוך, בקרוב מפלס הלחץ ינסוק כשיחל שלב הנוקאאוט, וכדאי מאוד שפיפ"א תציב בשלבים הגבוהים שופטים כמו מילוראד, שלא מתכופפים בפני אף כוכב, לא עושים הנחות, ושומרים על תדמית המשחק ובריאות השחקנים שמשחקים אותו.

  • עוד באותו נושא:
  • פפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully