וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיירמו אוצ'ואה: "זה ללא ספק היה המשחק של חיי"

שוער נבחרת מקסיקו התמוגג מה-0:0 של נבחרתו עם המארחת מברזיל. פליפה סקולארי לא התרגש ואמר: "אני מרוצה בסך הכל, התוצאה משקפת. ברזיל תעפיל לשלב הבא". ניימאר על הבכי בהמנון: "אחד המשחקים המרגשים בחיי". וגם: ההיסטוריה השלילית שרשמו הסלסאו במשחק

איש המשחק. אוצ'ואה נחנק מאהבה/AP

עוד ערב ענק של מונדיאל הגיע לשיא הערב (שלישי), אך בשונה משאר המשחקים שלרוב הסתיימו עם שערים רבים ברשת, הפעם המשחק המרכזי של הערב נגמר רק ב-0:0. למרות זאת, קיבלנו קרב גדול בין המארחת, ברזיל למקסיקו, שפשוט סירבה לוותר למיליונים שעקבו ברחבי המדינה, והוציאה נקודה יקרה שעוד עשויה להיות זו שתשלח אותה לשלב הבא. על התיקו הזה צריכים המקסיקנים להודות בעיקר לגיירמו אוצ'ואה, שוער הנבחרת, שרשם הערב את ההופעה הגדולה ביותר של שוער בטורניר הנוכחי, כשפשוט עצר כל כדור שנבעט לכיוונו מניימאר וחבריו.

מספרים

* התיקו המאופס של ברזיל הוא השני בלבד ב-25 משחקיה האחרונים שלה במונדיאל (יחד עם ה-0:0 מול פורטוגל ב-2010).

* זו בסך הכל תוצאת התיקו השנייה במונדיאל הנוכחי, ב-16 משחקים (יחד עם ה-0:0 של ניגריה מול אירן).

* מאז 1978 מקסיקו לא מפסידה את המשחק השני שלה במונדיאל (אז הפסידה 6:0 לגרמניה).

* עם התוצאה הערב, קוטעת מקסיקו את הרצף הברזילאי שעמד על עשרה משחקים רצופים בהם כבשה וניצחה.

* זו הפעם הראשונה בתולדות ברזיל במונדיאלים בה היא לא מנצחת נבחרת ממרכז אמריקה. המאזן עד כה עמד על שישה ניצחונות בשישה משחקים ומאזן שערים של 2:18.

* זה התיקו המאופס ה-11 בתולדות נבחרת ברזיל במשחק ביתי רשמי. האחרון היה מול ונצואלה באוקטובר 2009.

* זה התיקו 0:0 השלישי בלבד בין ברזיל למקסיקו ב-39 מפגשים.

* גם בניסיון החמישי שלה, מקסיקו מעולם לא ניצחה את הנבחרת המארחת של המונדיאל (שלושה הפסדים, שתי תוצאות תיקו).

* הפעם האחרונה שברזיל לא פתחה מונדיאל עם שני ניצחונות הייתה ב-1978.

* לראשונה מאז 1970, אז אירחה את הטורניר, מקסיקו עלתה למשחק במונדיאל עם חולצה אדומה.

* ועוד דבר אחד קטן: ז'ו, שעלה כמחליף בדקה ה-68 הפך לשחקן עם השם הקצר ביותר בתולדות המונדיאלים שעולה לשחק.

עוד באותו נושא

ברזיל ומקסיקו נפרדו ב-0:0

לכתבה המלאה
גיירמו אוצ'ואה שוער נבחרת מקסיקו עוצר את טיאגו סילבה. רויטרס
הופעת ענק שלו. אוצ'ואה/רויטרס

מאמן נבחרת ברזיל, פליפה סקולארי לא התרגש מכך שנבחרתו לא כבשה או לקחה את מלוא הנקודות: "אני לא מודאג. 0:0 זו אף פעם לא תוצאה טובה, אבל היא כן משקפת את המשחק. ניצחון היה שם אותנו בשמינית הגמר, אז חבל על התוצאה הזו, אבל חייבים לקחת את הדברים החיוביים, והיו הרבה כאלה. שתי הנבחרות חיפשו את השער, היה משחק מאוד פיזי והזדמנויות בשני הצדדים. יכולנו להבקיע שערים רבים, ואני מרוצה בסך הכל. ברזיל תעפיל לשלב הבא".

"לדעתי היינו ב-10% טובים יותר ממקסיקו, השוער שלהם עשה עבודה מצוינת וזה מה שמנע מאיתנו ניצחון", הוסיף סקולארי. "אנחנו רק משתפרים ויש לנו דרך ארוכה לעבור, אני מרוצה מאוד ממה שראיתי במגרש. אצלנו בברזיל נוטים להאמין ששחקנים אחרים לא טובים כמונו וחשבנו שמקסיקו פחות טובה, אבל הם שיחקו טוב כמונו. הם החזיקו בכדור, איימו על השער, הם יודעים לשחק כדורגל".

אחד הרגעים המרגשים והמפתיעים במפגש היה בשלב ההמנונים, כשהרבבות באיצטדיון שרו בגרון ניחר, וכוכב ברזיל ניימאר החל לבכות במהלך השירה. אחרי המשחק ניימאר התייחס לתמונה האייקונית שלו בוכה בהמנון: "למרות התיקו, המשחק היום היה אחד המרגשים בחיי".

קשר נבחרת ברזיל ברנרד, שנכנס כמחליף במחצית, אמר: "ידענו שתיקו היא תוצאה לא רעה עבורנו, היינו מסתבכים אם היינו סופגים, מי שהיה כובש ראשון במשחק הזה היה מנצח. אנחנו צריכים להיות יותר שקטים עם הכדור, מצאנו את הדרך שלנו, חסר לנו רק הפיניש".

שחקן נבחרת ברזיל ניימאר בוכה מבהלך ההמנון הלאומי. GettyImages
רגע שייזכר. ניימאר בוכה במהלך ההמנון/GettyImages

גיבור הערב, הלא הוא שוער נבחרת מקסיקו גיירמו אוצ'ואה היה נרגש מאוד והכריז: "זה ללא ספק המשחק של חיי. אני ממש שמח, עכשיו אני רוצה לחגוג עם החברים והמשפחה שלי. לתת משחק כזה במונדיאל נגד המארחת זה לא קל, תודה לאל. סבלתי הרבה עד שהגעתי לרגע הזה אבל אף פעם לא הרמתי ידיים והמשכתי לעבוד קשה". על המפגש מול ברזיל: "ידענו שזה הולך להיות משחק קשה מול ברזיל אצלם בבית. אבל עם המון השקעה של החברים והגנה טובה של כולם הצלחנו להוציא נקודה גדולה". כשנשאל מה ההצלה הכי גדולה שלו במשחק, ענה אוצ'ואה: "אני חושב שההצלה מהנגיחה של ניימאר הייתה הכי קשה".

מיגל הררה, מאמנה של נבחרת מקסיקו, חגג את הנקודה היקרה בסיום: "שיחקנו משחק נהדר מול יריבה נהדרת שהייתה פייבוריטית ברורה אבל הנבחרת שלנו הראתה שהיא באה לשחק ולתת פייט". על המשחק הנפלא של אוצ'ואה, אמר הררה: "בחירת השוער הייתה קשה. מתוך ארבעה שוערים בחרנו שלושה. אוצ'ואה שמר אותנו רגועים. היו לו שלוש הצלות מדהימות במשחק הזה, אבל גם אנחנו הגענו למצבים ולא היינו רחוקים מלכבוש. אני לא זוכר הצגה כזאת של שוער בגביע העולמי. אפ שיחקנו ככה נגד הנבחרת הפייבוריטית, שמארחת את הטורניר, אנחנו יכולים לעמוד מול כל אחת".

גיירמו אוצ'ואה שוער נבחרת מקסיקו. GettyImages
"סבלתי הרבה עד שהגעתי לרגע הזה אבל אף פעם לא הרמתי ידיים". אוצ'ואה בעוד הצלה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully