וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי אלונסו: "לא באנו מוכנים מנטלית למונדיאל. זה הזמן לשינויים"

הלם בספרד בעקבות ההדחה. קסיאס: "מתנצלים בפני האוהדים". ראמוס: "תירוצים הם ללוזרים". טורס: "עכשיו הזמן של הדור הבא. עשינו דברים יפים". אלכסיס פרגן: "אף נבחרת לא תרמה יותר לכדורגל מאשר ספרד". בעיתוני העולם חותכים: "אולי הטיקי-טאקה מעולם לא היה קיים?"

עריכת וידאו: מתן חדד

מי היה מאמין? עידן השליטה של נבחרת ספרד תם הערב (רביעי), לאחר שכבר אחרי שני משחקים החבורה של ויסנטה דל בוסקה נפרדה לשלום מהתואר שלה והודחה בבושת פנים ממונדיאל 2014. אלופת העולם היוצאת, שקיוותה להתאושש אחרי התבוסה 5:1 להולנד, הפסידה הפעם 2:0 לצ'ילה וסיימה את דרכה בטורניר. המשחק האחרון שלה מול אוסטרליה יהיה לפרוטוקול בלבד, ובו היא תנסה לפחות להשיג נקודות, לפני החזרה הביתה שתלווה בביקורות קשות ובדרישה עזה לבצע מהפכה. אחרי הזכיות ביורו 2008, מונדיאל 2010 ויורו 2012 - נחתם עוד פרק בהיסטוריה של הכדורגל העולמי.

השכיב את קסיאס וגלגל פנימה. ורגאס/רויטרס

המספרים

* ספרד היא אלופת העולם השלישית בארבע הטורנירים האחרונים שמודחת בשלב הבתים שאחרי הזכייה. קדמו לה צרפת ב-2002 ואיטליה ב-2010.

* ספרד עשתה היסטוריה שלילית כשהפכה לאלופת העולם הראשונה שמפסידה את שני משחקיה במונדיאל שאחרי הזכייה.

* ספרד ספגה עד עכשיו שבעה שערים בטורניר. רק ב-1950 היא ספגה יותר (12) וגם אז המונדיאל נערך בברזיל.

* שבעת השערים האלה הם יותר ממה שספרד ספגה ביורו 2008, מונדיאל 2010 ויורו 2012 גם יחד.

* ספרד הפסידה פעמיים ברציפות לראשונה מאז אוקטובר 2006 (3:2 לצפון אירלנד ו-2:0 לשבדיה).

* הפעם הקודמת שספרד הודחה כבר בשלב הבתים הייתה ב-1998 עם חאבייר קלמנטה על הקווים.

* אדוארדו ורגאס כבש ארבעה שערים רצופים עבור צ'ילה נגד ספרד.

* מי שקטע לו את הרצף, צ'ארלס אראנגיס, הפך לרביעי שמבשל וכובש במשחק אחד נגד ספרד במונדיאלים מאז 1966. קדמו לו ויירה, מיונג בו וליטברסקי.

* צ'ילה עם חמישה שערים במונדיאל הזה. עברו רק שני משחקים, אבל זו כבר הכמות הכי גדולה שלהם מאז המונדיאל הביתי ב-1962.

* צ'ילה עם ניצחון ראשון אי פעם על ספרד, אחרי שמונה הפסדים ושתי תוצאות תיקו עד היום.

האלופה בחוץ

צ'ילה ניצחה 0:2 את ספרד שנפרדה מהתואר

לכתבה המלאה

לפני המשחק: אוהדי צ'ילה התפרעו במרכז התקשורת במראקנה

בספרד מיהרו לבכות את ההדחה והזכירו שהנבחרת שלהם היא הראשונה מבין 32 שמסיימת את דרכה. הכותרות באתרי האינטרנט קראו "סופו של עידן", "להתראות לגביע העולמי" ו-"האלופה היא הראשונה ליפול". ב"מארקה" גם מיהרו לנתח: "דייגו קוסטה, ניסוי כושל".

ב"אס" נתנו את הכותרת: "זה היה נחמד כל עוד זה נמשך" והוסיפו: "הנבחרת לא הצליחה להגיב ועפה מהמונדיאל. ורגאס ואראנגיס שמו חותמת על הדרמה הספרדית. לה רוחה לא הצליחה לשחק טוב וסבלה גם מחוסר מזל. עכשיו מתחיל הדיון על סופו של עידן ועל הדור החדש". ב"אל פאיס" כתבו הלכו בפשטות על "שקיעתה של הטיטאניק".

גם בתקשורת העולמית חתכו. ה"בילד" הגרמני הודיע: "הטיקי-טאקה מת". ב"דיילי מייל" הבריטי הגדילו וכתבו: "ומה אם הטיקי-טאקה מעולם לא היה קיים, וסתם היה מדובר בדור גדול של שחקנים".

שוער נבחרת ספרד, איקר קסיאס. רויטרס
מברך את הולנד וצ'ילה. קסיאס/רויטרס

המאמן ויסנטה דל בוסקה אמר אחרי שריקת הסיום: "הגיע לנו להיות מודחים. אין לי תירוצים. ניסינו, הלכנו קדימה, אבל לא היה לנו מזל מול השער. זה לא הזמן לדון בהשלכות. יהיה לנו זמן לחשוב ולהעריך מה צריך לעשות. אני לא רוצה לדבר עכשיו על העתיד שלי, גם לא של הנבחרת. אין לי טענות לשחקנים, הם ניסו, אבל משהו היה חסר. הייתה חסרה לנו קצת יותר אקטיביות במשחק".

איקר קסיאס, לו היה חלק גדול בשער השני, אמר: "קשה להסביר מה קרה לנו. נתנו הכול, אבל זה לא הספיק. אנחנו האשמים ואנחנו מאוד מאוכזבים. אנחנו מתנצלים בפני האוהדים הספרדים ומברכים את הולנד וצ'ילה שעלו לשמינית הגמר".

מאמן נבחרת ספרד ויסנטה דל בוסקה לצד דייגו קוסטה. GettyImages
קשה להסביר. דל בוסקה/GettyImages

צ'אבי אלונסו הודה: "לא הצלחנו לשמור על הרעב מהטורנירים הקודמים. לא באנו מוכנים ולא היינו שמחים מספיק כדי להצליח. היינו מותשים ועשינו כל טעות אפשרית בדרך, פגענו בדרך שהביאה לנו כל כך הרבה ניצחונות והצלחות. אנחנו מאוד עצובים, לא באנו מוכנים מנטלית למונדיאל הזה וגם לא פיזית. ההדחה הזו מוצדקת. כל תקופה גדולה מסתיימת עם הפסד צורם ואולי זה הזמן לשינויים. שיחקנו מול שתי יריבות נהדרות והם הגיעו מאוד מוכנות למשחקים מולנו".

אנדרס אינייסטה דווקא לא הסכים עם אלונסו: "זו דעתו אולי, אבל לדעתי, כשדברים לא עובדים, זה אף פעם לא קשור לחוסר רצון או מוכנות. כולנו רצינו לנצח, אבל זה פשוט לא קרה".

סרחיו ראמוס אמר: "עכשיו, יותר מתמיד ואחרי כל השנים הגדולות, אנחנו חייבים להיות מאוחדים. זה לא היום למסקנות, העתיד שלנו עדיין נראה מזהיר. אי אפשר לחיות על העבר בכדורגל. קל היום לתרץ תירוצים, אבל זה נועד ללוזרים. זה פשוט היה אחד מאותם רגעים בהם כלום לא עבד ואנחנו מתנצלים בפני כל העם הספרדי. אנחנו יודעים שכולם עצובים עכשיו".

פרננדו טורס הוסיף: "גם הדור הבא שלנו נהדר ויעשה דברים גדולים. עכשיו הגיע הזמן שלו. אי אפשר לנצח כל הזמן ולשמחתנו אנחנו יכולים להביט לאחור ולהיזכר שעשינו גם דברים יפים".

סרחיו ראמוס, שחקן נבחרת ספרד. רויטרס
הביתה. ראמוס/רויטרס

בצד השני חגיגה. המאמן חורחה סמפאולי אמר: "אנחנו שמחים ששיחקנו היטב נגד ספרד. שיחקנו באינטנסיביות גבוהה ובגבורה. ניצחנו יריבה מאוד חזקה. אני גאה בשחקנים שלי ומברך אותם על המאמץ האדיר שלהם. לעולם לא אשכח את המשחק הזה".

סמפאולי הוסיף: "שיחקנו היום עם שיטה ורעיון, והשחקנים האמינו בהם ונלחמו כדי לשמור עליהם. אני חושב שיש לנו נבחרת בוגרת, כנראה יותר מאי פעם. האם זו נבחרת צ'ילה הטובה ביותר בהיסטוריה? נחכה ונראה. זה משהו שאפשר יהיה לומר רק אחרי שהטורניר יסתיים".

אלכסיס סאנצ'ס פרגן לחבריו הספרדים: "אף אחד לא עשה יותר עבור הכדורגל העולמי מאשר ספרד. הפעם אנחנו הצגנו מנטליות של אלופים. אנחנו חולמים לזכות במונדיאל הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully