וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת ראייה: ההחלטה שגמרה לאנגליה את המונדיאל בברזיל?

דייגו גודין כבר ספג צהוב קודם לכן, וכששלח מרפק אל פניו של דניאל סטארידג' הוא היה צריך לקבל כרטיס אדום מקרלוס קראביו. השופט הספרדי הסתפק באזהרה בלבד והשאיר את אורוגוואי ב-11 שחקנים. האם שיקול דעתו היה נכון?

בלם נבחרת אורוגוואי דייגו גודין (ימין) מקבל כרטיס צהוב מהשופט הספרדי קרלוס קרלוס ולאסקו קראביו (שמאל). AP
בלם נבחרת אורוגוואי דייגו גודין (ימין) מקבל כרטיס צהוב מהשופט הספרדי קרלוס קרלוס ולאסקו קראביו (שמאל)/AP

מה היה? בדקה ה-29 של המשחק בין אנגליה לאורוגוואי, דניאל סטארידג' פרץ קדימה וספג מרפק בצווארו מקפטן הסלסטה דייגו גודין. לבלם כבר היה כרטיס צהוב, אבל הופט הספרדי קרלוס ולאסקו קראביו הסתפק באזהרה למרות שהעבירה שביצע גודין הייתה גסה וללא כדור. שחקני אנגליה דרשו שישלוף כרטיס אדום, אבל קראביו השאירו אותו בכיס ואפשר לגודין להמשיך לשחק.

מה למדנו? בדקה ה-29 של המשחק בין אנגליה לאורוגוואי, דייגו גודין היה האיש עם הכי הרבה מזל בסאו פאולו. לשמחתה של נבחרת אורוגוואי, השופט הספרדי ריחם עליו, וטעה. העבירה שגודין ביצע שווה כרטיס אדום ולשופט אין כלל שיקול דעת בסוג כזה של פאוול. גודין היה צריך להיות מורחק ואורוגוואי הייתה צריכה להישאר בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-30. סביר מאוד להניח שאם השופט היה מרחיק את גודין, המשחק היה מתפתח אחרת, כשלאנגליה יתרון מספרי ואורוגוואי נלחצת לאחור ורושמת משחק שני בברזיל כשהיא בעשרה שחקנים. אבל כל זה לא קרה. סיכוייה של אנגליה להמשיך בטורניר קלושים, וההיסטוריה תזכור את הצמד המנצח של לואיס סוארס ואת העובדה שאנגליה רשמה הפסד שני רצוף בטורניר. ההיסטוריה החלופית, זאת שהייתה יכולה להיווצר אם השופט קראביו היה מחליט נכון, תישאר מעתה רק במחשבותיהם של אוהדי אנגליה המתוסכלים.

זאת הייתה החלטה אחת, לכאורה זניחה, אבל כזו שהייתה יכולה לשנות את התוצאה הסופית. ראוי שהשופטים יזכרו זאת, ויפעילו את שיקול דעתם בזמן הנכון. המרפק ששלח גודין לעבר סטארידג' לא היה הזמן הנכון להפעיל שיקול דעת מבחינתו של השופט קראביו, וההיסטוריה, לצערם של האנגלים, נכתבה בהמשך על ידי סוארס.

לואיס סוארס שחקן נבחרת אורוגוואי. AP
אורוגוואי נשארה ב-11 שחקנים והוא כתב את ההיסטוריה של המשחק. סוארס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully