וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קוסטה ריקה הפילה את בית המוות"

רבבות חגגו ברחובות, הנרי ופלקאו בירכו. העיתונים יצאו מגדרם: "הטיקוס הוכיחו שהניצחון על אורוגוואי לא היה חזיון תעתועים. רוצים רבע גמר". וגם: למה פיפ"א לקחה שבעה משחקני הנבחרת לבדיקות סמים? מראדונה תוקף

ב-6 בדצמבר 2013, מי האמין? דקות אחרי הגרלת שלב הבתים של מונדיאל 2014, שנערכה בבאהיה, רבים דיברו על בית ד' שהוגדר במהירות כ"בית המוות". איטליה, אורוגוואי ואנגליה. אה כן, וגם קוסטה ריקה. שלוש הראשונות היו אמורות לנהל קרב איתנים של שני הכרטיסים לשמינית הגמר והנבחרת ממרכז אמריקה נחשבה אז למי שהן יוכלו לשפר את הפרש השערים נגדה.

קצת יותר משבעה חודשים לאחר מכן, אנגליה כבר בחוץ ואיטליה ואורוגוואי תאבקנה על כרטיס אחד. קוסטה ריקה - הפלא ופלא - בשמינית הגמר. בניגוד לכל הסיכויים. הטיקוס גברו אתמול (שישי) 0:1 על איטליה ומחזיקים במאזן מושלם של שש נקודות משש אפשריות אחרי שבמחזור הפתיחה של בית ד' הם גברו על אורוגוואי 1:3. איך אמר המאמן הקולומביאני חורחה לואיס פינטו אחרי המשחק אמש? "אנחנו אוהבים את הבית הזה. ככל שהשור חזק יותר, כך הקרב טוב יותר".

עשרות אלפי אזרחים יצאו לרחובות בערים הגדולות כדי לחגוג עוד ניצחון סנסציוני וכמובן שגם עלייה לשמינית הגמר. הכותרת של העיתון "לה נסיון" קראה "קוסטה ריקה הפכה לענקית של בית המוות" וב"לה רפובליקה" כתבו: "קוסטה ריקה הפילה את בית המוות".

ב"אל דיה" מרחו תמונה של בריאן רואיס ועליה המילה: "היסטוריה". בהמשך כתבו: "המשחק הגדול שגרם לנו לנצוץ" וגם: "ללא גבולות. עכשיו אנחנו מחפשים דרך להשתחל לשמונה הגדולות". ב-ESPN DEPORTES כתבו: "קוסטה ריקה הוכיחה שהניצחון על אורוגוואי לא היה חזיון תעתועים ועלתה לשמינית הגמר".

קוסטה ריקה חוגגת עלייה לשמינית גמר מונדיאל 2014. צילום מסך מתוך EL DIA, קוסטה ריקה, צילום מסך
"ללא גבולות"/צילום מסך, צילום מסך מתוך EL DIA, קוסטה ריקה

קוסטה ריקה היא אחת מהנבחרות הכי צנועות במוהנדיאל כשמביטים על סגל השחקנים שלה. רק 11 מ-23 חברי הסגל משחקים באירופה ושלושה נוספים עושים זאת ב-MLS האמריקאית. המשמעות היא שלא פחות מתשעה שחקנים רצים ובועטים בליגה המקומית שנחשבת לחלשה למדי. אם זה לא מספיק, שניים מהשחקנים הבולטים של הנבחרת, מגן-קשר אברטון, בריאן אוביידו, והחלוץ אלברו סאבוריו, פצועים ולא נכללים בסגל.

אז איך הטיקוס עשו את זה? "קוסטה ריקה הראתה שמה שחשוב זה לא השמות, אלא הקבוצה" , אבל תיירי הנרי שמשמש כפרשן בטורניר. שחקן העבר האנגלי, רובי סבאג', הוסיף: "הופעה מדהימה של קוסטה ריקה. היא הייתה עדיפה על איטליה בכל דבר אפשרי. השחקנים שלה היו ראשונים לכל כדור, השער היה נהדר וגם הגיע לה פנדל".

גם באיטליה ההמומה החמיאו לטיקוס וב"קוריירה דלו ספורט" כתבו: "שלוש נקודות לקוסטה ריקה המדהימה". ב"גרדיאן" האנגלי כתבו: "קוסטה ריקה הענישה את איטליה שזילזלה בה וניפצה את טבלת הסיכויים". רדאמל פלקאו צייץ בטוויטר: "כל הכבוד לקוסטה ריקה שעשתה את זה בניגוד לכל הסיכויים והפתיעה את כולם. ברכות לכל הטיקוס".

קוסטה ריקה עורכת כעת את ההופעה הרביעית שלה במונדיאלים. היא עברה פעם אחת את שלב הבתים, בהופעת הבכורה שלה ב-1990. אז המסע הסתיים את תבוסה 4:1 לצ'כוסלובקיה בשמינית הגמר, אבל הפעם הטיקוס מקווים שהחלום יימשך קצת יותר. היריבה שלהם תגיע מבית ג', בו משחקות קולומביה, חוף השנהב, יפן ויוון.

עוד באותו נושא

קוסטה ריקה בשמינית הגמר אחרי 0:1 מדהים על איטליה

לכתבה המלאה
אוהדי נבחרת קוסטה ריקה. רויטרס
עשרות אלפים חגגו/רויטרס

בסיום המשחק אגב, נלקחו לא פחות משבעה משחקני קוסטה ריקה לבדיקות הסמים על ידי אנשי פיפ"א. כל זאת, בניגוד מוחלט למספר הקבוע של נבדקים מכל נבחרת, שניים, שנבחרים בצורה אקראית בסיום כל משחק. בפיפ"א מיהרו לתרץ והסבירו שמלבד השניים שאכן נלקחו אקראית, חמשת האחרים לא עברו את בדיקת הסמים המחייבת לפני הטורניר ולכן זו הייתה ההזדמנות לבדוק אותם. אלא שברחבי העולם החלו לתהות מדוע אותם חמישה שחקנים לא נלקחו לבדיקה לפני הטורניר או לחלופין, לאחר הניצחון במחזור הראשון של הבית, מול אורוגוואי.

דייגו מראדונה, שיחסיו עם פיפ"א לא טובים במיוחד, תקף את ראשי הארגון: "זה חוסר כבוד מוחלט, הם מצפצפים על החוקים. למה לוקחים שבעה שחקנים מקוסטה ריקה ולא מאיטליה. כל זה קורה בגלל שפיפ"א מתוסכלת מכך שקוסטה ריקה עלתה ושזה ייפגע לה בכסף שהיא תקבל מהמפרסמים. אף פעם לא ראיתי דבר כזה. כשהבדיקה נפלה אקראית עליי, נפלתי, אבל עכשיו אני יכול לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully