וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוסלב קלוזה הפך לכובש המצטיין במונדיאלים: "לא זוכר מתי עשיתי סלטה לאחרונה"

מירוסלאב קלוזה השתווה לרונאלדו הברזילאי כמלך שערי המונדיאלים (15 שערים): "לא רע לכבוש 15 שערים ב-20 משחקים". חלוץ העבר בירך: "ברוך הבא למועדון". ג'יאן השווה שיא אגדי של רוז'ה מילה. כל המספרים

א-ג-ד-ה. מירוסלב קלוזה/GettyImages

מונדיאל 2014 לא מפסיק לספק דרמות, הפתעות וכדורגל איכותי והערב (שבת) חובבי הכדורגל קיבלו עוד הצגה בדמות 2:2 מרתק בין גרמניה לגאנה. הגרמנים, שהגיעו למשחק הזה אחרי ההצגה מול פורטוגל, עלו ליתרון ראשון משער של גצה (51), אבל אנדרה איוו (53) ואסמואה ג'יאן (63) השלימו מהפך מהיר. אולם, המילה האחרונה הייתה שייכת למירוסלאב קלוזה הבלתי נגמר שכבש את השוויון עם דחיקה מקרוב (71) והשתווה לרונאלדו הברזילאי ככובש המצטיין בתולדות המונדיאלים עם 15 שערים.

הגרמנים שמרו על המקום הראשון בבית, אבל יאבדו אותו אם ארה"ב תנצח במשחק שלה מחר את פורטוגל כששתי הנבחרות תפגשנה במחזור השלישי והאחרון. גאנה תהיה חייבת לנצח את כריסטיאנו רונאלדו וחבריו במחזור הבא כדי להעפיל לשלב הבא.

המספרים

* קלוזה השתווה עם השער שלו לרונאלדו הברזילאי כמלך שערי המונדיאלים, עם 15 כיבושים בסך הכל: חמישה ב-2002, חמישה ב-2006, ארבעה ב-2010, אחד ב-2014. ועוד רגלו נטויה.

* קלוזה הפך לשחקן השלישי שכובש בארבעה מונדיאלים שונים, לצד פלה ואובה זילר.

* קלוזה הפך למחליף הכובש המהיר בהיסטוריה של גרמניה כשמצא את הרשת אחרי 112 שניות מרגע עלייתו למגרש.

* אסמואה ג'יאן השתווה לרוז'ה מילה האגדה ככובש המצטיין של נבחרת אפריקאית במונדיאלים עם חמישה שערים.

* זה היה המשחק העשירי של אסמואה ג'יאן בגביע העולמי - שיא גנאי.

* כל שבעת השערים של גרמניה נגד גאנה הגיעו מהדקה ה-60 והלאה.

* מאז 1994, גרמניה ניצחה את משחקה השני בשלב הבתים פעם אחת בלבד (היו גם שלוש תוצאות תיקו והפסד).

* פר מרטסאקר הוא הגרמני ה-13 שמגיע ל-100 הופעות בנבחרת הלאומית.

* 13 פעמים גרמניה ירדה לחדרי ההלבשה בתוצאת תיקו - ומעולם לא הפסידה (שבעה ניצחונות, שש תוצאות תיקו).

* מריו גצה הבקיע שלושה שערים בשלושת המשחקים האחרונים שלו בנבחרת הלאומית.

* ב-12 הופעות במונדיאל, תומאס מולר עומד על שמונה שערים וארבעה בישולים.

* זה היה המשחק ה-800 בתולדות הגביע העולמי.

* זו הייתה הפעם השנייה ברציפות שבה האחים בואטנג נפגשים בגביע העולמי: ג'רום שיחק בגרמניה, בעוד קווין פרינס שיחק בגאנה. שניהם הוחלפו.

* אם גרמניה תעפיל לשלב הבא, היא תעשה זאת בפעם ה-16 ברציפות.

שחקן נבחרת גרמניה מירוסלב קלוזה חוגג. GettyImages
הציל את גרמניה מהפסד. קלוזה/GettyImages

מירוסלאב קלוזה, גיבור המשחק, הזה אמר בסיום: "אני לא יודע כמה זמן עבר מאז שעשיתי סלטה אחרי שער, אבל לפחות זה עבד. אתה נכנס למשחק ורוצה לשנות את המשחק. לכבוש 20 שערים ב-15 משחקי מונדיאל זה לא רע בכלל, אבל מה שחשוב עכשיו זה שנשחק טוב מול ארה"ב במשחק הבא". על המשחק של גרמניה אמר: "זו לא בושה להיקלע לפיגור, הבושה היחידה היא לא לקום שוב על הרגליים".

מי שבירך בלקוניות את קלוזה הוא לא אחר מאשר רונאלדו הברזילאי, שצייץ: "ברוך הבא למועדון".

מאמן נבחרת גרמניה יואכים לב ציין שהשחקנים שלו "תשושים" אחרי המאמץ הגדול שהשקיעו, ואמר: "גאנה עשתה עבודה טובה, הם הצליחו לצמצם לנו את השטחים, לא הצלחנו למצוא שטחים פתוחים. היה משחק בקצב לא ייאמן, והשחקנים נתנו את הכול. רצינו להימנע ממאבק קשה בחום הגבוה הזה, אבל הקבוצה הראתה אופי ותשוקה בחזרה שלהם מפיגור".

מאמן גאנה אקוואסי אפיה אמר בסיום: "לא יהיה פשוט לעלות מהבית הזה, יש עוד משחקים שיכריעו. היום היה משחק תחרותי, ובסופו של דבר גרמניה היא אחת הנבחרות הטובות בעולם ולשחק מולה היה קשה מאוד. היו לנו כמה הזדמנויות טובות להבטיח את הניצחון, אבל לצערנו, כשאתה משחק מול כזו נבחרת ולא מנצל את ההזזדמנויות, אתה נענש".

אפיה ציין ש"אחת הבעיות הכי קשות מולם זה במצבים הנייחים, יש להם שחקנים מאוד גבוהים, וחבל שספגנו שער במצב נייח. למרות זאת, אני מאמין שההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה". גאנה תהיה חייבת לנצח את פורטוגל במשחק האחרון".

צפו: כל 14 השערים הקודמים של קלוזה בגביע העולמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully