וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה נוספת לפיפ"א: אוהד עם "סימנים נאצים" על גופו פרץ למגרש

האירוע התרחש במהלך המשחק בין גרמניה לגאנה. על גוף האוהד הופיע הכיתוב HH, SS ו-CC המתקשר כנראה לאדולף היטלר, פלוגות המגן של גרמניה הנאצית ומחנות הריכוז. כוחות האבטחה לא מנעו את כניסתו ודווקא סולי מונטארי הגנאי היה זה שליווה אותו החוצה

שחקן גאנה סולי מונטארי מוציא אוהד שבפרץ למגרש במשחק בין נבחרת גאנה לנבחרת גרמניה. AP
"קריאתה של פיפ"א למיגור הגזענות נופלת על אוזניים אטומות"/AP

מלחמתה של פיפ"א בגזענות נחלה אמש (שבת) עוד כישלון, כשבדקה ה-53 במשחק בין גרמניה לגאנה פרץ אוהד למגרש, אשר לפי חשדם של מארגני הטורניר שייך לתנועה הניאו-נאצית. האוהד פשט את חולצתו ועל גופו צוירו האותיות HH, SS ו-CC וכן מספר טלפון וכתובת מייל. לפי החשד האותיות HH הן ראשי תיבות של הקריאה הנאצית "הייל היטלר", משמעות האותיות SS הוא פלוגות המגן של צבא גרמניה הנאצית, וראשי התיבות CC הן מחנות ריכוז. "סימנים נאצים פלשו לכר הדשא במהלך המשחק בין גאנה לגרמניה", הייתה כותרת האתר "יאהו" אשר טען ש"מאמציה של פיפ"א וקריאתה למיגור הגזענות נופלת על אוזניים אטומות".

שחקן גאנה סולי מונטארי מוציא אוהד שבפרץ למגרש במשחק בין נבחרת גאנה לנבחרת גרמניה. AP
ראשי התיבות HH, SS ו-CC נראות בבירור/AP

האוהד צולם רץ על כר הדשא כחמש שניות לפני שבמאי הטלוויזיה הטלוויזיוני העביר את התמונה, בהתאם להוראות אשר אוסרות על צילומי אוהדים הפורצים למגרש, במטרה לא לזכות אותם בחשיפה ולעודד אנשים לעשות זאת. האוהד לא נעצר על ידי כוחות האבטחה כשהיה על המגרש, ומי שפינה אותו היה דווקא שחקנה של נבחרת גאנה סולי מונטארי, שחיבק את האוהד וליווה אותו החוצה.

כזכור, רוסיה וקרואטיה יועמדו לדין אחרי שאוהדי הקבוצות, שידועים כאנטישמיים וגזעניים, תלו שלטים ניאו-נאצים ביציעים בזמן המשחקים של הקבוצות כנגד דרום קוריאה וברזיל בהתאמה. בנוסף, לפיפ"א הוגשה לפני יומיים תלונה של התנועה נגד אפליה על כך שאוהדי מקסיקו וברזיל קראו קריאות הומופוביות במשחקי הנבחרות שלהם. פיפ"א כבר הודיעה שהיא עשויה לפתוח בהליכים משפטיים כנגד ברזיל ומקסיקו, לאחר שהאוהדים קראו קריאות הומופוביות.

פיפ"א הגיבה לתכיפות האירועים הללו: "פתחנו בבדיקת התלונה נגד אוהדי מקסיקו בחשד לקריאות הומופוביות מצד אוהדיה במשחקה נגד קמרון. פיפ"א תנקוט באפס סובלנות לכל מעשה גזענות או אפליה".

לפי חוקי פיפ"א עבירה ראשונה על חוקי הגזענות עלולה להוביל את הנבחרת למשחק ללא קהל. בעבירות שחוזרות על עצמן הנבחרת עלולה לקבל עונש של הורדת נקודות, או הרחקה התחרות.

צפו באוהד פורץ למגרש במהלך המשחק בין גאנה לגרמניה

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקן גאנה סולי מונטארי מוציא אוהד שבפרץ למגרש במשחק בין נבחרת גאנה לנבחרת גרמניה. AP
דווקא מונטארי היה זה שליווה את האוהד החוצה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully