וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונת מצב: כל האפשרויות של מחזור הסיום במונדיאל

איטליה או אורוגוואי, מי תעלה מבית ד' ומי תעוף? הולנד או צ'ילה, מי תימנע מברזיל? המחזור האחרון של שלב הבתים מגיע, הנה כל התסריטים האפשריים שנותרו

שחקני נבחרת גרמניה תומאס מולר, אנדרה שורלה, סמי חדירה חוגגים. GettyImages
המקום הראשון של גרמניה לא מובטח/GettyImages

ברזיל, מקסיקו וקרואטיה עדיין נאבקות על שני הכרטיסים לשמינית הגמר. המארחת תודח רק אם היא תספוג הפסד מפתיע נגד קמרון ומקסיקו וקרואטיה תסיימנה בתיקו (או במקרה של 0:1 קרואטי ו-0:3 קמרוני למשל). בהנחה שהסלסאו לא יפסידו, הם יעפילו לשלב הבא, אבל המקום הראשון עדיין לא מובטח ועשוי להיות מוכרע בהפרש שערים אם מקסיקו תנצח את קרואטיה. הנבחרת האירופאית חייבת ניצחון כדי לעלות לשמינית הגמר.

המצב פשוט למדי: הולנד וצ'ילה כבר עלו לשמינית הגמר וכל מה שנותר הוא המאבק על המקום הראשון. האורנייה ולה רוחה תפגשנה בארנה קורינתיאנס בסאו פאולו וכל תוצאה מלבד הפסד תבטיח להולנד את ראשות הבית. המטרה היא כמובן להימנע ממפגש עם ברזיל בשמינית הגמר.

קולומביה כבר עלתה לשמינית הגמר, אבל לא הבטיחה את המקום הראשון ותיקו נגד יפן יספיק לה בשביל המטרה הזו. מעבר לכך, כל שלוש האחרות: חוף השנהב, יפן ויוון בתמונת העלייה. הנבחרת האפריקאית נמצאת כמובן במצב הטוב ביותר ונראה שתיקו נגד יוון יעניק לה מקום בשמינית הגמר.

גם כאן המצב יחסית פשוט: קוסטה ריקה עלתה לשמינית הגמר, אנגליה בחוץ, איטליה ואורוגוואי במאבק ישיר על הכרטיס השני. לאיטליה יספיק תיקו בגלל שהפרש השערים שלה יותר טוב מזה של הסלסטה. מאבק נוסף שעדיין לא נסגר הוא זה על המקום הראשון, בעיקר בגלל שהנבחרת שתסיים שנייה כנראה תפגוש את קולומביה החזקה בשמינית הגמר. לקוסטה ריקה יספיק תיקו נגד אנגליה בשביל ראשות הבית, אבל הפסד שלה ואיטליה ואורוגוואי תכנסנה למאבק על הבכורה.

צרפת עלתה מעשית בגלל שהפרש השערים שלה טוב משמעותית מזה של אקוודור ושוויץ. הטריקולור יפגשו את אקוודור ומי שתחזיק להם אצבעות היא שוויץ שתשחק באותו זמן נגד הונדורס. אגב, גם לאחרונה סיכוי תיאורטי לעלות מהמקום השני, אבל בשביל שזה יקרה היא צריכה לנצח את שוויץ ושאקוודור תובס נגד צרפת.

ארגנטינה עלתה, בוסניה בחוץ, והמאבק על הכרטיס הנוסף הוא בין ניגריה ואיראן. האפריקאים יחגגו אם הם ישיגו נקודה נגד ארגנטינה במחזור הנעילה, האיראנים צריכים לנצח את בוסניה ושניגריה תפסיד. אגב, בבית ו' עדיין קיים תסריט מאוד מעניין במסגרתו הניגרים והאיראנים יסיימו עם מאזנים זהים של נקודות והפרש שערים. במקרה כזה, העולה לשמינית הגמר תיקבע בהגרלה. איך זה יקרה? אם ניגריה תפסיד ואיראן תנצח בתוצאות זהות ובהפרש של שער אחד (לדוגמה: אם ארגנטינה תנצח את ניגריה 0:1 ואיראן תגבר על בוסניה 0:1).

גרמניה וארצות הברית תפגשנה במחזור הסיום ברסיפה. תיקו בין המנשאפט לאמריקאים ומאמנם הגרמני יורגן קלינסמן, מעלה את שתי הנבחרות, כשגרמניה ראשונה. הכרעה, ונפתחות מספר אופציות. יחס השערים בבית עומד כרגע על פלוס ארבע לגרמניה, פלוס אחד לארה"ב, מינוס אחד לגאנה ומינוס ארבע לפורטוגל. אם גרמניה מנצחת, גאנה תוכל לעלות עם ניצחון, בתנאי שההפרש הכולל יהיה של שלושה שערים (למשל, 0:1 גרמני ו-0:2 גנאי). 0:1 ו-0:1 יספיק לאמריקאים, כי הם ניצחו את גאנה במפגש הישיר. פורטוגל תצטרך לעבוד קשה יותר ולסגור פער של חמישה שערים. אם ארה"ב תפסיד למשל 1:0, הפורטוגלים יזדקקו ל-0:4. במקרה של הפסד גרמני התרחיש זהה ואז גאנה תצטרך לסגור הפרש של חמישה שערים בסך הכול ופורטוגל של תשעה, כי היא הפסידה לגרמניה במפגש הישיר.

בלגיה כבר עלתה ותיקו מול דרום קוריאה יספיק לה כדי להבטיח את המקום הראשון. אלג'יריה ורוסיה תפגשנה למאבק ישיר, שם תיקו יספיק לצפון אפריקאים כדי לעלות. אם רוסיה תנצח, היא תצטרך לקוות שדרום קוריאה לא תנצח בשער אחד יותר (למשל 0:1 רוסי ו-0:2 קוריאני), כי אז יווצר שובר שוויון, שיוכרע דרך הנבחרת שכבשה יותר שערים וכרגע הרוסים כבשו רק שער אחד והקוריאנים, שלושה. אלג'יריה תוכל לעקוף את בלגיה רק אם תנצח ובלגיה תפסיד, בכל תוצאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully