וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור התוף: ראיון עם ?האינדיאני ההולנדי? חראט הינדריקס

חראט הינדריקס, ?האינדיאני עם התוף?, ליווה את נבחרת הולנד במונדיאל 74? ומאז עוקב אחריה לכל חור. שליחנו לברזיל אורן יוסיפוביץ פגש את האוהד הכי פנאט, שהספיק להתחכך במנדלה, במלך ובקרויף, אבל למשחק מול צ?ילה עדיין לא השיג כרטיס

חראט הנדריקס, אוהד נבחרת הולנד. אורן יוסיפוביץ,
בין האוהדים המפורסמים של הולנד. חראט הינדריקס/אורן יוסיפוביץ

?מ-1988 ועד עכשיו הפסדתי 76 משחקים של נבחרת הולנד?, מצהיר בגאווה חראט הינדריקס, וזה נשמע הרבה. אז קולטים את כמות המשחקים שבהם נכח, בית וחוץ, ומקבלים שוק. ?ראיתי יותר מ-300 משחקים של הנבחרת?, הוא משוויץ, ותנסו רגע לחשוב כמה אתם ראיתם. ?כולל משחקי אימון, ידידות, מונדיאלים, יורואים, הכול?, הוא מפרט. הינדריקס הוא בין האוהדים הכי מפורסמים של האורנייה, ואולי המפורסם שבהם. ?האינדיאני עם התוף?, ביקש שנקרא לו, אז הנה - האינדיאני עם התוף בראיון לוואלה! ספורט.

הכול התחיל במונדיאל 74?. הינדריקס הגיע והתאהב. את הנבחרת הכתומה חיבב עוד קודם, אבל עם השנים זה הפך לפנטזיה של ממש. לאן שלא תרצו ללכת, הוא כבר היה שם. אתמול הוא ישב במסעדה באחד האזורים היפים של סאו פאולו. גם שם, למרות שלא היה בתלבושת האינדיאני המוכרת, היה על מדים. וסט כתום וכובע כתום, עליהם מוצמדות סיכות שמציינות את כל המדינות והמסעות. והאמת, יש המון. ?הייתי עם הנבחרת בסין, בתאילנד, ביפן, בדרום אפריקה, בארצות הברית, בכל מקום כמעט?, הוא מספר.

מאז הוא לא הפסיד טורניר גדול, וכאמור, מ-1988 הוא בקושי מפסיד משחק. זה התחיל ביורו במערב גרמניה, שם החל להגיע עם תוף ענק דבוק לכרס, וממשיך עד עכשיו. את התוף הוא זנח ב-2006. ?התחלתי שם עם התוף וסיימתי שם עם התוף, סגרתי מעגל בגרמניה?, הוא אומר. למה? ?כי כאב לי הגב. אני בן 63 כבר?.

חראט הנדריקס אוהד נבחרת הולנד ואישתו. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה!
"בכל קיץ שני אנחנו יוצאים לחופשה היכן שהמונדיאל או שהיורו". הנדריקס ואשתו/מערכת וואלה!, אורן יוסיפוביץ

מאיפה הכסף? ?אני הבוס של עצמי, עובד בעסקי המתכות. אני יכול לקחת חופש מתי שאני רוצה, ובכל קיץ שני אנחנו יוצאים לחופשה היכן שהמונדיאל או שהיורו. אישתי חריט מגיעה איתי כמעט לכל טורניר, זה החופש שלנו - שילוב של שני דברים באחד?.

הרגע הכי מרגש והרע הכי מעצבן, שניהם התרחשו בדרום אפריקה. ?החוויה הכי מטורפת שלי היא שפגשתי את נלסון מנדלה. זה היה לפני יותר מעשור. הולנד היו ביוהניסבורג, ואני דיברתי עם מישהו מההתאחדות בדרום אפריקה והוא סידר לי פגישה עם מנדלה, על הדשא. אני גאה ברגע הזה?. הרגע העצוב? ?ההפסד בגמר בדרום אפריקה, ב-2010?, הוא אומר, ומכליל: ?יש לי בעיה. אנחנו לא זוכים במונדיאלים. הייתי בשבעה, ואנחנו אף פעם לא זוכים. אני מקווה שהפעם, כשאני כבר בן 63, נזכה ואוכל לראות את זה קורה. אם כן, אהיה מאוד-מאוד שמח?.

אבל כרטיס אין לו. לאוהד שכמעט לא הפסיד משחק של הולנד, אין כרטיסים למשחק מול צ?ילה. הוא וחריט מנסים כבר שלושה ימים למצוא רוכש, אבל הצבא האדום של צ?ילה לא משאיר הרבה מקום לפנטזיות.

למה הגעת רק עכשיו?

?אני עובד על הספר שלי. הייתי עסוק?.

לפני שנתיים החל בכתיבת סיפור חייו, ואחרי שנה וחצי של עבודה, הביוגרפיה הושלמה. בחודשים האחרונים הוא עסוק בקידומה. בהולנד מזהים אותו ברחוב, ואפילו מקנדה הגיעו לעשות סרט תיעודי על אוהדים משוגעים, בין היתר עליו. את הספר הוא מוכר ב-15 יורו לראש, כש-2.5 יורו מכל עסקה מועברים כתרומה לבית חולים שבחר. ?המטרה שלי היא להשיג 12 אלף יורו לבית החולים?, הוא אומר. ?בשביל זה אני צריך למכור כמעט 5,000 ספרים?. לטענתו, מכר כבר 1,500, אז הוא בדרך הנכונה.

חראט הנדריקס, שער הספר. אורן יוסיפוביץ,
אינדיאני-הולנדי. עטיפת הספר/אורן יוסיפוביץ

הספר, ?חראט הינדריקס, אינדיאני-הולנדי - Graat Hindrix, Oranje-indiaan?, אכן נראה מעניין. תמונות עם מנדלה, עם מלך ומלכת הולנד, עם יוהאן קרויף, פרנק רייקארד, ואן באסטן, קאוט, קומאן, הדה בורים, ובעיקר תמונות שלו ושל חריט ושל התוף. ושל המסעות מהעולם - מחבורות אסיאתים ועד ברזילאיות חצי ערומות. כל הוויזואליה הכתומה שתרצו - שם. ובין לבין מסופר סיפור חייו. מאין בא ולאן הולך.

אבל כאמור, גם אחרי שחשב שלברזיל לא יגיע לשם קידום הספר, הוא החליט ביום חמישי שאסור להפסיד רגעים כאלה של הנבחרת. הוא וחריט עלו על טיסה לסאו פאולו.

פה כבר הספיק לפגוש עוד פריק, בן אודה קמפאוס, בן 53 שמתגורר בסן פרנסיסקו. קמפאוס הולנדי במקור, ובינואר החל נסיעה מקליפורניה לברזיל. כעבור חמישה חודשים, 12 מדינות ושלל סיפורים, הוא הגיע לסלבדור - היכן שהולנד פירקה את ספרד 1:5 במשחקה הראשון במונדיאל. עכשיו הוא בסאו פאולו, ואתמול הוא והינדריקס ארגנו סשן תמונות של שני אוהדי ביזאר.

חראט הינדריקס אוהד נבחרת הולנד. מתוך הספר "האינדיאני ההולנדי", סריקה
התוף מככב/סריקה, מתוך הספר "האינדיאני ההולנדי"

אז מה יהיה היום?

?תיקו 2:2, וזה טוב לנו?, הינדריקס מנתח. ?ככה לא נפגוש את ברזיל. אבל בשלב הבא מקסיקו, לא יהיה קל. האמת, לא האמנתי שנהיה עם שש נקודות אחרי שני משחקים. ביורו האחרון, הייתי באוקראינה ושיחקנו נורא, הפסדנו בכל שלושת המשחקים בבית המוקדם ועפנו. לא היינו טובים. גם תחת לואי ואן חאל, במוקדמות לא היינו ממש-ממש טובים. לא שיחקנו כדורגל טוב. אבל הנה, פתאום, בברזיל, הנבחרת מנצחת?.

אולי הנבחרת מנצחת כי אתה לא מגיע?

?הלוואי. אני מקווה שלא אגיע ושננצח מחר. יותר מזה, מצדי לא להגיע ושנזכה בגביע. אבל אז אני רוצה ללכת הביתה, כדי לראות את המשחקים בסלון שלי, בטלוויזיה שלי?. הבית שלו זה גם מוזיאון לאורנייה, 60 מטר מרובע של מזכרות כתומות ופוסטרים ענקיים. ?מומלץ להגיע?, הוא אומר.

אולי בישראל יקראו את הראיון וישיגו לך כרטיס נגד צ?ילה. ישראלים הם אנשים מקושרים מאוד. חבל שתפסיד את משחק 77.

?הלוואי, אולי, אולי. תבואו, תבואו, תמכרו לי. אני רוצה לקנות. תגיד להם שאני אומר ?פליז פליז פליז??.

זה יהיה יקר.

?אני מוכן לשלם גם 300 יורו לכרטיס?.

יבקשו בטח לפחות 1,000 יורו.

?אל תדאג, אני איש עסקים טוב. אני אוריד את המחיר?.

לתגובות והצעות: orenjos@walla.co.il

חראט הינדריקס עם נלסון מנדלה. מתוך הספר "האינדיאני ההולנדי", סריקה
המפגש עם מנדלה/סריקה, מתוך הספר "האינדיאני ההולנדי"
חראט הינדריקס עם מלך הולנד וים אלכסנדר. מתוך הספר "האינדיאני ההולנדי", סריקה
ועם מלך הולנד/סריקה, מתוך הספר "האינדיאני ההולנדי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully