וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדראגון שבר את שיאו של רוז'ה מילה: "אני בר מזל"

השוער הקולומביאני בן ה-43 הפך לשחקן המבוגר בתולדות המונדיאל. פקרמן: "אורגוואי יריבה קשה, אבל מאמין שנעבור"

נבחרת קולומביה הפכה הערב (שלישי) למושלמת השנייה עד כה במונדיאל 2014, לאחר שהביסה 1:4 את יפן שסיימה אחרונה בבית ג'. לוס קפטרוס שמרו כמובן על המקום הראשון ולכן יפגשו במוצאי שבת את אורוגוואי, למשחק שמינית גמר לוהט על טהרת דרום אמריקה. חאמס רודריגס נכנס כמחליף והביא למפנה עם שני בישולים ושער סולו נפלא. מחליף נוסף, השוער פאריד מונדראגון, עשה היסטוריה בדקות הסיום והפך בגיל 43 לשחקן המבוגר בתולדות הגביע העולמי.

לפני המשחק התרחשה תקרית שהעיבה על החגיגה מבחינת הקולומביאנים, ששני אוהדים שלהם נפצעו מיריות מחוץ לבר בקויאבה. הפצועים הובהלו לבית החולים והמשטרה תפסה את היורים.

מחצית שנייה קסומה. חאמס רודריגס/רויטרס

המספרים

* קולומביה היא המדינה הדרום אמריקאית הרביעית שעולה עם מאזן מושלם לשמינית הגמר. לפניה עשו זאת ברזיל (שש פעמים), ארגנטינה (שלוש) ואורוגוואי (פעמיים).

* זוהי עלייה ראשונה של קולומביה לשמינית הגמר מאז 1990.

* דרום אמריקה הבטיחה בכל מקרה כרטיס לחצי הגמר, שכן המנצחת בין קולומביה לאורוגוואי תפגוש ברבע הגמר את המנצחת בין ברזיל לצ'ילה.

* פאריד מונדראגון, שששיחק עוד במונדיאל 1994 ונכנס לשער בדקות הסיום, הפך בגיל 43 ושלושה ימים לשחקן המבוגר ביותר ששיחק בתולדות הגביע העולמי. הוא שבר את שיאו של רוז'ה מילה האגדי (42 ו-39 ימים).

* חוסה פקרמן עדיין ללא הפסד במסגרת המונדיאל - שישה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. היחיד לפניו שהיה בלתי מנוצח הוא ויטוריו פוצו האיטלקי שזכה פעמיים בגביע העולמי (שמונה ניצחונות ותיקו).

* קולומביה קבעה שיא חדש שלה עם תשעה שערים בשלושה משחקים בשלב הבתים.

* חואן קואדרדו הוא השחקן השני שכובש פנדל עבור קולומביה במונדיאל. הקודם היה פרנסיסקו סולואגה, שהבקיע את השער הראשון של קולומביה אי פעם בטורניר, ב-1962 לרשת אורוגוואי.

* יפן מעולם לא הפכה פיגור לניצחון במסגרת המונדיאל.

* ג'קסון מרטינס כבש את השער הראשון שלו במשחק רשמי במדי קולומביה, מאז אוקטובר 2009 (נגד צ'ילה).

* קולומביה כבשה 23 שערים במונדיאלים השונים, ג'קסון הוא השחקן ה-18 שכבש עבורה.

* ג'קסון הוא הקולומביאני הראשון אי פעם שכובש צמד במונדיאל.

* חאמס רודריגס כבש או בישל בכל אחד מהמשחקים של קולומביה בטורניר (שלושה שערים, שני בישולים)

המאמן חוסה פקרמן, שנותר בלתי מנוצח בקריירה שלו במונדיאל, נהנה מההצגה של קולומביה: "עשינו משחק מצוין ואני שמח מאוד כי אנחנו קוטפים את פירות העבודה הקשה ונהנים מהתמיכה של המדינה כולה. עכשיו מצפה לנו יריבה קשה מאוד בדמות אורוגוואי, אבל אנחנו בטוחים בעצמנו ורוצים להמשיך הלאה".

פאריד מונדראגון, "הסבא של המונדיאל", כפי שמכנים אותו בקולומביה, קיבל את מירב הברכות לאחר ששבר את שיאו של רוז'ה מילה. "פקרמן הוא זה ששכנע אותי להמשיך לשחק, לעולם לא אשכח לו את זה", אמר השוער הנרגש שחגג לפני שלושה ימים את יום הולדתו ה-43 ויפרוש בסיום הטורניר. "אלמלא פקרמן, הייתי פורש כבר לפני שנתיים. אני מרגיש בר מזל להיות כאן, זה יום ההולדת הכי שמח שהיה לי".

המאמן המפסיד אלברטו זאקרוני אמר בסיום: "זו לא היתה תוצאה חיובית, אנחנו הולכים הביתה. אני חושב ששיחקנו טוב יותר הערב מאשר בשני המשחקים הראשונים, אבל הערב התמודדנו מול היריבה החזקה ביותר. אני חושב שהבאתי את הסגל הטוב ביותר, אבל זה לא הספיק".

פשוט מושלמת

קולומביה הביסה 1:4 את יפן, חאמס רודריגס כיכב

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully