וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניימאר בכה, סקולארי: "הוא בעט את הפנדל כאילו הוא בשכונה"

לחץ גדול השתחרר בברזיל אחרי הניצחון על צ'ילה: ז'וליו סזאר מירר בבכי ("אתם לא יודעים מה עבר עליי"), סקולארי החמיא לניימאר: "רחוקים שלושה משחקים מגן עדן". בראבו: "הצ'יליאנים יכולים להיות גאים"

צילום וידאו: אורן יוסיפוביץ, עריכת וידאו: טל רזניק

בווידאו: אוהדי ברזיל חוגגים - "להתראות צ'ילה"

לדרמה כזאת ספק אם מישהו ציפה כבר במשחק הראשון של שמינית הגמר: המארחת מברזיל היתה במרחק נגיעה מהדחה מוקדמת וסנסציונית מול נבחרת צ'ילה, אך הצליחה לבסוף להחזיק מעמד וניצחה בפנדלים 2:3. הנבחרת של סקולארי התקשתה מאוד מול היריבה העקשנית, לא הצליחה להכניע אותה ב-120 דקות שהסתיימו ב-1:1, ואף ראתה את מאוריצסו פינייה יורה כדור אל המשקוף, רגע לפני בעיטות ההכרעה. אלא שלמזלה של ברזיל, היה לה את ז'וליו סזאר הנפלא שעצר את שני הפנדלים הראשונים של צ'ילה, וההחמצה של גונסאלו חרה בבעיטה האחרונה שלחה את הצהובים ועשרות מיליונים ברחבי ברזיל לחגיגות מטורפות. ברבע הגמר יפגשו הברזילאים את קולומביה הנהדרת, שגברה על אורוגוואי 0:2.

כל מילה מיותרת. ברזיל/GettyImages

המספרים

* עם ההעפלה הערב, ברזיל הגיעה לשלב רבע הגמר בכל שבעת המונדיאלים האחרונים.

* ברזיל הודחה רק באחד מששת המשחקים הקודמים שלה במונדיאל שנכנסו להארכה - מול צרפת בדו קרב פנדלים ב-1986. הערב זה כמעט קרה שוב.

* בכל אחד מארבעת המונדיאלים האחרונים בהם צ'ילה הגיעה לשלבי הנוקאאוט היא הודחה על ידי ברזיל (1962, 1998, 2010, 2014).

* ברזיל לא הצליחה לכבוש בחמש ההארכות הקודמות שלה במונדיאל, וגם הפעם זה לא השתנה.

* ב-11 משחקיה האחרונים מול יריבות דרום אמריקאיות ניצחה ברזיל בתשעה מהם, והפסידה רק במשחק אחד (בצירוף תיקו).

* צ'ילה מעולם לא ניצחה את ברזיל על אדמת ברזיל ב-27 המשחקים בהן התמודדו (21 הפסדים ו-6 תוצאות תיקו).

* ברזיל בלתי מנוצחת אצלה בבית במשחקים תחרותיים מאז ה-3:1 מול פרו ב-1975 בשלב חצי גמר הקופה אמריקה.

* הפעם הראשונה בה ברזיל שיחקה בחולצות צהובות הייתה נגד צ'ילה במרץ 1954, במסגרת מוקדמות המונדיאל.

* ברזיל הבקיעה 26 שערים סך הכל במשחקי שמינית הגמר של המונדיאלים. יותר מכל נבחרת אחרת.

* צ'ילה הבקיעה שישה שערים במונדיאל עד כה. הכי הרבה שלה מאז העשרה שערים שלהם במונדיאל 62. לצערה זה לא עזר.

* בפעם האחרונה שברזיל שיחקה בהארכה במונדיאל זה היה לפני 16 שנים, ב-1998 בחצי הגמר מול הולנד, אז ניצחה ברזיל בפנדלים, בדיוק כמו הערב.

* כל ארבעת המשחקים האחרונים של ברזיל שנכנסו להארכה במונדיאל הוכרעו בפנדלים. מול הולנד ב-98 (ניצחון), מול איטליה ב94 (ניצחון), מול צרפת ב-86 (הפסד) ומול צ'ילה ב-14 (ניצחון).

עוד באותו נושא

ברזיל ניצחה 2:3 את צ'ילה בפנדלים ועלתה לרבע הגמר

לכתבה המלאה
ניימאר, נבחרת ברזיל, לצד סקולארי. GettyImages
כל הלחץ השתחרר. ניימאר בוכה, סקולארי חוגג/GettyImages

סקולארי היה עצבני לאורך המשחק, אך בסיום שחרר לחץ. עם זאת, הוא לא שכח את פסילת השער של הולק: "הייתה טעות שלא מתאימה לגביע העולמי, לפעמים השופטים קצת מחמירים עם ברזיל". כמו כן, מאמן הסלסאו החמיא לניימאר: "הוא נלחם, למרות שסבך מכאבים בירך. ניימאר רק בן 21 או 22, אבל משחק ניסיון של שחקן בן 35. הוא מוכן. הוא נהנה לשחק כדורגל. כשהוא ניגש לבעוט את הפנדל, הוא היה טבעי, כאילו הוא עושה את זה בסנטוס או ברחוב". סקולארי יודע ש"עשינו טעויות, וננסה לתקן אותן. כמובן שיש לחץ". כמו כן, סקולארי הוסיף ש"אני מעריך שבשלושה-ארבעה ימים הקרובים ניימאר יסבול מבעיות בירך".

"אנחנו רחוקים שלושה משחקים מגן עדן", הודה סקולארי, שיודע ש"ממשחק למשחק זה נהיה יותר קשה, ואם אתה לא מנצל הזדמנות או שתיים, כפי שעשינו היום, אתה יכול לשלם את המחיר".

גיבור הערב ז'וליו סזאר נזכר בסיום במשחק מול הולנד במונדיאל הקודם, אז סבל מערב נוראי והותקף על ידי התקשורת. "רק אלוהים יודע מה עבר על משפחתי ומה עבר עליי עד היום. ההיסטוריה שלי עם ברזיל לא הסתיימה. אנחנו נבחרת חזקה, וחסרים לנו עוד שלושה משחקים כדי שיהיה לכל המדינה יום חג". על היריבה מצ'ילה אמר סזאר: "ציפינו למשחק כזה. צ'ילה הקשתה עלינו מאוד ולא היה פשוט להשוות מולם".

דויד לואיז, שכבש את השער של ברזיל בזמן החוקי והוסיף גם פנדל מוצלח בדו קרב בעיטות ההכרעה, אמר: "אני מאושר על השערים ועל כך שעלינו. אני מודה לאלוהים על כל שעשיתי במהלך חיי, על המשפחה שלי שעזרה לי לעמוד באתגר היום ועל חבריי לנבחרת. סקולארי וכל הצוות האמינו בי. לפני כמה ימים לא יכולתי אפילו ללכת אבל אמרתי שאני רוצה לעשות את כל מה שאפשר במשחק היום ועשיתי את זה בכל שנייה".

מאוריסיו פינייה, נבחרת צ'ילה. GettyImages
כמעט ועשה היסטוריה. פינייה/GettyImages

מנגד, שוער צ'ילה קלאודיו בראבו אמר: "אנחנו חייבים להיות גאים. למרות ההדחה, אנחנו עוזבים את המונדיאל עם הראש למעלה אחרי הטורניר המצוין שעשינו. שיחקנו נגד הנבחרות הכי חזקות (ברזיל, הולנד וספרד) ולא הרגשנו נחותים מאף אחת. בסופו של דבראנחנו מאוד עצובים בגלל שהייתה לנו הזדמנות להמשיך בטורניר הזה".

מאמן צ'ילה חורחה סמפאולי השבור אמר: "התמודדנו נהדר עם נבחרות כמו ברזיל, הולנד וספרד, והוכחנו שצ'ילה היא נבחרת מבטיחה, לא נבחרת ששולטים מולה. הפנים שלנו מאוכזבות כרגע, כי להפסיד ככה זה קשה מאוד. לא רציתי לסיים את המונדיאל בצורה הזו. השחקנים גרמו לאוהדי צ'ילה להתגאות בצורה בה ייצגו אותם".

על הכדור של פינייה שפגש את המשקוף בדקה ה-120 אמר המאמן: "זה כאב כי זה היה הזמן הכי טוב לעשות היסטוריה. היו לנו תקוות לנצח את המשחק. ברזיל לא סיכנה אותנו כמעט ולא ייצרה הזדמנויות. אני לא יודע אם ההופעה הזו שלנו סתמה פיות, אבל שיחקנו כשווים לברזיל והצלחנו לבטל שחקן גדול כמו ניימאר. השחקנים שלנו נכנסו להיסטוריה של הכדורגל הצ'יליאני, כשרבים מהם פצועים".

ארתורו וידאל המאוכזב הוסיף: "נתנו הכל ונלחמנו כדי להגשים את החלום. פנדלים זה עניין של מזל. כרגע אנחנו לא מתנחמים בכך שנראינו טוב".

ניימאר, נבחרת ברזיל, חוגג. GettyImages
ניימאר, נבחרת ברזיל, חוגג/GettyImages
מרסלו, נבחרת ברזיל, חוגג. GettyImages
מרסלו, נבחרת ברזיל, חוגג/GettyImages
שחקני נבחרת צ'ילה מאוכזבים. GettyImages
שחקני נבחרת צ'ילה מאוכזבים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully