וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובן: "צללתי, אבל לא בפנדל". הררה: "הוא נפל כאילו ירו בו"

הניצחון הדרמטי של הולנד על מקסיקו קבע שיאי מונדיאל היסטוריים אך גם מחלוקת. במקסיקו תקפו את הצלילות של רובן, שהודה: "אני לא צריך לעשות את זה יותר". הונטלאר: "זה הסם הכי טוב שיש". הפרשנים על ואן חאל: "מי עוד היה מעז להוציא את ואן פרסי?". כל המספרים והתגובות

איזו דרמה, איזה מונדיאל! נבחרת הולנד, סגנית אלופת העולם למי ששכח, כבר הייתה בדרך הביתה בדקה ה-88 כשפיגרה מול מקסיקו בפורטלזה, אבל המחליף קלאס יאן הונטלאר בישל בדקה ה-88 לווסלי סניידר, כבש בעצמו בפנדל ארבע דקות בתוך תוספת הזמן וסידר לכתומים ניצחון קסום 1:2 ועלייה לרבע הגמר. מקסיקו חסרת המזל תחזור הביתה עם המחמאות למאמץ האדיר ולממו אוצ'ואה הנפלא, אך בפעם השישית ברציפות נעצרה בשמינית גמר גביע העולם. היריבה הבאה של הולנד תהיה קוסטה ריקה, שגברה על יוון בבעיטות הכרעה מ-11 מטר.

חילוף שנראה מוזר התגלה כגאוני. הונטלאר/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

המספרים

* בפעם השנייה בהיסטוריה, נבחרת מבצעת שלושה קאמבקים במונדיאל אחד. הולנד חזרה מפיגור מול ספרד ואוסטרליה בשלב הבתים, וגם הערב נגד מקסיקו. היחידה שעשתה זאת לפני כן הייתה מערב גרמניה ב-1970.

* נבחרת מקסיקו היא הראשונה בהיסטוריה של גביע העולם שהודחה שש פעמים ברציפות בשמינית הגמר.

* במונדיאל 2014 היו כבר תשעה מהפכים מפיגור לניצחון. גם כאן מדובר בשיא חדש. מונדיאל היסטורי, כבר אמרנו?

* ווסלי סניידר עם שער ראשון במדי נבחרת הולנד מאז אוקטובר 2013 (לרשת טורקיה).

* סניידר ערך את הופעתו ה-15 במסגרת המונדיאל והוא השיאן החדש של נבחרת הולנד.

* קלאס יאן הונטלאר כבש את השער השני הכי מאוחר בתולדות המונדיאל, בדקה ה-94. רק פרנצ'סקו טוטי האיטלקי עשה זאת מאוחר יותר נגד אוסטרליה ב-2006.

* הונטלאר, שעד למשחק הזה לא קיבל דקה אחת מוואן חאל, בישל וכבש בשש נגיעות בלבד בכדור. כל זה ב-14 דקות על המגרש.

* הונטלאר גם אחראי לשיא היסטורי. הוא חתום על השער ה-25 שהבקיעו שחקנים מחליפים במונדיאל הזה, בו נותרו עוד 13 משחקים. השיא הקודם: 24 שערים ב-2006.

* נבחרת מקסיקו היא הראשונה בהיסטוריה של גביע העולם שהודחה שש פעמים ברציפות בשמינית הגמר.

* מקסיקו לא ניצחה בשבעה משחקי נוקאאוט רצופים במונדיאל (שתי תוצאות תיקו, חמישה הפסדים).

* דירק קאוט ציין את הופעתו ה-100 בנבחרת הולנד.

* הולנד איימה רק פעם אחת על השער במחצית הראשונה, לעומת שישה איומים של מקסיקו.

* כל ארבעת המשחקים של מקסיקו במונדיאל 2014 עמדו במחצית על 0:0.

* ג'יו דוס סנטוס הוא שחקן ויאריאל הראשון בהיסטוריה שהבקיע במונדיאל.

* השער של דוס סנטוס היה הראשון מקסיקו בבעיטה מחוץ לרחבה במונדיאל מאז הגול של חרארדו טוראדו לרשת אקוודור ב-2002.

* עד הערב, מקסיקו מעולם לא הפסידה משחק בו דוס סנטוס כבש. היו 11 כאלה - 10 ניצחונות ותיקו בודד (2:2 מול ונצואלה ב-2010). הסטטיסטיקה הזו נשברה.

* דוס סנטוס שבר בצורת של יותר משנתיים, מאז הבקיע ב-1:3 של מקסיקו על גויאנה במוקדמות המונדיאל ב-9 ביוני 2012.

שחקני נבחרת מקסיקו שבורים אחרי ההפסד נגד הולנד. Jamie McDonald, GettyImages
לא מאמינים שזה שוב קורה להם. שחקני מקסיקו שבורים/GettyImages, Jamie McDonald
"נתנו לי להיכנס וזה הצליח. זה היה החלום שלי, זה פנטסטי. אחרי השער היה פרץ אדרנלין אדיר. זה הסם הכי טוב שיכול להיות"

לואי ואן חאל אמר בסיום: "השחקנים שלנו לא הפסיקו להאמין שאפשר לחזור למשחק. אם הם היו מפסיקים, כל המאמץ שהשקענו לא היה מביא שום תוצאות. גם מבחינה פיזית הם נתנו הכול. נחלצנו מזה. הניצחון הזה הוא הישג גדול".

על הכללתו של פול ורהאג בהרכב אמר ואן חאל: "המטרה הייתה לשלוט במרכז המגרש ואני חושב שהצלחנו בכך". על הפנדל: "רובן אמר להונטלאר לבעוט וזה נהדר בעיניי. הוא ידע שהונטלאר יכבוש".

הווינר של המשחק, קלאס יאן הונטלאר, חגג בסיום: "נתנו לי להיכנס וזה הצליח. זה היה החלום שלי, זה פנטסטי. רובן לקח את הכדור, אבל הוא שאל אותי אם אני רוצה לבעוט. לאחרונה פספסתי אחד אז הייתי מעט בלחץ. לא היה לי אומץ לבעוט לאמצע השער, הלכתי כרגיל על הפינה. אחרי השער היה פרץ אדרנלין אדיר. זה הסם הכי טוב שיכול להיות. ניצחנו והכול הולך לנו טוב. אולי הפעם זה יקרה".

כאשר ואן חאל הוציא את רובין ואן פרסי והכניס במקומו את הונטלאר שכלל לא שותף בטורניר, כולם הביעו פליאה. בסיום המאמן ההולנדי כבר הוגדר כגאון. גארי ליניקר, שחקן נבחרת אנגליה בעבר והפרשן בהווה, צייץ: "ואן חאל גאון. איזה אדם אחר על כדור הארץ היה מעז להוציא את ואן פרסי?". גם כדורגלן העבר הנורבגי והפרשן המוערך, יאן אגה פיורטופט, צייץ: "ואן חאל זקוק לשער! מוציא את ואן פרסי כי הוא יודע שהונטלאר סקורר לא פחות טוב ממנו. כבוד".

ובשלב הבא מחכה:

קוסטה ריקה עלתה לרבע הגמר

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת הולנד לואי ואן חאל. ean Mouhtaropoulos, GettyImages
מחמאות מקיר לקיר. לואי ואן חאל/GettyImages, ean Mouhtaropoulos

בצד של מקסיקו, אכזבה עצומה. השחקנים תפסו את הראש, האוהדים במגרש מיררו בבכי וגם עשרות האלפים שהתכנסו במקסיקו סיטי כדי לתמוך בנבחרת חזרו מאוכזבים לבתיהם.

מיגל הררה ההמום האשים את אריאן רובן בהתחזות בתוספת הזמן: "הוא זרק את עצמו על הרצפה שלוש פעמים כאילו ירו בו ואף אחד לא אמר לו כלום. אחרי ה-0:1 הלכנו אחורה וזה עלה לנו ביוקר. אפשרנו ליריבה לייצר הזדמנויות אחרי שלא עשתה כלום לפני כן. תודה על התמיכה, אבל לא היינו מסוגלים להשלים את המשימה. זה היה מונדיאל שהכול הלך מראש נגד מקסיקו".

רובן עצמו התייחס לזה בסיום ואמר ש"אני חייב להתנצל, בסוף אומנם היה פנדל, אבל במחצית הראשונה הייתה צלילה. אני לא צריך לעשות את זה יותר". ולמה הוא לא בעט את הפנדל? "בדרך כלל אני מרגיש נוח לבעוט, אבל הפעם אני הייתי זה שספג את העבירה, והרגשתי נוח עם זה שהונטלאר יבעט. זה היה הרגע שלו, מגיע לו. כמעט בכיתי, זו תחושה מאוד חזקה. אנחנו רוצים לזכות, להילחם ביחד, עם הצעירים האלה... אני כל כך גאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully