וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קוסטה ריקה ניצחה את יוון וטיפסה לאולימפוס של הכדורגל"

עשרות אלפים יצאו לרחובות לחגוג את ההעפלה של הטיקוס לרבע הגמר: "שמישהו יצבוט אותנו, אנחנו בין 8 הגדולות". נבאס: "רוצה שהילדים שלי יגידו שעשיתי משהו בשביל המדינה שלנו"

חגיגות של פעם בהיסטוריה. הטיקוס רוקדים/GettyImages

איך נראית מדינה שהאוכלוסייה שלה מונה כ-4.5 מיליון תושבים בלבד, אחרי שנבחרת הכדורגל המקומית עלתה לרבע גמר המונדיאל לראשונבה בתולדותיה? קוסטה ריקה לא יודעת את נפשה מאושר. הטיקוס גברו הלילה (בין ראשון לשני) 3:5 על יוון בפנדלים אחרי 1:1 בתום 120 דקות, והעפילו לראשונה אי פעם לשמונה הגדולות.

בבירה סן חוסה ובשאר הערים הגדולות, עשרות אלפים יצאו לחגוג את ההישגה ההיסטורי. ב"לה נסיון" כתבו: "טיטאנים! קוסטה ריקה ניצחה את יוון וטיפסה לאולימפוס של הכדורגל". ב"אל דיה" הוסיפו: "היסטוריה. שמישהו יצבוט אותנו. אנחנו בתוך שמונה הגדולות בעולם אחרי ניצחון על יוון בפנדלים".

גם במדינות אחרות שפכו מחמאות וכותרות אתרי האינטרנט קראו: "קוסטה ריקה קרקפה עוד יריבה אירופאית ועלתה לרבע הגמר" ו-"קיילור נבאס האריך את החלום של קוסטה ריקה". ב"אל פאיס" האורוגוואי כתבו: "זהו גביע העולם, המקום בו הכול יכול לקרות, המקום בו קוסטה ריקה עלתה לרבע הגמר. הטיקוס עברו את אורוגוואי, איטליה, אנגליה ויוון, והם עמוסים במוטיבציה".

הגיבור הגדול היה השוער קיילור נבאס, שאחרי עונה נפלאה בלבנטה הספרדית, הגיע למונדיאל והמשיך להציג יכולת גבוהה בין הקורות. נבאס שכבר מקושר במעבר לאתלטיקו מדריד, עצר הלילה את הפנדל של תאופניס גקאס והפך סופית לגיבור לאומי. "זה רגע נהדר", הוא אמר, "אלוהים נתן לנו את האפשרות לחוות את הרגע הזה ואנחנו מלאי גאווה".

נבאס סיפר שלפני הפנדלים, סיפר שהוא ניהל שיחה קצרה עם הפסיכולוג של הנבחרת, חיימה פרוסו: "הוא אמר לי להילחם בשביל המשפחה שלי, בשביל הילדים שלי. אני חושב שזה מה שעשיתי. אני תמיד מנסה להיות אבא טוב וחבר טוב, לשמח את הסובבים אותי. אני רוצה שהם יסתכלו עלי יום אחד ויגידו שהייתי אבא טוב ושעשיתי דברים חשובים בשביל המדינה שלנו".

המאמן חורחה לואיס פינטו עשה היסטוריה פעמיים; העלה את נבחרת קוסטה ריקה לרבע הגמר לראשונה בתולדותיה ובאותו זמן גם הפך למאמן הקולומביאני הראשון שמגיע למעמד הזה. "זו התרגשות אדירה. זה לא היה קל, אבל עשינו את זה", הוא אמר, "יש לנו שוער גדול. הוא וכל החבורה הזו של השחקנים נתנו הופעה גדולה והוליכו את הנבחרת לניצחון היסטורי".

הבלם אוסקר דוארטה הורחק במצב של 0:1 לנבחרתו. הוא ראה את השוויון ואולי כבר דמיין איך הכרטיס האדום שלו מנע העפלה, אבל אז הגיע הניצחון. "זו הייתה הקלה גדולה", אמר דוארטה בסיום, "עד שהורחקתי שיחקנו מצוין ושלטנו במשחק. זה היה רגע קשה בשבילי".

מייקל אומאניה, שכבש את הפנדל האחרון לקוסטה ריקה, סיפר בסיום: "אתמו בלילה חלמתי על זה, וזה נראה לא מציאותי. יכול להיות שהייתי רגוע בבעיטה כי חלמתי על זה... כן, חלמתי, אבל לא סיפרת לאף אחד, ובאמת הרגשתי בטח מאוד בבעיטה. אני מקדיש את זה למשפחה שלי, מקדיש את זה לשחקנים שלנו שנפצעו ולא יכלו להגיע לכאן, אבל כן היו איתנו על המגרש היום".

אוהדי קוסטה ריקה חוגגים בסן חוסה. רויטרס
עשרות אלפים יצאו לרחובות בערים הגדולות/רויטרס

המספרים

* קיילור נבאס הוא השוער השני בחמש הליגות המובילות באירופה בעצירות (156). מקדים אותו רק רפאל שוער ורונה (167).

* קיילור נבאס עצר 14 מתוך 16 הבעיטות למסגרת שלו במהלך המונדיאל, כולל פנדל אחד.

* זו הפעם הראשונה שיוון מעפילה לשלבי הנוקאאוט של המונדיאל.

* יוון הצליחה להבקיעה רק בשניים מתוך תשעת המשחקים האחרונים שלה במונדיאל.

* אוסקר דוארטה הוא השחקן הראשון של נבחרת קוסטה ריקה שמורחק במהלך משחקי המונדיאל.

* בריאן רואיס הוא שחקן קוסטה ריקה השני בלבד שמבקיע בכדור מחוץ לרחבה בכל משחקי הנבחרת בהיסטוריה. השער הקודם היה של רונאלד גומס ב-2006.

* השער שקוסטה ריקה הבקיעה הגיע בבעיטה הראשונה שלה למסגרת.

* יוון הבקיעה שלושה שערים במונדיאל, שניים מהם בתוספת הזמן.

* גקאס הפך לשחקן השני הכי מבוגר שמחטיא בדו קרב פנדלים במונדיאל אחרי פרנקו בארזי שהחטיא במדי איטליה מול ברזיל בגמר 94.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully