וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת הגרמנית: "היה מביך". מרטסאקר לעיתונאים: "רציתם ששוב נעוף?"

למרות הניצחון על אלג'יריה והעלייה לרבע הגמר, לא שקט בגרמניה. ב"בילד" ביקרו את היכולת ואת המאמן, מרטסאקר הגיב: "מה אתם חושבים, שזה קל?". יואכים לב: "המונדיאל זה לא טיול בפארק". שורלה הודה: "השער היה מזל"

כמו בכל אחד מ-15 הטורנירים הקודמים, גם במונדיאל 2014 נבחרת גרמניה תהיה ברבע הגמר. אבל זה לא היה קל ולו לרגע אחד. אלג'יריה המפתיעה, בהופעתה הראשונה אי פעם בשמינית הגמר, עשתה הרבה צרות לאלופת העולם לשעבר וגררה אותה להארכה, עד שהפסידה לבסוף 2:1. אנדרה שורלה כבש בעקב בדקה ה-92, מוסט אוזיל חגג שער ראשון במונדיאל בדקה ה-119 ועבדולמומן ג'אבו רק צימק בתוספת הזמן של ההארכה. שועלי המדבר נפרדים מברזיל אחרי טורניר מרגש ומשאירים את המונדיאל נטול נציגות של אפריקה. גרמניה נקמה על ההפסד 2:1 לאלג'יריה ב-1982 והיא תפגוש את צרפת ברבע גמר מרתק ביום שישי.

עקב אלגנטי. אנדרה שורלה חוגג/רויטרס

המספרים

* גרמניה עלתה לרבע גמר המונדיאל בפעם ה-16 ברציפות ולא הפסידה בשמינית מאז 1938.

* אנדרה שורלה כבש את השער השני הכי מהיר של ההארכות בתולדות המונדיאל, אחרי 91:33 דקות.

* שורלה כבש חמישה שערים בחמשת משחקיו הרשמיים האחרונים במדי נבחרת גרמניה.

* השער של שורלה היה ה-26 של המחליפים במונדיאל הזה. השיא רק מתקדם. כזכור, השיא הקודם היה 24 שערים במונדיאל 2006.

* גרמניה עלתה למקום השני בכל הזמנים בהבקעת שערים על ידי המחליפים. יש לה 12, לעומת 16 של המובילה ברזיל.

* היו רק שלושה שערי עקב בגביע העולם מאז מונדיאל 1954, כאשר שניים מהם היו במונדיאל הזה (וייה ושורלה).

* גרמניה לא כבשה שער בהארכה במסגרת המונדיאל מאז ה-3:3 מול צרפת ב-1982.

* השער של ג'אבו היה המאוחר ביותר בתולדות המונדיאלים - 121:51 דקות. שבר את השיא של פירלו מחצי גמר מונדיאל 2006 (120:15).

* אלג'יריה היא הנבחרת האפריקאית הראשונה בהיסטוריה שלא ספגה ב-90 דקות בשלבי הנוקאאוט של המונדיאל. בהארכה היא לא החזיקה מעמד.

* בסטיאן שווינשטייגר ערך את הופעתו ה-105 במדי נבחרת גרמניה ועלה למקום השישי בכל הזמנים, לצד יורגן קולר.

* לראשונה בהיסטוריה: שבעה שחקנים של קבוצה אחת (באיירן מינכן) פתחו בהרכב של נבחרת גרמניה.

* השיא של שחקנים מאותה קבוצה בהרכב אחד במונדיאל: תשעה שחקני יובנטוס בהרכב איטליה (1978), תשעה שחקני דינמו קייב בהרכב ברית המועצות (1986).

* רפיק חאליש הפך לשיאן ההופעות של אלג'יריה במונדיאל עם משחקו השביעי.

* גרמניה לא הפסידה משחק בו ירדה להפסקה ב-0:0 כבר ארבע שנים. כן, מאז אותו הפסד 1:0 לספרד (פויול) בחצי גמר מונדיאל 2010.

באתר של העיתון "בילד" החמיאו לשורלה ש"היה נהדר" והוסיפו: "נוייר היה מעל כולם, כל השאר מביכים... יוגי, מה זה הניצחון העצבני הזה? ... גרמניה הראתה את אחד המשחקים החלשים שלה בתקופת לב... אין ספק שהיכולת הזאת לא תספיק מול צרפת... בגלל ההתעקשות של לב להציב את להאם בקישור (אחד משחקני ההגנה הטובים בעולם), יש מקום רק לאחד מבין שווינשטייגר וחדירה... למזלנו, אנחנו עדיין בטורניר. לפחות לעוד שלושה ימים...". גם ב"קיקר" נכתב ש"לב ניצל, ואחרי משחק הגנה לא משכנע, גרמניה בקושי עולה לשלב הבא".

הבלם פר מרטסאקר התעמת עם העיתונאים. כשנשאל מדוע היה כל כך קשה הערב, השיב בעצבנות: "מה אתם חושבים, שזה קל להיות בשמינית הגמר? לא אכפת לי. מה אתם רוצים ממני? אתם רוצים שנשחק כדורגל יפה ושוב נעוף? אני לא מבין את זה".

גם המאמן יואכים לב יודע ש"המונדיאל זה לא טיול בפארק, תמיד יש משחקים כאלה שצריך להילחם בהם, כשהיריב מתעקש ומתגונן היטב. כוח הרצון הכריע את המשחק הזה. היינו צריכים לכבוש כבר במחצית השנייה. איבדנו יותר מדי כדורים, הזמנו התקפות מתפרצות והיינו פגיעים מול כדורים ארוכים די פשוטים שאלג'יריה השתמשה בהם לא מעט. אלו דברים שנצטרך לתת עליהם את הדעת. אלג'יריה הייתה מצוינת, השוער שלה באמת התעלה הערב".

הקפטן פיליפ לאהם היה רגוע יותר: "ידענו שיהיה קשה. הם הגנו טוב וקרוב לשער שלהם, מה שהקשה עלינו לייצר מצבים. אנחנו חייבים להתגונן טוב יותר מול התקפות מתפרצות. היו לנו הזדמנויות טובות יותר במחצית השנייה והיינו צריכים להכריע אז את המשחק".

אנדרה שורלה, כובש השער הראשון: "אלג'יריה הייתה טובה. השחקנים שלה לחצו אותנו מוקדם. השער שלי היה די במזל, רציתי איכשהו להסיט את הכדור לעבר השער וזה הצליח".

השוער מנואל נוייר, ששימש הערב כמעין בלם אחורי וחיפה לא פעם על חבריו להגנה, הסביר: "כך אני משחק בבאיירן מינכן ובגרמניה. המגרש הרטוב הקל על האפשרות שלי לשחק כך. עכשיו מצפה לנו משחק קשה מאוד מול צרפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully