וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד - קוסטה ריקה: "הצלילות של רובן מאוד מדאיגות"

רגע לפני רבע הגמר המרתק מול הולנד (ש', 23:00, ערוץ 1 ו-HD), מאמן קוסטה ריקה שולח מסר: "שפיפ"א והשופטים יצפו בו מקרוב". ואן חאל: "המטרה תמיד הייתה להפוך לאלופה"

רבע הגמרמחצית05/07/2014
הולנד
    0
      קוסטה ריקה
      אריאן רובן, הולנד. GettyImages
      במרכז העניינים. רובן/GettyImages

      טריוויה

      * הולנד ניצחה ב-10 מתוך 11 משחקיה האחרונים בגביע העולם. ההפסד היחיד היה בגמר 2010 לספרד.

      * קוסטה ריקה עדיין לא הפסידה במונדיאל הזה. יש לה שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו.

      * קוסטה ריקה היא הנבחרת השנייה אחרי ארצות הברית שהגיע מבית המוקדמות של הקונקק"ף לרבע גמר המונדיאל (מקסיקו הגיעה לרבע הגמר פעמיים כמארחת מבלי שהשתתפה במוקדמות).

      * זה המפגש הראשון אי פעם בין הולנד לקוסטה ריקה.

      * בארבעת המשחקים במונדיאל הזה בהם פיגרה הולנד, היא הצליחה לחולל מהפך ולנצח.

      * הולנד קיבלה שערים בטורניר הזה משבעה שחקנים שונים.

      * המאזן של הטיקוס נגד אירופאיות במונדיאל: 3 הפסדים, 3 תיקו, ניצחון אחד.

      * הולנד מעולם לא הפסידה בגביע העולמי לנבחרת מצפון או מרכז אמריקה. המאזן: ניצחון ותיקו, שניהם מול מקסיקו.

      * קוסטה ריקה הבקיעה בשמונה מתוך תשעת משחקיה נגד יריבות אירופאיות במונדיאל. היחידה שלא ספגה מהטיקוס היא אנגליה.

      * ווסלי סניידר הבקיע חמישה שערים בחמשת משחקי הנוקאאוט האחרונים של הולנד בגביע העולם.

      * סניידר הוא שיאן ההופעות של הולנד בכל הזמנים במונדיאל עם 15.

      * הפעם האחרונה בה הולנד שמרה על רשת נקייה במשחק נוקאאוט במונדיאל הייתה ב-1194. אז זה נגמר ב-0:1 על אירלנד.

      ווסלי סניידר שחקן נבחרת הולנד מאוכזב. רויטרס
      מלך הנוקאאוט של הולנד. סניידר/רויטרס

      מפתחות והכנות: הולנד

      אין ספק שהאורנייה פייבוריטים במפגש הזה, אבל איש בנבחרת לא מקל ראש ביריבה, שנחשבת לסנסציית המונדיאל אחרי שעלתה מ"בית המוות". אחרי המהפך הדרמטי בשמינית הגמר מול מקסיקו, ההולנדים רוצים להימנע מהסתבכות מול הטיקוס. נייג'ל דה יונג הפצוע ככל הנראה סיים את דרכו במונדיאל וההתלבטות של לואי ואן חאל היא האם להמשיך עם ברונו מרטינס אינדי ועם דיילי בלינד בקישור, כפי שעשה לאחר פציעתו של דה יונג, או לפתוח עם בלינד בהגנה ועם ג'ונתן דה גוזמן בקישור. דירק קאוט צפוי לפתוח ולשחק באגף שמאל, סניידר ישחק מתחת לאריאן רובן ורובין ואן פרסי. לירוי פר לא כשיר לחלוטין והוא בספק. פיפ"א החליטה שבשל מצב הדשא באצטדיון הולנד לא תתאמן עליו וקוסטה ריקה כן.

      במסיבת העיתונאים לקראת המשחק אמר ואן חאל: "האווירה בסגל נהדרת וכך ההכנה. אנחנו במצב טוב, מכל הבחינות. קוסטה ריקה משחקת בשיטה דומה למקסיקו וצ'ילה. הם מנסים לתקוף באותה דרך וללחוץ באותה הדרך. יש דמיון. העניין הוא שאיכויות השחקנים אחרות. אין שאלה של זלזול בקוסטה ריקה. השחקנים שלה שאפתניים. השחקנים שלנו יודעים שזו הבמה החשובה ביותר והם יודעים מה המטרה והמטרה היא לא משהו שאפשר לזלזל בו".

      המאמן הוסיף: "אנחנו לא מודאגים מכשירות. השחקנים בכושר מצוין, הביטחון שלנו גדל גם בגלל שהצלחנו להבקיע שלוש פעמים אחרי שהיינו בפיגור. ההארכות במונדיאל זה סימן שכמעט אין הבדלים בין הנבחרות. במונדיאל הזה הרצון לנצח מדהים. זה המונדיאל הכי טוב ב-30 השנה האחרונות כי יש תחרות. ההבדלים קטנים כי הכול כבר הומצא בכדורגל, אין שום דבר חדש וכולם יכולים להכין את הנבחרות הכי טוב שאפשר".

      לסיום אמר ואן חאל: "התקשורת ההולנדית לא ציפתה שנגיע כל כך רחוק. כל מה שאנחנו משיגים כאן הוא פנטסטי מבחינת התקשורת, אבל זה לא העניין. המטרות שלנו אחרות והן תמיד היו להפוך לאלופי העולם. תמיד אמרנו שאנחנו נבחרת שקשה לנצח, לא נבחרת פנטסטית, אבל נבחרת קשה והראינו את זה. אני מקווה שנמשיך להראות את זה עד וכולל הגמר. קוסטה ריקה נחשבת לפחות טובה בתקשורת, אבל אנחנו לא חושבים ככה".

      דה יונג מצדו אמר: "אנחנו לא מזלזלים בקוסטה ריקה. זה יהיה משחק קשה והמאמן אמר את זה. אנחנו נתחיל את המשחק עם הביטחון, קוסטה ריקה הגיעו לכאן עם תשוקה ואמונה והם משחקים ללא לחץ. אנחנו לא לוקחים אותם בקלות".

      sheen-shitof

      תוצאות מהיום ה-1

      הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

      בשיתוף נומייר פלוס
      מאמן נבחרת הולנד, לואי ואן חאל, עם אריאן רובן. עריכת וידאו: יאיר דניאל, רויטרס
      ואן חאל ורובן ימשיכו לחייך?/רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל

      מפתחות והכנות: קוסטה ריקה

      הטיקוס לא רוצים שהחלום ייגמר, ואחרי הדרמה מול יוון בשמינית הגמר, הם מאמינים שביכולתם לחולל סנסציה נוספת במונדיאל. השוער קיילור נבאס החמיץ את האימון ביום רביעי עקב כאב בכתפו, אך התאושש מאז ויפתח בין הקורות. מי שבספק עקב פציעה ברגלו השמאלי הוא המגן השמאלי רוי מילר. אם מילר לא יהיה כשיר למשחק, למאמן חורחה לואיס פינטו צפוי כאב ראש גדול משום שהוא ללא אוסקר דוארטה המושעה בסגל. פינטו יפתח עם ג'ואל קמפבל בודד בחוד, כשבריאן רואיס וכריסטיאן בולאניוס יסייעו לו מהאגפים.

      במסיבת העיתונאים, דיבר פינטו לא מעט על הצלילות של אריאן רובן: "הצלילות של רובן מדאיגות אותנו מאוד. אני מבקש מפיפ"א והשופטים לצפות ברובן מקרוב, הוא אחד מ-3-4 שחקנים הכי טובים בעולם, יש לו תכונות נהדרות והוא שחקן גדול, אבל היו טעויות שיפוט ואנחנו מאוד מודאגים מהצלילות. הוא הודה שהוא צלל אז אני מקווה שהשופט הבא והקוונים יהיו זהירים. אני מכבד את פיפ"א והשופטים, אבל קורא להם להיזהר - אני מקווה שלא יהיו עוד טעויות שיפוט כמו במונדיאלים קודמים. לדברים כאלה יש השפעה עצמה על תוצאה. איך נלחמים בצלילות? אולי אם צוללנים יקבלו שני כרטיסים צהובים ויורחקו זה יהיה פתרון הגיוני".

      על המשחק עצמו אמר מאמן הסינדרלה: "אני מקווה שנראה כדורגל טוב שכולם יהנו ממנו. אני מקווה שהנבחרת הטובה תנצח ואני מקווה שאנחנו נהיה הטובים. זו הזדמנות מיוחדת וניתן הכול, הצוות, אני, השחקנים והאוהדים. היינו בסיטואציות קשות, פנדלים, הדקות הראשונות נגד אורוגוואי ואז לשחק ב-10 שחקנים ועכשיו רבע הגמר. זה גורם לנו להיות יותר בטוחים. אנחנו יכולים להיות גאים. השחקנים שלי ואני תמיד בטוחים, אבל אנחנו עדיין רוחשים הרבה כבוד להולנד. אני לא מודאג מהם, אבל מכבד אותם. שיחקנו נגד אנגליה ואיטליה ואפילו יוון שהיא נבחרת קשה. לא פחדנו מהם, כיבדנו וניסינו לשלוט. לא אשנה כלום. נמשיך באותה שיטה ואותה פילוסופיה וננסה לשלוט בהם".

      ג'וני אקוסטה הוסיף: "אנחנו לא מפחדים ולא מודאגים. אני חושב שהולנד כבשה חמישייה נגד ספרד כי ספרד עשתה טעויות והשחקנים שלה לא היו מוכנים למתפרצות. המשחק מחר יהיה קשה, אבל אנחנו מוכנים ולא מפחדים מדבר. יש לנו מוטיבציה ואנחנו שמחים להיות כאן ורוצים להמשיך לכתוב את ההיסטוריה של המדינה שלנו. אנחנו משחקים נגד יריבה קשה, אבל אנחנו רגועים, מרוכזים ויודעים ששתי הנבחרות יכולות לנצח. נראה אם זה יהיה ב-90 דקות או 120".

      ג'ואל קמפבל, שחקן נבחרת קוסטה ריקה. GettyImages
      עוד רגע קסם של הטיקוס? קמפבל/GettyImages

      יעמוד למבחן

      ווסלי סניידר (הולנד)

      במונדיאל הקודם סניידר סחב על גבו את האורנייה עד לגמר. הפעם, הוא משמש כגלגל רזרבי לאריאן רובן ורובין ואן פרסי, שמובילים את הנבחרת. אלא שסניידר הוכיח שהוא יכול להיות האקס פקטור, כאשר הציל את הולנד עם שער שוויון בדקה ה-88, בדרך למהפך הגדול מול מקסיקו בשמינית הגמר. הקשר הוותיק לא נהנה אולי מטורניר טוב, אבל היכולת, הכישרון ובעיקר האופי והניסיון שם והוא כל כך חשוב להולנד, אם היא רוצה לעשות צעד אחד קדימה ולהניף את הגביע. מול קוסטה ריקה ההגנתית, סניידר יצטרך להופיע במיטבו.

      הרכבי הקבוצות

      אצטדיון: פונטה נובה, סלבדור
      קהל: 51179

        טרם התפרסמו תגובות

        הוסף תגובה חדשה

        +
        בשליחת תגובה אני מסכים/ה
          3
          walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully