וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומלס: "חלום נוסף התגשם, ואני מקווה שלא האחרון"

גרמניה חגגה את ההעפלה לחצי גמר רביעי רצוף במונדיאל, הבלם הכובש שבר שני שיאים לשחקן הגנה. דשאן: "ספגנו ממצב נייח - זו נקודת התורפה שלנו". וגם: מירוסלב קלוזה השאיר מאחור את פלה, מתיאוס ורונאלדו. כל התגובות והמספרים

חצי גמר רביעי ברציפות! גרמניה חוגגת/AP

נבחרת גרמניה הפכה הערב (שישי) לעולה הראשונה לחצי גמר המונדיאל, כשגברה על צרפת 0:1 מנגיחה של מאטס הומלס בדקה ה-13. המנשאפט לא הציגו כדורגל גדול מחד, אך סגרו נהדר את יריבתם מאידך, והצלה גדולה של מנואל נוייר מרגלי קארים בנזמה עמוק בתוך תוספת הזמן אפשרה ליוגי לב ושחקניו לסגור עניין. היריבה על כרטיס לגמר: נבחרת ברזיל הגדולה. יהיה חם.

המספרים

* גרמניה הפכה לנבחרת הראשונה בתולדות המונדיאלים שעולה לארבעה חצאי גמר רצופים.

* זוהי העפלה מספר 12 של המנשאפט לחצי גמר המונדיאל.

* עוד שיא היסטורי: מירוסלב קלוזה הפך לשחקן הראשון בתולדות הגביע העולמי שמגיע לארבעה חצאי גמר. החלוץ עבר את בארזי, בקנבאואר, קאפו, מאייר, מתיאוס, נילטון סנטוס, אובראת, פלה, ריבלינו, רונאלדו, שנלינגר, זילר ודינו זוף. כולם עם שלושה חצאי גמר.

* קלוזה הגיע גם ל-15 ניצחונות במונדיאל והוא השתווה במקום השני בכל הזמנים למתיאוס, אובראת ורונאלדו. הוא רחוק רק ניצחון אחד מהשיאן ההיסטורי קאפו.

* קלוזה הגדיל את הפער שלו כשחקן שהוחלף הכי הרבה פעמים במונדיאל - 14, חמש פעמים יותר משלושת השחקנים שבמקום השני.

* הומלס שחקן ההגנה היחיד שכבש פעמיים במונדיאל 2014.

* הומלס הוא גם שחקן ההגנה היחיד בתולדות גרמניה שכבש שני שערי נגיחה במונדיאל אחד.

* שישה מתשעת השערים האחרונים שספגה צרפת במסגרת המונדיאל הגיעו ממצבים נייחים.

* גרמניה הפסידה רק פעמיים בהיסטוריה במונדיאל אחרי שהובילה במחצית. זה קרה לה נגד שוויץ (1938) ואוסטריה (1978).

* צרפת בעטה יותר לשער (9:13) ולמסגרת (3:5). זה לא הספיק לה.

* במחצית הראשונה בעט קארים בנזמה חמש פעמים לשער, אך מסר רק פעם אחת (!). מנואל נוייר, למשל, מסר שמונה פעמים.

* לאחר שבסטיאן שווינשטייגר וסמי חדירה ספגו כרטיסים צהובים, עקפה גרמניה (117) את ארגנטינה (115) כנבחרת שספגה הכי הרבה כרטיסים במונדיאלים.

* צרפת מעולם לא חזרה מפיגור (לתיקו או לניצחון) במחצית במסגרת המונדיאל. הפסידה 10 מ-10.

* צרפת ירדה להפסקה בפיגור לראשונה מאז ספטמבר 2013 (נגד בלארוס). אז היא הפכה ל-2:4.

* זהו ההפסד הראשון של צרפת בשלב רבע הגמר מזה 76 שנה (!). בארבעת המונדיאל הקודמים הטריקולור או הודחו בשלב הבתים, או הגיעו לגמר.

מאטס הומלס (משמאל), מירוסלב קלוזה, רומן ויידנפלר שחקני נבחרת גרמניה. Martin Rose, GettyImages
החלום יימשך? הומלס, קלוזה והשוער המחליף ויידנפלר/GettyImages, Martin Rose

התגובות

יואכים לב, שהגיע לפחות לחצי גמר בכל טורניר שלו כמאמן נבחרת גרמניה, סיכם: "זה היה מרגש בצורה יוצאת דופן. ברבע גמר מונדיאל אתה באמת לא יכול לצפות למשהו אחר. השחקנים ממש תשושים, היה חם מאוד, המשחק רץ מצד לצד ואין ספק שהם עייפים כרגע. הנבחרת שלנו מאוד מרוכזת בשבועות האחרונים. כולם מרוכזים ועובדים קשה, וזה מה שחשוב. צרפת זרקה את כולם קדימה במחצית השנייה, אבל מיעטה להגיע למצבים. בסך הכול, אני חושב שהתמודדנו איתם מצוין".

גיבור הניצחון מאטס הומלס אמר בסיום: "זה החלום הנוסף שמתגשם עבורנו, ואני מקווה שלא האחרון. אני מקווה שנצליח לנצח שוב בעוד חמישה ימים. השער? טוני קרוס הגביה טוב, ואני הייתי במקום הנכון בזמן הנכון. אנחנו משחקים את סגנון הכדורגל שנותן לנו סיכוי לנצח - שומרים טוב, עם תשוקה שמתגברת ממשחק למשחק".

הקפטן פיליפ לאהם: "עמדנו יחד כמו קבוצה על המגרש. לא נכשלנו, ואפשר להיות שמחים ממה שעשינו כאן. לא היה קל. התמודדנו עם יריבה טובה מאוד והיה מאוד חם במגרש. לשמחתנו עלינו לחצי הגמר ואני מקווה שהחלום הזה יימשך".

השוער מנואל נוייר הוסיף: "עשינו ניצחון יפה. שלטנו במשחק, היינו טובים יותר ואני חושב שאנחנו ראויים להיות בחצי הגמר".

מאמן נבחרת צרפת דידייה דשאן מחבק את קארים בנזמה. רויטרס
כמה זה כואב. דשאן מנחם את בנזמה/רויטרס

המאמן דידייה דשאן סיכם את הטורניר של צרפת: "עשינו הכול נכון, במיוחד הערב, אבל לא הצלחנו להגיע רחוק. היו לנו הזדמנויות, אבל הם היו מנוסים יותר ושמרו על היתרון שלהם. הם כבשו במצב נייח, שזו נקודת התורפה שלנו. ניסינו הכול בסיום והיה מצב של בנזמה, אבל נוייר עשה את העבודה. השחקנים שלי היו נוכחים מהרגע הראשון של המונדיאל. זה המקום שלנו, גם לא היה הבדל גדול בינינו לבין היריבה".

הקשר מתיו ולבואנה הוסיף: "זה קשה. חווינו דברים נהדרים עד עכשיו וחבל שדרך כל כך יפה הגיעה לסופה. חסרנו אפקטיביות בהתקפה. להם לא היו מצבים, אבל היה מזל. אנחנו באמת כואבים כי רצינו ללכת עד הסוף. נתנו הכול, אבל זה לא הספיק".

יוהאן קבאיי אמר בסיום: "אנחנו ממש מאוכזבים כי היינו שווים להם. אנחנו חייבים לקבל את ההדחה, אבל זה קשה. אנחנו עוזבים בראש מורם, אפשר להיות גאים. הנבחרת הזו צעירה, אבל היא תתקדם ותגדל יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully