וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן פרסי בספק לחצי, ואן חאל: "אדחה את ההחלטה לגביו"

כוכב הולנד סובל מכאבי בטן ועלול להחמיץ את ארגנטינה (ד', 23:00, ער' 1). גם פלאר ודה יונג בספק. סאבלה: "ואן חאל מומחה כדורגל"

חצי הגמרמחצית09/07/2014
הולנד
    0
      ארגנטינה

        טריוויה:

        * ארגנטינה והולנד נפגשו שמונה פעמים בעבר. המאזן עומד על ארבעה ניצחונות הולנדים, שלוש תוצאות תיקו ורק ניצחון אחד ארגנטינאי. יחס השערים: 6:13 לאורנייה.

        * במונדיאלים הנבחרות נפגשו ארבע פעמים. ארגנטינה רשמה את הניצחון היחיד שלה על הולנד במעמד החשוב מכולם, 1:3 בגמר 1978.

        * במונדיאל 1974 הולנד פירקה את ארגנטינה עם 0:4, כולל צמד של יוהאן קרויף. ברבע הגמר של 1998, דניס ברגקאמפ שלח את האלביסלסטה הביתה עם שער ניצחון ו-1:2 בדקה ה-90. במונדיאל 2006, לאחר ששתי הנבחרות כבר הבטיחו את עלייתן מהבית המוקדם, הן סיימו ב-0:0 במחזור השלישי. זה גם היה המפגש האחרון בין הנבחרות עד כה.

        * ארגנטינה יכולה להיות אופטימית: היא מעולם לא הודחה ברבע הגמר. בכל פעם שהגיעה לשמונה הגדולות, היא גם עלתה לגמר (1978 בשלב בתים נוסף, 1986 ו-1990).

        * ארגנטינה הפסידה, אם לא מחשיבים דו קרב פנדלים, רק פעם אחת ב-16 משחקיה האחרונים במונדיאלים.

        * הולנד הפסידה, אם לא מחשיבים פנדלים, רק פעמיים ב-12 משחקים מול יריבות דרום אמריקאיות במונדיאל (הגמר מול ארגנטינה ב-1978, רבע הגמר מול ברזיל ב-1994).

        * עשרה מ-12 שעריה של הולנד במונדיאל הזה הגיעו במחצית השנייה. כל ארבעת האחרונים שלה נכבשו אחרי הדקה ה-75.

        * מול קוסטה ריקה שברה הולנד את שיא המסירות שלה למשחק במונדיאל בכל הזמנים: 692.

        * באותו משחק הולנד גם קטעה רצף של 11 משחקי נוקאאוט רצופים במונדיאל בהם לא שמרה על רשת נקייה.

        * ארגנטינה עדיין לא הייתה בפיגור במונדיאל הזה.

        * הולנד תשבור במשחק הזה שיא מונדיאל מוזר מאוד: היא הנבחרת הראשונה אי פעם שמשחקת באותו טורניר מול חמש מדינות דוברות ספרדית (ספרד, צ'ילה, מקסיקו, קוסטה ריקה, ארגנטינה).

        רויטרס

        מפתחות והכנות:

        הולנד:

        האורנייה היו אחת הנבחרות הכי מרשימות בשלב הבתים, אבל בינתיים בנוקאאוט הם נזקקו להרבה מאוד מזל כדי להתקדם. מול מקסיקו כבשה הולנד שני שערים בדקות הסיום וביצעה מהפך דרמטי, מול קוסטה ריקה היא נזקקה לפנדלים ולחילוף של יספר סילסן בטים קרול בין הקורות, חילוף עליו דיבר עולם הכדורגל כולו מאז.

        כעת, אחרי שהשאירה מאחור שתי יריבות ממרכז/צפון אמריקה, הולנד תתמודד עם מבחן הרבה יותר גדול בדמות האלביסלסטה והחדשות הטריות מהמחנה ההולנדי מאוד מדאיגות. רובין ואן פרסי, החלוץ המוביל של האורנייה סובל ביממה האחרונה מכאבים בבטנו, לא התאמן עם יתר חבריו באימון הערב ועלול להחמיץ את ההתמודדות. נייג'ל דה יונג, שהדיווחים לגביו היו שגמר את הטורניר, עשוי לשוב באורח פלא לסגל, אולם לא צפוי לשחק ואולי יהיה כשיר להשתתף בגמר, אם וכאשר. רון פלאר פצוע ובספק גדול למשחק, בעוד סילסן יחזור לשער, קרול ימתין על הספסל למקרה ששוב יהיו פנדלים.

        לואי ואן חאל המאמן ההולנדי התייחס למצבו של ואן פרסי ואמר: "יש לוואן פרסי בעיה בבטן והחלטתי שעדיף בשבילו שהוא לא יתאמן. אני לא יודע אם הוא יהיה כשיר במאה אחוז. אקבל את ההחלטה לגביו רק מחר. יש לנו יותר מיממה עד המשחק ורובין הוא שחקן מאוד חשוב בשבילנו. הוא הקפטן שלנו ואנחנו צריכים אותו מחר".

        המאמן התייחס גם לכשירותם של דה יונג ופלאר ואמר: "דה יונג ניסה להתאמן היום ונצטרך לחכות למחר. הוא מנסה לחזור כמה שיותר מהר לשחק אבל נצטרך לראות איך הוא מגיב לפציעה באימון. אותו דבר לגבי פלאר, נחכה ונראה".

        sheen-shitof

        פתרון עוצמתי לכאב

        טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

        בשיתוף Solio
        רובין ואן פרסי שחקן נבחרת הולנד. רויטרס
        בספק גדול לארגנטינה. ואן פרסי/רויטרס

        ארגנטינה:

        20 אלף ארגנטינאים צפויים להיות בתוך האצטדיון, בעוד עשרות אלפים נוספים ישטפו, כמו בכל משחק במונדיאל הזה, את רחובות העיר וירעידו עולמות. ארגנטינה ניצחה את כל חמשת משחקיה בטורניר עד כה, אבל עשתה זאת בצורה מאוד לא מרשימה ועם חמישה ניצחונות בהפרש של שער אחד בדיוק בכל פעם.

        אנחל די מריה הפצוע ככל הנראה גמר את הטורניר ובכל מקרה לא ישחק הפעם. לעומתו, סרחיו אגוארו, עליו נטען שסיים את חלקו במונדיאל, חזר באופן מפתיע ואמור לפתוח לצד ליאונל מסי וגונסאלו היגואין. מי שיחליף את די מריה יהיה ככל הנראה אנסו פרס. מרקוס רוחו, שחוזר מהשעייה, ישוב לעמדת המגן השמאלי על חשבון חוסה מריה בסאנטה. מרטין דמיצ'ליס, שעשה עבודה מצוינת מול בלגיה, עשוי להיות מועדף שוב על פני פדריקו פרננדס.

        ליאו מסי כתב בדף הפייסבוק הרשמי שלו: "אנחנו מקווים שמחר יהיה יום היסטורי לכדורגל הארגנטינאי ואנחנו מצפים למשחק בקוצר רוח. ואמוס ארגנטינה".

        אלחנדרו סאבלה, מאמן נבחרת ארגנטינה, התייחס במסיבת העיתונאים לתבוסה הקשה של ברזיל: "צפיתי במחצית הראשונה ובחלקים מהשנייה. 1:7 זו לא תוצאה נורמלית. גרמניה הייתה טובה יותר וניצחה. זה הכדורגל - הענף הכי לא הגיוני בספורט".

        לגבי ההרכב שלו אמר: "אני לא יכול לאשר עדיין מי ה-11 שיפתחו, אבל אנסו פרס צפוי להיות האיש שיחליף את די מריה בצד שמאל". על מחמאות ליריבו לואי ואן חאל הוא לא ויתר: "הוא מומחה בלהמציא תכניות משחק, הוא הוכיח את זה לאורך כל הקריירה. הוא אדם מאוד אינטליגנטי".

        שחקן נבחרת ארגנטינה סרחיו אגוארו. GettyImages
        קאמבק מפתיע. אגוארו/GettyImages

        יעמוד למבחן:

        יספר סילסן (הולנד)

        לאורך כל המונדיאל, השיח סביב הולנד היה לגבי ההתקפה. בדקה האחרונה של המשחק מול קוסטה ריקה ברבע הגמר, הכול השתנה. סילסן יצא לטובת טים קרול לקראת הפנדלים, בחילוף שהדהים את כולם, כולל את השוער הצעיר שבעט בחפצים וכעס. בסוף, אחרי שהולנד ניצחה, הוא היה הראשון שרץ לחבק את עמיתו. מאז סיום המשחק ועד לתחילת חצי הגמר, סילסן היה לפתע באור הזרקורים והוא יהיה חייב לנתק את עצמו מהכול, כי מנגד עומדת אחת ההתקפות הטובות בעולם כולל אחד, ליאונל מסי.

        הרכבי הקבוצות

        אצטדיון: ארנה קורינתיאנס, סאו פאולו
        קהל: 63267

          טרם התפרסמו תגובות

          הוסף תגובה חדשה

          +
          בשליחת תגובה אני מסכים/ה
            3
            walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully