וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מולר: "עכשיו רוצים את הגביע", לב: "שמח בשביל קלוזה"

בגרמניה חגגו את הניצחון ההיסטורי וההעפלה לגמר. תומאס מולר חגג: "יש לנו רוח קבוצתית נהדרת וזה מה שהביא לנו את הניצחון". המאמן פרגן לקלוזה ששבר את שיא הכיבושים במונדיאלים. קרוס: "לא זוכים במונדיאל עם ניצחונות בחצי הגמר"

גרמניה באופוריה: 12 שנים אחרי ההפסד 2:0 לברזיל בגמר מונדיאל 2002, הנבחרת של יוהכים לב השיגה נקמה ועשתה היסטוריה עם 1:7 בלתי נשכח שידובר בו עוד שנים רבות. הגרמנים פשוט התעללו בנבחרת של סקולארי עם 0:5 עוד לפני הפסקת המחצית כשתומאס מולר פותח את החגיגה (11) ומירוסלאב קלוזה שובר את שיאו של רונאלדו הברזילאי והופך למלך שערי המונדיאלים בכל הזמנים עם ה-16 שלו בדקה ה-23. טוני קרוס (צמד) וסמי חדירה השלימו את החמישייה לפני ההפסקה. אנדרה שורלה המחליף הוסיף צמד במחצית השנייה ואוסקר השיג שער "ניחומים" בדקה ה-90 אבל ספק אם השער שלו ניחם מישהו בברזיל. הגרמנים יחגגו את המשחק ההיסטורי הזה עד יום ראשון ויחכו בגמר למנצחת במפגש חצי הגמר השני בין הולנד לארגנטינה. בברזיל יעשו חשבון נפש, ויש להם על מה.

איזה קונצרט. אוזיל, שורלה ומולר/רויטרס

תומאס מולר, חלוץ גרמניה שפתח את החגיגה וכבש את שערו החמישי בטורניר, אמר בסיום: "יש לנו רוח קבוצתית נהדרת. עכשיו אנחנו צריכים להציג אותה פעם אחת נוספת ולזכות בגביע העולמי. ידענו שברזיל תתקוף אותנו ותשאיר לנו שטחים ואנחנו ניצלנו את זה. זה היה שונה מהמשחק מול אלג'יריה שהסתגרה ודווקא מול הברזילאים היה לנו יותר קל. ברור שלא ציפינו לתוצאה כזו, הכל עבד לנו כל כך מושלם".

יואכים לב, המאמן שהעלה את גרמניה לגמר אחרי שתי הדחות רצופות בחצי הגמר במונדיאלים הקודמים אמר בסיום: "היינו בשוק וחווינו את אותה טראומה ב-2006 במונדיאל שאירחנו. כל 200 המיליון אנשים כאן רצו שברזיל תעלה לגמר וזה יכול להלחיץ. אני מצטער בשבילם ואני מבין מה סקולארי מרגיש". על ההצגה של נבחרתו: "אחרי שכבשנו את השער הראשון זה היה משחק קל בשבילנו. כבשנו חמישה שערים ב-18 דקות - ברור שזה היה שוק גם עבורנו. כולם עשו את העבודה שלהם הערב עם המון ריכוז אבל זה חייב להימשך. אנחנו צריכים להישאר צנועים. אנחנו לא רוצים לחגוג יותר מדי וצריכים להישאר מרוכזים עד יום ראשון".

לב התייחס לשיא של מירוסלב קלוזה ואמר: "אני שמח בשבילו. יש לו טורניר נפלא והוא נתן הופעה מצוינת היום. אני שמח בשבילו"

על השאלה את מי הוא מעדיף בגמר, ארגנטינה או הולנד: "אני לא מודאג לגבי זה. אנחנו נעקוב אחרי חצי הגמר השני אבל אין לנו העדפות. השחקנים שלי עם הרגליים על הקרקע ולא ייתנו לניצחון הזה לעלות להם לראש".

מירוסלב קלוזה הנרגש, שהפך לשיאן שערי המונדיאל בכל הזמנים, אמר: "אני לא מעכל מה קרה כאן, אין לי מה לומר. הכול הלך לנו טוב, שיחקנו בהרמוניה והיינו כולם מאוחדים. ניתחנו את המשחק והיריבה מראש, היינו טובים. חיכיתי לשער הזה, אני שמח מאוד על השיא שלי".

טוני קרוס, שנבחר ל-MVP של המשחק, אמר: "אנחנו יודעים שעשינו משהו יוצא דופן, אבל כמו שאמרתי לאחר ה-0:4 מול פורטוגל במשחק הפתיחה, אנחנו כאן כדי להיות אלופים ועדיין יש לנו משחק קשה שמחכה בדרך לשם. האווירה בחדר ההלבשה הייתה כמובן נהדרת, אבל לא זוכים בתארים עם ניצחונות בחצי הגמר. אני בטוח שגם בגמר נשחק מצוין. באופן אישי זה היה משחק השיא שלי בנבחרת".

נשיא ההתאחדות הגרמנית וולפגנג ניסרבאך, בירך: "זה יום היסטורי לכדורגל הגרמני ויום היסטורי לכדורגל העולמי".

רויטרס

פר מרטסאקר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "המנשאפט! נהניתי מכל רגע... עכשיו נלך בכל הכוח לגמר. הכול או כלום". מסוט אוזיל לא שכח את חברו הפצוע מרקו רויס. קשר ארסנל צייץ: "מרקו, כל כך חבל שאתה לא יכול להיות איתנו כאן, אחרי ה-1:7 הזה". מאטס הומלס צייץ: "כשכתבתי לפני המשחק שיהיה 'משחק אפי' לא באמת חשבתי על זה. היה מדהים, עכשיו מתכוננים לגמר".

מאמן נבחרת ארצות הברית, יורגן קלינסמן, היה נרגש: "זו ההופעה הגרמנית הטובה בתולדות המונדיאלים!", הוא צייץ, "פשוט פנטסטי. עכשיו תזכו בגביע, יוגי והנבחרת". תומאס היצסלפרגר, שחקן העבר של הנבחרת, צייץ: "נבחרת יקרה, אני משתחווה בפנייך. איזה ערב אדיר של כדורגל. עשית היסטוריה. ברכות".

הטניסאית הגרמניה סבין ליזיקי צייצה: "מה שהנבחרת עשתה היום זה לא ייאמן! גמר, גמר! ריו, הנה אנחנו באים. עוד אחד והגביע שלנו". נהג המרוצים הגרמני ניקו הולקנברג כתב: "וואו! אין מילים". דידי האמן: "מאסטר קלאס של גרמניה. קלינית, מאורגנת, עובדת קשה, לא אנוכית, צנועה. מאוד גאה".

שחקני נבחרת גרמניה חוגגים את הניצחון על ברזיל. טוויטר, אתר רשמי
החגיגה בשיאה/אתר רשמי, טוויטר
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים את הניצחון על ברזיל. טוויטר, אתר רשמי
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים את הניצחון על ברזיל/אתר רשמי, טוויטר
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים את הניצחון על ברזיל. טוויטר, אתר רשמי
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים את הניצחון על ברזיל/אתר רשמי, טוויטר
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים את הניצחון על ברזיל. טוויטר, אתר רשמי
שחקני נבחרת גרמניה חוגגים את הניצחון על ברזיל/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully