וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב התערבות ממשלתית: פיפ"א השעתה את ניגריה מכל פעילות

אחרי שנשיא ההתאחדות נעצר וראשי ההתאחדות סולקו מתפקידיהם בעקבות ההדחה בשמינית הגמר, הגיע העונש הכבד

שחקני נבחרת ניגריה מאוכזבים. Jeff Gross, GettyImages
כמה זמן תחזיק ההשעיה? שחקני ניגריה מאוכזבים אחרי ההפסד/GettyImages, Jeff Gross

ועדת חירום של פיפ"א החליטה היום (רביעי) להשעות באופן מיידי את התאחדות הכדורגל הניגרית מהשתתפות במפעלים בינלאומיים עקב התערבות ממשלתית. הכל החל בהפסד של הנשרים לצרפת בשמינית הגמר, לאחריו החליטו בממשלה הניגרית לעצור את נשיא ההתאחדות ולפטר את ראשי ההתאחדות.

כידוע, חוקי פיפ"א מונעים התערבות פוליטית בהתאחדויות הכדורגל של 209 הפדרציות החברות בה, ובסמכות הארגון להטיל עונשים על השתתפות במפעלים בינלאומיים אם אכן יש התערבות כזו. עקב העבירות של ממשלת ניגריה על חוקים אלו, החליטו להזהיר את ממשלת ניגריה עם אולטימטום להחזיר את כל האנשים לתפקידיהם. אמש פג האולטימטום, והוועדה החליטה על ההשעיה. העונש הכבד יוסר רק כאשר כל ההחלטות המשפטיות שלקחה ממשלת ניגריה על ההתאחדות הניגרית יבוטלו.

כתוצאה מההשעייה, אף קבוצה מניגריה לא תוכל להשתתף בשום טורניר בינלאומי. בעוד פחות מחודש היתה אמורה נבחרת הנשים עד גיל 20 להשתתף באליפות העולם, אך אם ההשעייה לא תוסר עד ה-15 ליולי, ניגריה לא תוכל להיות חלק ממנו. אגב, האירוע הנוכחי מזכיר את המונדיאל בדרום אפריקה, אז הפסד של הנשרים גרם לנשיא המדינה לסגור את הנבחרת הלאומית למשך שנתיים - עד שפיפ"א התערבה וביטלה את ההחלטה ההזויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully