וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת "טלגרף": עשרות מקרי גזענות לא טופלו במונדיאל

העיתון חושף נתונים מדאיגים ומראה כיצד פיפ"א וספ בלאטר, שהכריז מלחמת חורמה בגזענות, מתעלמים ממקרים רבים של אפליה והומופוביה בתוך האצטדיונים. ברזיל ומקסיקו "מובילות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרות מקרים שהיו מטופלים אחרת ברמת הקבוצות. אוהדים במונדיאל 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק לפני פחות משנה הכריז נשיא פיפ"א ספ בלאטר מלחמת חורמה בגזענות ובהומופוביה בכדורגל. הוא הבטיח שיוריד נקודות לקבוצות שאוהדיהן ישמיעו קריאות גזעניות, הצהיר שיסלק קבוצות ממפעלים בינלאומיים והדגיש כי במיוחד במונדיאל פיפ"א תפגין "אפס סבלנות" כלפי עניינים מסוג זה. אולם על פי בדיקת "טלגרף" הבריטי האכיפה לא עומדת בקנה אחד עם ההצהרות המפוצצות של בלאטר שכזכור, הסתבך בעצמו בנסיבות דומות כשטען כי "אין גזענות בכדורגל".

על פי בדיקת העיתון הבריטי, מתחילת המונדיאל ארעו עשרות מקרים של גזענות והומופוביה ביציעי האצטדיונים, אך הם כלל לא טופלו על ידי פיפ"א. על פי הבדיקה, אוהדי ברזיל ומקסיקו היו אחראים לכמה וכמה מקרים בהם שרו שירים הומופוביים וגזעניים. כמו כן, אוהדים מגרמניה, רוסיה וקרואטיה הניפו שלטים שהביעו עמדות ימניות קיצוניות ואוהדים אנגלים תקפו על רקע גזעני. בנוסף נצפו מספר אוהדים ביציעים כשהם מחופשים לכהי עור.

פיפ"א שקלה לנקוט בצעדים משפטיים נגד הפורעים בחלק מהמקרים, אך בסופו של דבר החליטה כי הם לא הפרו את התקנון. למרות זאת ג'פרי ווב, ראש היחידה נגד גזענות בפיפ"א, מאוכזב מהתנהלות ראשי הארגון באשר לטיפול במקרים הללו.

"יש מקרים זהים שקבוצות נענשו עליהן במסגרת ליגות, אך במונדיאל זכו להתעלמות מוחלטת. ברור שיש פער עצום בין מה שאני רואה בו גזענות ואפליה לבין מה שהוועדה לענייני משמעת מגדירה. בכל מקרה, ציפיתי שלקראת המונדיאל ימונו משקיפים במיוחד לעניינים כאלה, אבל פיפ"א החליטה שלא. המונדיאל הזה נפלא, אבל יש אירועים שלא צריכים להשלים איתם, אירועים של אפליה ופשעי שנאה בתוך האצטדיונים".

נשיא פיפ"א ספ בלאטר עם חולצה ועליה הכיתוב "לא לגזענות". AP
כן, בטח. בלאטר עם חולצת "לא לגזענות", משמאל/AP
  • עוד באותו נושא:
  • ספ בלאטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully