וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואכים לב מוכן לגמר: ”התבגרנו כנבחרת. אין לנו פחד בשום צורה”

מאמן נבחרת גרמניה יואכים לב מוכן לגמר הגדול מול ארגנטינה (א’, 22:00, ערוץ 1): ”מה שהיה מול ברזיל לא יחזור, מי שחושב ככה לא ראה אותם. ארגנטינה זה לא רק מסי”. סאבלה: "אבדוק את כשירותו של די מריה". וגם: כל המספרים

הגמרמחצית13/07/2014
גרמניה
    0:0
      ארגנטינה

        טריוויה

        * גרמניה עומדת לרשום הופעה שמינית בגמר המונדיאל, יותר מכל נבחרת אחרת מתוך שבע הופעות עד כה בגמר, הגרמנים זכו שלוש פעמים בגביע.

        * גרמניה הגיעה לגמר המונדיאל בכל אחד משבעת העשורים האחרונים (1954, 1966, 1974, 1982 ו-86, 1990, 2002 ו-2014).

        * ארגנטינה תרשום ביום ראשון גמר חמישי שלה במונדיאלים, רק שניים מהם הסתיימו עם זכייה (78 ו-86).

        * זה יהיה הגמר השלישי בין ארגנטינה לגרמניה אחרי המפגשים ביניהן ב-1986 (3:2 לארגנטינה) וב-1990 (0:1 לגרמניה).

        יואכים לב, מאמן נבחרת גרמניה. AP
        "אין לנו פחד מה שלא יהיה". לב/AP

        * זו הפעם העשירית שנבחרת מאירופה פוגשת נבחרת מדרום אמריקה בגמר המונדיאל. שבעה מתוך המפגשים הללו הסתיימו עם ניצחונות של הנבחרת מדרום אמריקה.

        * גרמניה וארגנטינה תפגשנה בפעם השביעית במונדיאלים. זהו המפגש הכי נפוץ במונדיאלים יחד עם ברזיל מול שבדיה וגרמניה מול יגוסלביה/סרביה שגם נפגשו שבע פעמים.

        * גרמניה הדיחה את ארגנטינה במונדיאל 2006 (1:1 אחרי הארכה ו-2:4 בפנדלים ברבע הגמר). וגם ב-2010 (0:4 ברבע הגמר).

        * ה-4:0 שחטפה ארגנטינה מול גרמניה ב-2010 הייתה התבוסה הכי משפילה שלהם ב-40 השנים האחרונות (4:0 מול הולנד ב-1974).

        * אף נבחרת לא שמרה על שער נקי כמו ארגנטינה במונדיאל (ארבע פעמים לעומת שלוש פעמים של גרמניה). כמו כן, ארגנטינה עדיין לא ספגה שער בשלבי הנוקאאוט של המונדיאל הזה.

        * רק לותר מתיאוס רשם יותר הופעות במונדיאלים (25) מאשר מירוסלאב קלוזה (23).

        * תומאס מולר ומירוסלאב קלוזה הם השחקנים היחידים בהיסטוריה שהבקיעו לפחות חמישה שערים בשני מונדיאלים רצופים.

        * ליאו מסי כבש חמישה שערים במונדיאלים עד כה, אבל עדיין לא הצליח להבקיע בשלבי הנוקאאוט של המונדיאלים.

        sheen-shitof

        עם הנחה בלעדית

        החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

        בשיתוף Epilady
        ליאונל מסי, נבחרת ארגנטינה. GettyImages
        יכבוש שער ראשון בשלבי הנוקאאוט של המונדיאלים במשחק החשוב מכולם? ליאו מסי/GettyImages

        מפתחות והכנות: ארגנטינה

        24 שנים אחרי ההפסד הצורב בגמר לגרמניה ב-1990, נבחרת ארגנטינה מקבלת הזדמנות לנקום במנשאפט ולהשיג את הגביע העולמי בפעם השלישית בתולדותיה. ליאו מסי, הכוכב של האלביסלסטה, ינסה להוביל את נבחרתו לזכייה בתואר הנחשק מכולם ובכך להיכנס לפנתיאון כאחד הכדורגלנים הגדולים בהיסטוריה, ממש באותה נשימה שבה מוזכרים פלה ומראדונה. מסי העלה כמעט לבדו את ארגנטינה לשמינית הגמר עם ארבעה שערים בשלבי הבתים המוקדמים, אך עדיין לא כבש בשלבי הנוקאאוט.

        מי שעשוי להשתלב בהרכב ברגע האחרון הוא אנחל די מריה. קשרה של ריאל מדריד שהחמיץ את חצי הגמר מול הולנד בשל פציעה, מנסה לערוך אימונים וסאבלה אישר לאחר האימון המסכם הוא יקבל החלטה לגביו. מי שצפוי להיות כשיר להתמודדות מול הגרמנים הוא סרחיו אגוארו שהצליח להתאושש מהפציעה שספג במהלך הטורניר ומול הולנד נכנס כמחליף.

        ההגנה של ארגנטינה, שעדיין לא ספגה אף שער בשלבי הנוקאאוט של המונדיאל, תעמוד למבחן רציני מאוד מול ההתקפה הקטלנית של הגרמני שמגיעה מלאת ביטחון אחרי ה-1:7 ההירואי על ברזיל בחצי הגמר והשחקן עליו בונה סאבלה שיעשה את העבודה ההגנתית בקישור האחורי הוא חאבייר מסצ'ראנו קשר ברצלונה שהציג יכולת מעולה מול ההולנדים.

        אלחנדרו סאבלה מאמן נבחרת ארגנטינה במסיבת עיתונאים לפני גמר המונדיאל. REST
        יבדוק את כשירותו של די מריה. סאבלה במסיבת העיתונאים/REST

        אלחנדרו סאבלה, המאמן הארגנטינאי הגיע למסיבת העיתונאים מלווה חוסה מריה בסאנטה אחרי שבפעמים הקודמות הוא הגיע לבדו והנבחרת נקנסה בשל כך. סאבלה התייחס למפגש הצפוי מול גרמניה ואמר: "החלום לזכות במונדיאל יושב לי בראש, יש לנו מוטיבציה גבוהה מאוד. להיות אלופי העולם זה משהו מאוד חשוב לכל המדינה ולשחקנים".

        המאמן לא שלל את האפשרות שאנחל די מריה יצליח להתגבר על הפציעה שלו ולשחק: "הוא עושה כל מאמץ לשחק. נראה איך הוא יהיה באימון המסכם ונקבל תמונה יותר ברורה".

        המאמן התייחס גם לתבוסה של הנבחרת מול גרמניה ברבע גמר המונדיאל הקודם: "הנבחרת הנוכחית יותר שמרנית ושונה מזו של 2010. גם במונדיאל הקודם ארגנטינה רצתה לנצח אבל ספגה גול מאוד מוקדם. אני מקווה שהפעם אותו דבר לא יקרה שוב ואם זה יקרה, אז השער המוקדם יהיה שלנו"

        שחקן נבחרת גרמניה תומאס מולר חוגג שער מול ארצות הברית. רויטרס
        חסר לו עוד שער אחד כדי להיות מלך השערים בשני מונדיאלים רצופים. תומאס מולר/רויטרס

        מפתחות והכנות: גרמניה

        נבחרת גרמניה נחשבה עוד לפני תחילת הטורניר כאחת המועמדות הבכירות לזכות בגביע העולמי, אבל ה-1:7 ההירואי שלה בחצי הגמר מול ברזיל הפך אותה באופן טבעי לפייבוריטית ברורה מול הנבחרת של סאבלה ביום ראשון. הגרמנים, שהדיחו את ארגנטינה ברבע הגמר של שני המונדיאלים הקודמים, מציגים כדורגל התקפי ויעיל במונדיאל הזה וללא כוכב על כמו מסי או ניימאר, הם מתבססים על היעילות של תומאס מולר בחלק הקדמי. חלוץ באיירן מינכן כבש חמישה שערים עד כה, שער אחד פחות מחאמס רודריגס וינסה להיות מלך השערים מונדיאל שני ברציפות, הישג אותו רשם רק חברו לחוד מירוסלאב קלוזה שעשה זאת במונדיאלים של 2002 ו-2006.

        יואכים לב, מאמן המנשאפט שמחפש זכייה ראשון בגביע העולמי אחרי שני הפסדים רצופים בחצי הגמר (ב-2006 כעוזרו של קלינסמן וב-2010 כמאמן ראשי), צפוי לעלות את אותו הרכב שרמס את הברזילאים בחצי הגמר עם מולר וקלוזה בחוד ועם אוזיל, חדירה, קרוס ושווינשטייגר . הגרמנים יכולים לעשות היסטוריה ולהיות הנבחרת האירופית הראשונה שזוכה במונדיאל על אדמת דרום אמריקה.

        לב אמר במסע"ת המסכמת לקראת המשחק הגדול: "ללא קשר למה שיקרה במשחק מחר, זה מקרה של ניצחון. אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לעשות היסטוריה. הנבחרות הדרום אמריקאיות תמיד שלטו ביבשת הזו. זה ייתן לנו עוד סיבה לשמוח אם נהיה הנבחרת האירופאית הראשונה שזוכה במונדיאל ביבשת דרום אמריקה".

        לב הוסיף: "הזמן יגיד מה יהיה אבל יש לנו שחקנים שנמצאים בשיא של הקריירה שלהם, אבל גם שחקנים צעירים עם עתיד מזהיר כמו רויס, אוזיל, שורלה ומולר שיכולים לשחק עוד הרבה שנים".

        על המפגש שמצפה לגרמניה מול הארגנטינאים: "אין לנו פחד מה שלא יהיה. ארגנטינה היא לא רק מסי, אם נחשוב ככה נעשה טעות. יש להם גם את די מריה, אגוארו, היגואין ואחרים, זו לא נבחרת שתלויה במסי. אני חושב שזה יהיה גמר נהדר. יהיה מאבק גדול ומה שקרה מול ברזיל לא יחזור שוב. מי שחושב ככה לא ראה את ארגנטינה".

        בסטיאן שווינשטייגר: "אנחנו במצב מצוין, בשיא הכושר ואנחנו יודעים לשים אותו מאחורינו. יש לנו יכולת לשחק כדורגל אם רק נממש את הפוטנציאל. אנחנו מחכים לגמר ויש התלהבות וציפייה. אין לחץ כי יש לנו הרבה שחקנים ברמה הכי גבוהה ואנחנו יודעים איך להתמודד. קלוזה כבר שיחק בגמר מונדיאל ושחקנים אחרים שיחקו במעמדים כאלה בקבוצות ונתנו משחקים גדולים. כשהשופט ישרוק נתרכז במה שהופך אותנו לחזקים ובדברים החשובים. עד אז ננסה לנקות את הראש".

        "נצטרך להיות רגועים וסבלניים. ארגנטינה היא נבחרת מצוינת שהגיעה לגמר בצורה ראויה. יש להם שחקנים מהטופ. זה לא יהיה קל, אבל אני משוכנע שאם נראה את היכולת שלנו על המגרש, בכל הקשור לחוכמה, נוכל לנצח.

        "אני חושב שיש לנו הרבה שחקנים שהיו במונדיאל הקודם אבל אתה עדיין רואה שהשחקנים יותר מנוסים לא רק בנבחרת. מאז 2005 הגענו לחצי הגמר וזה אומר שאנחנו משחקים ברמה גבוהה. גם בקבוצות השחקנים משחקים ברמה הכי גבוהה למשל ליגת האלופות בשנה שעברה. אתה רואה את השינוי של השחקנים בעשר השנים האחרונות, הכישרון אנחנו מתקדמים. זה נותן תמהיל טוב. עם המנטאליות הגרמנית.

        "שיחקנו בגמר היורו והפסדנו לספרד, אבל הגענו לכמה חצאי גמר חשובים וגמרים והפסדנו אותם רגע לפני התואר. הנבחרת סולידית ויציבה ולקראת מחר יש לי הרגשה טובה. בכל מקרה נביא למגרש את מה שאנחנו יכולים לעשות. אני משוכנע שנוכל לעשות את זה".

        בסטיאן שווינשטייגר, נבחרת גרמניה. AP
        "יש לי הרגשה טובה". שווינשטייגר/AP
        חאבייר מסצ'ראנו שחקן נבחרת ארגנטינה. AP
        עבודה קשה מצפה לו מול התותחים הגרמנים. מסצ'ראנו/AP

        יעמוד למבחן: חאבייר מסצ'ראנו

        ליאו מסי הוא הכוכב הגדול והקפטן של נבחרת ארגנטינה, אבל השחקן שמציג את היכולת הכי טובה ונחשב למנהיג על הדשא לפחות בשלב ההכרעה הוא חאבייר מסצ'ראנו. קשר ברצלונה נתן הופעה בלתי נשכחת מול הולנד ותיקול שלו בהארכה לבעיטה של אריאן רובן מנעה מהאלביסלסטה הדחה כואבת. ביום ראשון היכולת ההגנתית של מסצ'ראנו תעמוד למבחן הכי גדול שיש מול מכונת ההתקפה הגרמנית. מסי יהיה זה שיצטרך לספק את השערים, אבל בלי היכולת ההגנתית של השחקן שמוביל את המונדיאל בתיקולים מוצלחים, לאלביסלסטה לא יהיה סיכוי גדול להשיג את הגביע הנכסף.

        הרכבי הקבוצות

        אצטדיון: מרקאנה, ריו דה ז'ניירו
        קהל: 74738

          טרם התפרסמו תגובות

          הוסף תגובה חדשה

          +
          בשליחת תגובה אני מסכים/ה
            4
            walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully