וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאונל מסי שוב הקיא: "רק רציתי להניף את הגביע"

הקפטן הארגנטינאי צולם כשהוא מקיא, והביע את אכזבתו בסיום: "חוויתי כל כך הרבה אכזבות עם הנבחרת. זו הייתה ההזדמנות לשנות ולהביא גביע לארגנטינה". מסצ'ראנו: "זה כאב לכל החיים. נתנו הכול, אבל נכשלנו. אנחנו גמורים". סאבלה: "עצוב, אבל גאה בשחקנים"

מסע הקסם של נבחרת ארגנטינה, גם אם לא היה הכי מרשים בעולם, הגיע הערב (ראשון) לסיומו בצורה טראגית בגמר מונדיאל 2014. לצערם של הארגנטינאים, שחזור גמר 1990 היה שחזור כמעט מדויק, כשגרמניה שוב ניצחה אותם 0:1, רק הפעם בהארכה משער של מריו גצה בדקה ה-113. זו הייתה הפעם הראשונה בה ארגנטינה נקלעה לפיגור בטורניר הזה, אך דווקא ברגע הכי לא מתאים.

הם עשו את זה/רויטרס

ליאונל מסי לא הצליח לחקות את הזכייה של דייגו מראדונה מ-1986 אלא רק את הדמעות מ-1990. הוא ינסה את מזלו פעם נוספת במונדיאל 2018 ברוסיה, אז יהיה כבר בן 31. גם פרס השחקן המצטיין, שניתן לו על שכבש ארבעה שערים (אם כי אפילו לא אחד בשלבי הנוקאאוט) לא ניחם אותו. אם זה לא מספיק, מצלמות הטלוויזיה קלטו אותו במהלך המשחק מקיא. כן, שוב מקיא. סיפור ההקאות ליווה את מסי לאורך כל העונה, גם בברצלונה וגם במשחקי ידידות של נבחרת ארגנטינה. זה קרה לו גם על הבמה הגדולה מכולן, בגמר המונדיאל במרקאנה.

מסי המאוכזב הבהיר: "הזכייה בתואר השחקן המצטיין לא חשובה לי כרגע. זה לא מנחם. הכאב גדול, נלחמנו על דבר חשוב, המדינה סמכה עלינו ורצינו לגרום אושר. להם ולנו. אני באופן אישי חוויתי הרבה אכזבות עם הנבחרות, זו הייתה ההזדמנות לשנות... כואב שלא חזרנו עם הגביע, אבל אנחנו יוצאים עם ראש מורם אחרי שבפעמים הקודמות נעצרנו ברבע הגמר. שער אחד היה משנה את המשחק. הם הניעו יותר את הכדור, אבל המצבים הטובים היו שלנו. רק רציתי להניף את הגביע ולהביא אותו לארגנטינה".

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה מקיא. GettyImages
שוב נתפס מקיא. ליאונל מסי/GettyImages

המאמן אלחנדרו סאבלה, שהודיע עוד לפני הגמר כי זהו משחקו האחרון בנבחרת ארגנטינה, נפרד בצער: "אני עצוב. עצוב כי לא הצלחנו לנצח, אבל גאה. אני רוצה לברך את השחקנים שלי וכל המדינה צריכה להיות גאה בהם על המאמץ הגדול. התקדמנו ממשחק למשחק ויכולנו לנצח גם כאן. אנחנו ראויים להערכה. עכשיו אני אהיה עם השחקנים שלי ואדבר איתם. לא יודע מה יהיה הלאה".

כאשר סאבלה נשאל האם מסי היה סחוט ותשוש, הוא השיב: "מסי תמיד אחד הגדולים. הוא הגיע לרמה של הגדולים בכל הזמנים עוד לפני כן, ושום דבר לא ישנה את זה. היה לו מונדיאל נהדר. הוא היה חיוני מאוד עבורינו והביא אותנו לאן שהגענו. הוא ראוי לכל פרס".

חאבייר מסצ'ראנו, המנהיג האמיתי של ארגנטינה שאיבד את אנדרה שורלה במהלך שהוביל לשער, סיפר בדמעות: "נתנו הכול, אבל נכשלנו. אנחנו גמורים. זה כאב לכל החיים. זו הייתה ההזדמנות שלנו. עכשיו נצטרך להרים את הראש ולנסות להתמודד עם הכאב. קשה להסביר מה קרה. נתנו הכול, הגענו למצבים טובים יותר, ניצחנו אותם בקרבות הפיזיים. אני מצטער עבור הנבחרת ועבור האוהדים. עם קצת מזל, היינו לוקחים את הגביע. אני גאה שהייתי חלק מהנבחרת הזו. ייצגנו את המדינה שלנו בצורה הטובה ביותר".

גם לוקאס ביגליה לא הסתיר את הדמעות: "נראה שכל מה שעשינו לא היה מספיק. אנחנו מאוכזבים כי שיחקנו טוב, אבל טעויות קטנות מכריעות משחקים והערב זה היה נגדנו. יצרנו מצבים והחמצנו. כואב להפסיד כך בגמר, האכזבה עצומה. האוהדים יתמכנו בנו וגם להם כואב, אבל אין נחמה. אלילת המזל לא הייתה לצדנו".

באתר "אולה" הארגנטינאי התנוססה הכותרת: "הם גנבו לנו את האשליה". עוד נכתב: "מכה לאומית. ארגנטינה שיחקה היטב וגם הייתה ראויה לפנדל אחרי עבירה על היגואין. למרות הכאב, חייבים להריע לבחורים".

למרות ההפסד

מסי זכה בתואר השחקן המצטיין של מונדיאל 2014

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת ארגנטינה מאוכזבים. GettyImages
הלב שבור. שחקני נבחרת ארגנטינה/GettyImages

סרחיו גויקוצ'אה, שוער העבר שהפסיד בגמר 1990, ניחם: "זה כואב, אבל אסור להאשים אף אחד. תודה לכל הקבוצה!".

חלוץ העבר הרנן קרספו צייץ: "תודה בחורים! הם ייצגו את המדינה עם גאווה גדולה! עכשיו, יותר מתמיד, אני איתכם!".

לוסיאנה איימאר, שחקנית הוקי השדה ואחת הספורטאיות הנערצות בארגנטינה, צייצה: "הם נתנו את הנשמה, זו הייתה תחושה נהדרת לראות אותם משחקים לאורך כל הטורניר! תשואות לכל ארגנטינה, ואמוס!".

אלוף ה-NBA מאנו ג'ינובילי צייץ: "גאה בחבר'ה האלה! אני רוצה לחבק את מסי, מסצ'ראנו והנבחרת, הם גדולים!"

הכדורסלן לואיס סקולה צייץ: "נהניתי לראות את הבחורים האלה, יש להם ביצים. זה היה כואב, אנחנו יודעים. לי זה לא משנה, תודה לבחורים על המאמץ".

חברו אנדרס נוצ'יוני הוסיף: "הם נתנו הכול. גאה במה שהם עשו, השאירו הכול על המגרש. ברכות, בחורים. אנחנו אלופים, ואמוס ארגנטינה!".

הטניסאי חואן מרטין דל פוטרו צייץ: "תודה ארגנטינה על המונדיאל. חיבוק לכל השחקנים והצוות המקצועי שנתנו את הכול. תודה למסי, תודה לכולם".

קרלו אנצ'לוטי, מאמנו של אנחל די מריה בריאל מדריד, צייץ: "ניחומים לדי מריה, אתה יכול להיות גאה. ברכות לגרמניה, הישג גדול לסמי חדירה".

שחקן נבחרת ארגנטינה סרחיו אגוארו מאוכזב. AP
קון אגוארו מדוכא על הדשא/AP
שחקני נבחרת ארגנטינה ליאונל מסי, פאבלו סבאלטה מאוכזבים. AP
פאבלו סבאלטה וליאונל מסי/AP
אוהדי נבחרת ארגנטינה. רויטרס
מכה לאומית. אוהדי ארגנטינה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully