וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: לואיז פליפה סקולארי התפטר מאימון נבחרת ברזיל

לאחר הכישלון הגדול של הסלסאו במונדיאל, בתקשורת העולמית מדווחים שהמאמן הודיע להתאחדות שלא ימשיך בתפקידו

לואיז פליפה סקולארי מאמן נבחרת ברזיל במסיבת עיתונאים. רויטרס
התחיל עם תקוות גדולות וסיים עם כתם שלא יימחה. סקולארי/רויטרס

בתקשורת העולמית מדווחים שמאמן נבחרת ברזיל לואיז פליפה סקולארי הודיע להתאחדות הברזילאית על התפטרותו. במקביל, יש דיווחים שהייתה זו דווקא ההתאחדות שהויעה למאמן שלא ימשיך בתפקידו. סיום ההתקשרות בין הצדדים הגיע בעקבות הכישלון הגדול של הסלסאו במונדיאל 2014. לאחר ההפסד להולנד במשחק על המקום השלישי סקולארי אמר שהוא ייתן לנשיא ההתאחדות הברזילאית להחליט על עתידו בנבחרת, וזאת למרות שהסלסאו הובסו 7:1 על ידי גרמניה במשחק חצי הגמר וספגו 3:0 מההולנדים בדרך למקום הרביעי המאכזב מבחינתם.

במסיבת העיתונאים לאחר ההפסד להולנד אמר סקולארי: "אימנתי בשלושה מונדיאלים - זכיתי פעם אחת והגעתי לפחות לחצי הגמר בכל השלושה. אני משאיר את ההחלטה בנוגע לעתידי לנשיא ההתאחדות הברזילאית".

שחקן נבחרת ברזיל, אוסקר, אחרי התבוסה בחצי גמר מונדיאל 2014. רויטרס
בניגוד ל-2002, הפעם הנבחרת של סקולארי גמרה על הקרשים/רויטרס

סקולארי החל את קריירת האימון שלו עוד ב-1982. לאחר שעבר בין שלל קבוצות, חלקן בברזיל וחלקן מחוצה לה ואף הוביל את נבחרת כווית ב-1990, הוא מונה לבסוף למאמן נבחרת ברזיל ביוני 2001. שנה לאחר מכן הוביל את הסלסאו לזכייה במונדיאל ביפן ודרום קוריאה, עם ניצחון 0:2 על גרמניה בגמר. מיד בתום הטורניר עזב סקולארי את הנבחרת בפעם הראשונה.

ב-2003 הוא מונה למאמן נבחרת פורטוגל. שנה לאחר מכן, ביורו הביתי של הפורטוגלים, לקח את הנבחרת עד לגמר הטורניר עם כריסטיאנו רונאלדו הצעיר, אולם שם פורטוגל נכנעה בסנסציה גדולה ליוון, 1:0. סקולארי נשאר בתפקידו והוביל את הנבחרת עד חצי גמר מונדיאל 2006, שם נכנע לצרפת. אחרי שהודח מול גרמניה ברבע גמר יורו 2008, הוא עזב את התפקיד בפורטוגל ומונה למנג'ר צ'לסי. הוא החליף את אברהם גרנט בתפקיד, אולם פוטר כבר אחרי כחצי שנה בשל סדרת תוצאות רעה.

בהמשך עבד סקולארי באוזבקיסטן, חזר לאמן את פלמייראס ובנובמבר 2012 מונה שוב למאמן נבחרת ברזיל. הוא סחף את הנבחרת לזכייה בגביע הקונפדרציות הביתי לפני שנה, כולל 0:3 על ספרד בגמר, אולם כשל במונדיאל הנוכחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ילד אוהד נבחרת ברזיל בוכה. GettyImages
ילד אוהד נבחרת ברזיל בוכה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully