וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאטר הפתיע את הרוסים: לצמצם את מספר האצטדיונים

נשיא פיפ"א למד לקח מהביקורת על הבזבוזים בברזיל, שלח רמז לרוסיה ("נבחן מה הסכום ההגיוני להשקיע"), ונתן ציון לברזיל

ספ בלאטר נשיא פיפ"א. Paul Gilham, GettyImages
"ברזיל היוותה שיפור לעומת דרום אפריקה". בלאטר/GettyImages, Paul Gilham

נשיא פיפ"א ספ בלאטר מסכם מונדיאל, ומתכונן לטורניר הבא. הוא סבור ששלב הבתים בברזיל היה הטוב בהיסטוריה, נתן למונדיאל ציון 9.25 מתוך 10, החמיא לכדורגל ההתקפי בטורניר, והפתיע את הוועדה המארגנת של מונדיאל 2018 ברוסיה עם כמה אמירות לא צפויות.

"ברזיל היוותה שיפור לעומת דרום אפריקה לפני ארבע שנים", פתח בלאטר, שב-2010 נתן את הציון 9 לטורניר, "אתמול עשינו שקלול של כל המחשבים והפייסבוק והחלטנו שהציון הוא 9.25 מתוך 10. אבל אני תמיד אומר שאין שלמות בחיים או בכדורגל. זה היה הגביע העולמי העשירי שלי והחמישי שלי כנשיא, ומה שהפך אותו למיוחד היה האינטנסיביות של המשחקים".

סך השערים בטורניר היה 171, שהשווה את השיא מצרפת 1998, כשאחד הנתונים החשובים היה הפיחות בכרטיסים צהובים (177) ואדומים (10) לעומת דרום אפריקה (245 ו-17) וגרמניה 2006 (307 ו-28).

"הטורניר נפתח עם כדורגל התקפי מאוד, וזה לא אופייני, כי בדרך כלל קבוצות לא רוצות להפסיד בשלב הראשון, אבל הפעם... בום בום.. מההתחלה היה כדורגל התקפי מהרגע הראשון", אמר בלאטר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בגמר המונדיאל. Robert Cianflone, GettyImages
ישקיע כמעט פי 2 מברזיל? פוטין/GettyImages, Robert Cianflone

לאחר מכן בלאטר העלה פקפוקים בתכנון של הוועדה המארגנת של רוסיה 2018, כשהעלה אפשרות לצמצם את מספר האצטדיונים. יומיים אחרי ששר הספורט הרוסי ויטלי מוטקו דיבר על 12 אצטדיונים ב-11 ערים, בלאטר אמר שהדבר ייבחן מחדש.

"רוסיה היא מדינת כדורגל, אבל תהיה לנו פגישה בספטמבר ונבחן אם 12 זה המספר הנכון, או שנוריד את זה לעשרה", אמר נשיא פיפ"א, שהוסיף שהוא מוטרד מהעלויות העצומות למדינה המארחת ברזיל: 11 מיליארד דולר.

"אין ספק שהמונדיאל הפך לדבר שדורש עבודה קשה מאוד מצד המדינה המארחת ופיפ"א", אמר בלאטר, "אנחנו בוחנים כעת את ההכנות למונדיאל 2018 ודנים מהו הסכום ההגיוני להשקיע. אנחנו לא רוצים להגיע שאצטדיון אחד או שניים או שלושה כמו בדרום אפריקה שאין בהם שימוש".

יש לציין שיממה לפני כן שר הספורט הרוסי הצהיר שרוסיה תשקיע 20 מיליארד דולר בטורניר - כמעט כפול מברזיל. אלכסיי סורוקין, ראש הוועדה המארגנת הרוסית, שמע את דבריו של בלאטר על הקטנת מספר האצטדיונים ואמר: "זו הפעם הראשונה שאני שומע על זה, לא אמרו לנו על זה כלום".

  • עוד באותו נושא:
  • ספ בלאטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully