וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייבי מוצרט: סרחיו אגוארו במדור נבחרי השבוע

20.10.2014 / 7:00

פוצ'טינו אמר עוד לפני המשחק ש"אגוארו הוא כמו מוצרט", אז הוא וטוטנהאם קיבלו מכוכב מנצ'סטר סיטי רביעיית מיתרים קלאסית. מדור נבחרי השבוע עם השיא של קון, קריסת האלטרנטיבה היחידה לבאיירן מינכן, ההברקה של מילאן והשער העצמי המגוחך של שחקן נבחרת ארגנטינה

one

צפו ברביעייה של אגוארו מול טוטנהאם

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי לאחר שכבש רביעייה. Shaun Botterill, GettyImages
הצדיק כל מילה של פוצ'טינו. סרחיו אגוארו עם כדור המשחק אחרי הרביעייה/GettyImages, Shaun Botterill

שחקן השבוע

סרחיו אגוארו - מנצ'סטר סיטי

בעונה שעברה דרסה מנצ'סטר סיטי את טוטנהאם פעמיים: 0:6 בבית עם צמד של סרחיו אגוארו ו-1:5 בחוץ עם שער בודד של הארגנטינאי. לקראת המפגש הראשון בין הקבוצות לעונת 2014/15, מאוריסיו פוצ'טינו האמין שהדרך היחידה לנטרל את בן ארצו היא להפליג בשבחו. "כשאגוארו משחק, זה כמו מוזיקה קלאסית עבורי", יצא פוצ'טינו מגדרו לפני המשחק. "הוא כמו מוצרט, באמת. בטהובן משוגע מדי. לטעמי, הוא החלוץ הכי טוב בעולם. כריסטיאנו רונאלדו הוא לא חלוץ-חלוץ, גם ליאונל מסי לא. אגוארו כן. יש לו את כל מה שאתה רוצה שיהיה לחלוץ. אני אוהב אותו מאוד". לא ברור אם היה זה ניסיון למלחמה פסיכולוגית או מחמאה יוצאת דופן בכנותה. מה שבטוח, היצירות של מוצרט נפלטו מהפלייליסט של פוצ'טינו. לפחות עד יעבור זעם.

אגוארו עשה הכול כדי להצדיק את המחמאות שהרעיף עליו מאמן היריבה. טוטנהאם התגאתה לפני המשחק בהגנה שספגה רק שבעה שערי ליגה, אבל כבר אחרי 13 דקות אגוארו כבש באומנות מזווית אלכסונית ברגל ימין. לאחר מכן הוא הוסיף שני פנדלים, הרשה לעצמו להחטיא אחד בתווך מול הוגו לוריס, אבל קינח עם ביצוע דומה מאוד לשער הראשון, רק הפעם ברגל שמאל. רביעייה ראשונה בקריירה, שבקלות יכלה להפוך גם לשישייה (היו לו שמונה בעיטות למסגרת). כדי להפוך את החגיגה למושלמת, קון אגוארו עקף את קרלוס טבס והפך לכובש המצטיין של מנצ'סטר סיטי בפרמיירליג בכל הזמנים. 61 שערים יש לו במדים התכולים ב-6,608 דקות ליגה שהן 95 משחקים, מאז נחת באנגליה בקיץ 2011. ממוצע של שער לכל 108.3 דקות. הטוב בתולדות הפרמיירליג. הוא משאיר מאחור מפציצי על כמו תיירי הנרי ורוד ואן ניסטלרוי, ומזכיר לכולם מה הוא שווה כשהפציעות לא מעיקות עליו.

"אמרתי את זה פעמים רבות בעבר: קון הוא אחד השחקנים הטובים בעולם", הזכיר המאמן מנואל פלגריני. "בעונה שעברה הוא סבל מחוסר מזל בגלל פציעות, אבל הוא עשה הכנה טובה והענקנו לו קצת מנוחה בכמה משחקים העונה. עכשיו אנחנו רואים אותו במיטבו. הוא הוכיח מה הוא יכול לעשות כאשר הוא כשיר במאה אחוז". ההצגה של אגוארו הקפיצה אותו לראש טבלת המבקיעים בליגה האנגלית, שם הוא ניצב לצד דייגו קוסטה שכבש גם הוא תשעה שערים. שני חלוצים שעברו תהליך דומה כשזכו להכרה אירופית במדי אתלטיקו מדריד וממנה השתדרגו לכסף הגדול של אנגליה, אך שונים לגמרי בסגנונם. אם דייגו קוסטה הוא "קילר" שעובד מלוכלך ולא מהסס לחסל כל מי שעומד בדרכו, אגוארו האלגנטי הוא מתנקש עם כפפות שנעזר במשתיק קול. מחסל ואז יוצא כשברקע מתנגנת מוזיקה קלאסית. של מוצרט.

יורגן קלופ מאמן דורטמונד. AP
משבר ראשון אחרי שש שנים מאושרות. יורגן קלופ/AP

מאמן השבוע

יורגן קלופ - דורטמונד

שלושה הפסדים רצופים, ארבעה בחמשת המחזורים האחרונים, 14 שערי חובה ומרחק 13 נקודות מבאיירן מינכן המוליכה. אם זה לא משבר, אז מה כן?

קטגוריה זו היא חיובית בדרך כלל, אך הפעם נפנה את הזרקור לצרות של יורגן קלופ בדורטמונד. המאמן בן ה-47 קנה לעצמו מעמד של אליל בקרב אוהדי המועדון, בזכות שתי האליפויות הרצופות, ההגעה לגמר ליגת האלופות והכדורגל המלבב. דמותו המהנה והייחודית בנוף הכדורגלני, הפכה אותו גם לפייבוריט של הקהל הנייטרלי. עכשיו, לראשונה מאז הגיע לדורטמונד בקיץ 2008, קלופ המוערך חווה משבר של ממש ונאלץ להתמודד עם לחץ מסוג אחר לגמרי. את משחק החוץ בקלן, הגדיר המאמן כ"תחילת שאר העונה של דורטמונד". הוא ביקש לשים בצד את הפתיחה המזעזעת ותלה תקוות רבות בחזרתם של מרקו רויס, הנריך מחיטריאן, סבסטיאן קל ואפילו אילקאי גונדואן, שערך הופעה רשמית ראשונה מאז אוגוסט 2014. כנראה שהתקוות היו מוגזמות.

כמו במשחקים קודמים, דורטמונד המשיכה להפגין חוסר ריכוז משווע מול השער וההגנה שלה שוב נחשפה במערומיה. צ'ירו אימובילה אמנם השווה בשערו השני העונה מבישול של רויס, אבל קלן השיגה את ניצחונה הראשון על דורטמונד מאז אוגוסט 2003 והותירה את קלופ כמעט על סף ייאוש. "שיחקנו כדורגל חסר כל הגיון ושפכנו על עצמנו את המרק שלנו", ניתח את המשחק בסגנונו הלא שגרתי. "השערים שספגנו הם איומים, איומים. אנחנו חייבים לשים סוף לטעויות האלה. לא מחר ולא מחרתיים, אלא ברגע זה".

למרות הרצף הכי גרוע שלה בעידן קלופ, דורטמונד עדיין ניצבת מאוחדת מאחורי מאמנה. היו נסיבות מקלות כמו פציעות הכוכבים וההתאקלמות האיטית של צ'ירו אימובילה לתפקיד אותו מילא בהצלחה רוברט לבנדובסקי, כשאליהן הצטרפו טעויות של קלופ בקביעת הסגל (מיעוט שחקני רכש בקבוצה שמועדת לפורענות מבחינת פציעות) ולעתים גם בקביעת ההרכב. קלופ עד כדי כך לא מאמין במחליפים שלו במרכז השדה, שנגד קלן הוא השאיר את גונדואן על המגרש לאורך כל 90 הדקות, למרות שהיה זה משחקו הראשון אחרי 430 יום. בשורה התחתונה, שבע נקודות בלבד בשמונה מחזורים זה מאזן שמעמיד בספק אפילו השגת כרטיס לאירופה. יש עוד מספיק זמן לתקן כמובן, אולם דורטמונד נמצאת במצב חירום וצריכה להתעורר כדי להימנע מקריסה מוחלטת בליגה. במקרה כזה, גם ההצלחה בליגת האלופות לא תסתיר את המבוכה. קלופ נשא בגאון את דגל האלטרנטיבה לבאיירן מינכן. זה זמן המבחן שלו - למען דורטמונד ולמען הליגה הגרמנית.

סנטיאגו ורג'יני שחקן סנדרלנד. GettyImages
חזר מאושר אחרי ההופעה במדי ארגנטינה, אבל החיוך נעלם מהר מאוד. סנטיאגו ורג'יני/GettyImages

פלופ השבוע

סנטיאגו ורג'יני - סנדרלנד

תוצאת השבוע שייכת כמובן לסאות'המפטון, שהפגיזה שמינייה לרשת סנדרלנד וקבעה את ניצחון השיא שלה בליגה הבכירה. תבוסה מחפירה, ללא ספק, אבל גוסטבו פוייט ודאי שאל עצמו בסיום: מה היה קורה אילו? מה היה קורה אם בדקה ה-12 סנטיאגו ורג'יני היה מרחיק את הכדור בצורה נורמלית?

הבלם בן ה-26, שבסנדרלנד משחק העונה בעיקר כמגן ימני, חזר מאושר לאנגליה אחרי שפתח במשחק הידידות של ארגנטינה בהונג קונג (0:7) ורשם את הופעתו השנייה במדים הלאומיים. הוא כנראה היה שרוי עדיין באופוריה בשבת, כשהניף את רגל ימין ומ-15 מטרים בעט מהאוויר לרשת שלו. שער עצמי מהמגוחכים שנראו בפרמיירליג.

ורג'יני רץ להוציא את הכדור מהרשת בניסיון לשדר עסקים כרגיל, אבל הטראומה הייתה גדולה. מאמנו החליט שלא להחליפו, ושילם על כך ביוקר. דושאן טאדיץ' חגג עליו, שני השערים הבאים הגיעו מהאגף שלו וגם כשהוסט לעמדת הבלם סבל מגרציאנו פלה. השער העצמי שלו כבש את הרשתות החברתיות וגם זכה לחיקוי מהיר בליגה האיטלקית. ורג'יני יכול לקוות שאולי חרארדו מרטינו לא ראה.

ההשפלה של סנדרלנד

צפו בשער העצמי המשעשע של ורג'יני

לכתבה המלאה
קייסוקה הונדה שחקן מילאן (משמאל) עם המאמן פיליפו אינזאגי. GettyImages
גם אינזאגי הריע. קייסוקה הונדה/GettyImages

מהלך השבוע

הבישול של אדיל ראמי לקייסוקה הונדה - מילאן

תמיד יפה לראות כדור עומק שחותך את כל ההגנה. כשהמסירה היא על פני 50 מטר והמבשל הוא בכלל בלם, התענוג גדול עוד יותר. מילאן השתחררה במגרשה של ורונה בזכות שער עצמי (החיקוי לגולאסו של ורג'יני מהקטגוריה הקודמת) ומיד אחריו קייסוקה הונדה הכפיל את היתרון. היפני, שנמצא בכושר מעולה העונה אחרי חצי שנת התאקלמות באיטליה, חיכה לדקה ה-56 כדי להשלים צמד ראשון בסרייה A. זה קרה הודות למסירת סרגל מדויקת להפליא של הבלם אדיל ראמי, שזיהה את הסימון של הונדה ושלח לעברו כדור שטוח ומדוד שעבר בין ארבעה שחקני ורונה. למספר 10 של הרוסונרי נותר רק להוביל את הכדור ולסיים באלגנטיות ברגל שמאל. גם פיליפו אינזאגי הריע.

פיליפ לאהם שחקן באיירן מינכן. GettyImages
צמד על הראש של ורדר ברמן. פיליפ לאהם/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: אנדראה קונסילי (ססואולו) - בגללו יובנטוס כבר לא מושלמת
מגן ימני: שיימוס קולמן (אברטון) - חזר והביא ניצחון ביתי ראשון
בלם: קווין וימר (קלן) - הופעה משובחת מול דורטמונד
בלם: ג'אנקרלו גונסאלס (פאלרמו) - סידר ניצחון בכורה
מגן שמאלי: מקסוול (פריס סן ז'רמן) - מר יציבות עם בישול, שער והשגת פנדל
קשר: פיליפ לאהם (באיירן מינכן) - הצמד הראשון, הניצחון ה-200
קשר: יוהאן גורקוף (ליון) - צמד ראשון מאז 2009 ותזכורת לימים היפים
קשר: חוסה קאייחון (נאפולי) - בכושר הבקעה נפלא
חלוץ: כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - ועכשיו, לדבר האמיתי
חלוץ: סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי) - שחקן השבוע
חלוץ: מקס קרוזה (מנשנגלדבאך) - התעלל בהגנת האנובר

שחקני נאפולי חוגגים עם חוסה קאייחון (משמאל). GettyImages
כובש בלי הפסקה. חוסה קאייחון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully