וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינגו היחיד של סטנוייביץ': רק סטויקוביץ' מתפקד במכבי חיפה

מאמן מכבי חיפה שוב החליף בסיטונות שחקנים ושיטות, ושוב – כלום לא עבד. למזלו, החוליה הבודדה שמתפקדת בקבוצה שלו היא חוליה של איש אחד. אורן יוסיפוביץ על ולדימיר סטויקוביץ', שסיפק הצלות, שואו ושלוש נקודות

one

ועדת ביקורת

כמה שילמתם? בין 45 ל-65 שקל לראש.

תקציב שכר שחקנים:

מכבי חיפה – 38 מיליון שקל
הפועל עכו – 8 מיליון שקל

דברים שלא רואים בסטטיסטיקה: כמעט שנה, מאז 25 בינואר, מהפעם האחרונה שמכבי חיפה אירחה משחק ליגה ולא ספגה (0:1 על מכבי פתח תקוה). מאז, 12 משחקי בית עברו (12!) ובכולם ספגו הירוקים. אתמול סוף סוף השער ננעל. למה? אתם יודעים למה.

דברים שלא רואים בסטטיסטיקה 2.0: כשמכבי חיפה בכלל כובשת, היא כובשת שער ראשון בממוצע אחרי 70.5 דקות. וזו תכלית הבעיה של הירוקים. בליגה הזו, מול רוב היריבות – שער מוקדם סוגר עניין. אבל למכבי חיפה אין כמעט שערים מוקדמים. למכבי חיפה אין כמעט שערים בכלל.

הבורסה: חמישה משחקי ליגה זה כבר זמן מספק כדי לקבוע התרשמות ראשונית, וההתרשמות הראשונית ממוחמדו אידריסו לא יכולה להיות טובה. חלוץ כמוהו שופטים רק לפי גולים, והמאזן עדיין על 0. אידריסו נראה באנקר וכנראה שיש סיבות לכך, אבל בקרוב הוא יצטרך גם לצבור הרשתות. עד אז הוא בהחלט מניה יורדת. בצד השני, עם שער כל כך חשוב, נמצא שמעון אבוחצירא. חודשים רבים עברו מאז שער הליגה האחרון שלו שבאמת היה ראוי לחגיגה (זה לבטח הראשון במכבי חיפה), ואתמול בהחלט הגיע לו. בסיום התראיין בקולו הרדיופוני וסיפר שהבן הקטן ניבא את העתיד וידע שאבא יכבוש. אבוחצירא ג'וניור, תמשיך להסתכל בכדור הבדולח. ינואר מתקרב, וקבוצה שלמה צריכה את הנבואות שלך.

ציוץ המשחק:

קהל מכבי חיפה: נקודת האור של העונה. 20.5 אלף. יותר מעשרים אלף צופים הגיעו למשחק של קבוצה עם 28% הצלחה, נגד הפועל עכו. ברכות להנהלה הירוקה על כוחות השימור, ולמתקן הנפלא שפשוט עושה חשק, אבל נראה שיש פה משהו מעבר, וזה לזכות כל אחד מאלה שהגיע אתמול. "הניצחון הגיע בעיקר בזכות הקהל", החמיא סטנוייביץ' אחרי המשחק. "הם נשארו מאחורינו גם בימים כאלה. אני מתנצל, וזה עצוב שאכזבנו אותם שוב. זו הסיבה שאני לא שמח עכשיו". ציון: 9

קהל הפועל עכו: להפך. ציון: 3


תמונת המשחק: חודו של שיער

אלון תורג'מן שחקן מכבי חיפה מול יובל אבידור שחקן הפועל עכו. קובי אליהו
אלון תורג'מן שחקן מכבי חיפה מול יובל אבידור שחקן הפועל עכו/קובי אליהו

מעשה שהיה, כך היה

אור שחר, הבן של, יצא מהדלתות הענקית של מתחם המגרש בסמי עופר, לכיוון החניה. אלון חרזי והוא תפסו שיחה על הא ודא, ובמהלכה אמר מאמן עכו לבוס ג'וניור שהוא ידע באיזו שיטה יעמדו הירוקים, או לפחות באיזה הרכב. חרזי שלף דף ובו כיתובים בעט וההוכחות לכך שידע מה שידע. מה זה עזר? לצערו של המאמן השקדן, לא הרבה. כי עכו שוב היתה סבירה, כמו שהיא לאחרונה, ושוב איבדה נקודות בשליש האחרון של המשחק. ובאמת שהיא היתה קרובה לנצח, באמת. רק שמולה עמד האדם היחיד במכבי חיפה שחלאס - נמאס לו לספוג.

דיברו על התקווה הגדולה בהחתמת יוסי בניון, על הגולר שהוא אידריסו, על השקט של מיצ'ל, והיו עוד. אבל סטויקוביץ' הוא היחיד שקיים

ולדימיר סטויקוביץ', בחליפה כתומה א-לה לקני מסאות'פארק, הגיע עד ליציע ג'. כולם חגגו שם, אבל גם אלה ביציע וגם הירוקים של הדשא ידעו מי הגיבור. דקל קינן כיוון את האצבעות על סטויקו, וכולם אחריו. הסרבי ירד לכיוון חדרי ההלבשה, ובדרך ילדי המועדון ביקשו להצטלם איתו ורק גרמו לו להיראות גדול יותר. 1.95 מטר הוא סוחב מתחתיו, ובחלק מההתמתחויות שלו הוא הרגיש רחב יותר מהשער. את שני הכדורים של חמדי סליחי – הבעיטה המהירה במחצית הראשונה והנגיחה החזקה במחצית השנייה – הוא עצר, ואת כמות השוערים שעוצרים כדורים כאלה בישראל אפשר לספור על כפפה אחת, בלי הפרדה לאצבעות.

בדקה ה-40, בזמן קרן של מכבי חיפה וכשכלום לא הלך, סטויקוביץ' יצא משערו עד אמצע המגרש, ממש על העיגול. היגיטה, הדור הבא. ארבע דקות עברו, והוא עצר הגבהה עם החזה. בדקה ה-88 הוא נפל על הברכיים, התחנן שהחבר'ה מעכו יוציאו כדור החוצה. כאילו שזה משנה – את הפועל עכו הוא היה עוצר גם על הברכיים. וכן, זה בסך הכול ניצחון ביתי מול הפועל עכו ולא על כך נמציא מיתוסים על תמנונים וברטוזים, אבל הנה דבר שאפשר להגיד בלי להיחשד כגוזמאי:

סטויקוביץ' הוא הבינגו היחיד של מכבי חיפה העונה עד כה, והירוק היחיד שעשה את העבודה שלו בכל המשחקים. קשה למצוא גול שבו הוא אשם, ובכל משחק הוא היה שווה נקודות – אם החברים היו נותנים לו. ההגנה של חיפה לא טובה (12 שערים – כמו הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים ביחד), ההתקפה לא ממש זזה (9 גולים – 2 פחות מהפועל פתח תקוה), כך שיש רק חוליה אחת שעומדת בתקן. חוליה של איש אחד. דיברו על התקווה הגדולה בהחתמת יוסי בניון, על הגולר שהוא אידריסו, על השקט של מיצ'ל, והיו עוד. אבל סטויקוביץ' הוא היחיד שקיים. השכר שלו שמן, ובצדק – זו העמדה היחידה של מכבי חיפה שבה יש לה יתרון על כל שאר הליגה. ויתרון גדול מאוד.

בסיום המשחק שאלתי את אלכסנדר סטנוייביץ' על הקלף היחיד שמתפקד עד כה. "סטויקוביץ' עצר שלושה מצבים של 100 אחוז", אמר הסרבי על הסרבי. "זו העבודה שלו. הוא שוער מצוין עם הרבה ניסיון, כולל במונדיאל. הוא יודע מה זה לתפקד תחת לחץ, יש לו אופי עקשן וזו הסיבה שהוא כאן".

אז מסרבי אחד לסרבי אחר, כי עם כל הכבוד לסטויקוביץ', לסרבי השני אין שום סיבה לשמוח.

שמעון אבוחצירא שחקן מכבי חיפה מול דודו גורש שוער הפועל עכו. קובי אליהו
מכבי חיפה נראתה כמו "קבוצה של שבת". לא פלא שאת הגול כבש שחקן בשם אבוחצירא, ובשמיים היו יותר משלושה כוכבים/קובי אליהו

בסמי עופר יש סדרנים שבהכשרתם נועדו גם לפתוח את הדלתות לשומרי השבת שבחרו להגיע לפני שהשבת יצאה. האוהד השומר מגיע, מוסר את הכרטיס שלו לסדרן, לוחש את הרמז הנכון וזה מעביר את המנוי האלקטרוני וביפ – אפשר להיכנס ותודה לאל. "סדרן של שבת", אפשר לקרוא לפטנט. אתמול מכבי חיפה הציגה "קבוצה של שבת". ואולי לא פלא שאת הגול סידר בחור בשם אבוחצירא, וכמובן שהוא עשה את זה כששלושה כוכבים כבר מזמן בשמיים.

וזה לא היה גול של כוכבים. זה היה גול של זיעה. דקל קינן, שנמצא בתקופה קשה של הרבה ביקורת, לא חתום על הגול לא ככובש ולא כמבשל - אבל זה גול שלו. הוא חילץ כדור עם כל הלב (מספיק לבקש פאולים על קרבות כאלו), וזה הגיע לראיוס (כמה שיבקרו אותו, בסגל הזה פשוט חייב לפתוח) ומשם לתורג'מן ומשם לאבוחצירא. ואז סמי עופר סטאדיום, שלא ראה הרבה רגעי נחת אמיתיים העונה, סוף סוף ראה אחד - שער שדה ראשון אחרי יותר מ-7 שעות של כדורגל בלי. בום, אבל בום שנגמר מהר. כי מה בעצם ראינו?

21 שחקנים שונים פתחו בהרכב. השינויים אומרים שני דברים עיקריים: סאלה לא מצא שיטה מתאימה והרכב מתאים, סאלה לא חושב שהסגל הנכון מתאים לו

שריקת הסיום מצאה את סטנוייביץ' מוציא הרבה אוויר ועם שתי הידיים בתנועות לשני הצדדים, כאילו אחת שואלת את השנייה 'נו, מה יהיה?'. 'סאלה' נראה עייף מהיכולת של הקבוצה שלו, ולפעמים עייף זה יותר בעייתי ממודאג. כי גם הוא יודע שההבדל היחיד בין המשחק הזה מול עכו לבין שאר המשחקים הרעים של מכבי חיפה העונה טמון בתוצאה וזהו. אותה הגנה חדירה, אותה התקפה יבשה, אותו מרכז שדה שלא בדיוק דופק.

"זה היה משחק רע", נאנח בסיום. "שיניתי את השיטה כמה פעמים בזמן המשחק", אמר ופירט מערכים המותאמים לשחקנים מסוימים. "השחקנים נמצאים בלחץ עצום ואני לא יודע למה. שיחקנו רע מאוד, בלי ארגון". ואולי – וזו רק תהייה – הרכבת בהרכב תורמת לכך? אולי זו הסיבה לחוסר התיאום, לחוסר הארגון ובעיקר ללחץ?

רק שלושה שחקנים - סטויקוביץ', עזרא ומיצ'ל – פתחו בהרכב בכל 8 משחקי הליגה. ואז מתחיל הבלגן:

קינן, טואטחה, משומר – 7 הופעות בהרכב

ראיוס – 6

דגני, תורג'מן, אידריסו – 5

צוצאליץ' – 4

מויאל, ג'אבר – 3

כליבאת, ורד, עמאשה, אבוחצירא – 2

שיימן, אוחיון, בוקולי, בניון – 1

לא משנה כמה לא הולך למכבי חיפה, בתחלופה כזו הירוקים יתקשו למצוא תיאום ויתקשו לאכוף סגנון. לא משנה כמה מתקדם וטקטי סטנוייביץ', חלוצים עם שתי הופעות בהרכב לא יהיו חדים מול השער ושחקני קישור לא יוכלו לחבר בין ההגנה להתקפה. 21 שחקנים שונים פתחו בהרכב, אין שום מדרגה בין הרכב לבין לא להיות בסגל, וזה בטוח לא תורם למצב. השינויים אומרים שני דברים עיקריים, ושניהם שליליים: סאלה לא מצא שיטה מתאימה והרכב מתאים, סאלה לא חושב שהסגל הנכון מתאים לו.

אם הירוקים חושבים שברצונם לעשות משהו העונה, כדאי להם למהר. כי אוטוטו ינואר, והשחקן היחיד שמראה יכולת ששווה מכבי חיפה משחק בכלל בחליפה כתומה א-לה קני מסאות'פארק.

מיצ'ל שחקן מכבי חיפה ליד ולדימיר סטויקוביץ' שוער מכבי חיפה. קובי אליהו
עוד התעופפות. סטויקוביץ'/קובי אליהו
חמדי סליחי שחקן הפועל עכו מול דקל קינן, ולדימיר סטויקוביץ' מכבי חיפה. קובי אליהו
ועוד/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully