וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחמש קם צייד: מדור נבחרי השבוע עם הונטלאר ואנצ'לוטי

1.12.2014 / 7:15

"הצייד" קלאס יאן הונטלאר התעורר בעקבות החמישייה שספגה שאלקה מצ'לסי, קרלו אנצ'לוטי ממשיך לשבור את השיאים של ז'וזה מוריניו והייאוש של דורטמונד פוגע גם בדור העתיד. נבחרי השבוע, כולל "השער שייכנס לספרי ההיסטוריה"

one

שחקן השבוע

קלאס יאן הונטלאר - שאלקה

הקבוצה שלו כבשה שלושה שערים וגברה בשבוע שעבר על וולפסבורג, מתחרה ישירה על אחד הכרטיסים לליגת האלופות, אבל קלאס יאן הונטלאר נותר מתוסכל. הוא התאכזב מההתמקדות של שאלקה בצד ההגנתי מרגע שהוליכה 0:3, ובעיקר כעס שלא הצליח לכבוש לפני שהוחלף בדקה ה-90. בשאלקה כבר התרגלו. הם יודעים שהונטלאר, חלוץ קלאסי בהגדרה, נמדד וגם מודד את עצמו על פי מספר הכדורים שמוצאים את הרשת. העצבים שלו רק גברו בעקבות התבוסה המשפילה שספגה קבוצתו באמצע השבוע מצ'לסי. ואולי הכול היה לטובה. בדיעבד, החמישייה הזו הייתה בדיוק מה שנדרש כדי להעיר את הצייד.

אחרי חודש של בצורת במדי שאלקה, הונטלאר שחרר את הנצרה מול מיינץ. הקפצה אלגנטית ועוד סיומת חדה מול השער במחצית הראשונה, בישול והשלמת שלושער במחצית השנייה. למרות פציעות חוזרות ובפרק זמן של קצת יותר מארבע שנים, הסקורר ההולנדי עבר את רף 100 השערים במדי שאלקה. ליתר דיוק, 101 שערים ב-156 הופעות בכל המסגרות. הונטלאר בן ה-31 למד מליאונל מסי וחגג את ציון הדרך הזה עם שלושער נהדר - הרביעי שלו בבונדסליגה וה-12 בליגות השונות (עוד שמונה בהולנד).

שאלקה סובלת גם העונה מתנודות קיצוניות. אחרי הניצחון היוקרתי על דורטמונד בדרבי, הגיע תיקו ביתי מביך מול מאריבור והפסד להופנהיים. לניצחון על וולפסבורג קדמו הפסדים מול ספורטינג ליסבון ופרייבורג. אי לכך ובהתאם לזאת, במועדון יודעים שצריך לנצל כל רגע של נחת. לפני הנסיגה הבאה. "אנחנו עובדים על הארכת החוזה של הונטלאר", הודיע המנהל הספורטיבי הורסט הלדט לאחר ההצגה של ההולנדי הקטלני, שהבקיע יותר מכל שחקן אחר בבונדסליגה ב-2014 (17 שערים). "הוא חלוץ ברמה עולמית שאנחנו רוצים להשאיר אצלנו". הרי הלדט יודע שכדי לחזור לליגת האלופות גם בעונה הבאה, שאלקה צריכה את הונטלאר. והיא צריכה אותו שמח. והונטלאר שמח רק כשהוא כובש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קלאס יאן הונטלאר שחקן שאלקה (ימין). AP
מחייך רק כשהוא כובש. קלאס יאן הונטלאר/AP

מאמן השבוע

קרלו אנצ'לוטי - ריאל מדריד

זו הייתה תצוגה פושרת של ריאל מדריד, אחרי יום שכלל ביקורות על המאמן ש"סוחט" את שחקניו המובילים (הרי מישהו צריך לחפש את הרע בכל הטוב הזה). אפילו כריסטיאנו רונאלדו החליט לשבות מהבקעה בצורה נדירה מול מלאגה (אבל בישל פעמיים). ריאל מדריד שברה את שיא הניצחונות הרצופים שלה, אבל אף אחד לא התעלה. כאילו כדי לפנות את הבמה לאיש שחתום על ההישג הזה יותר מכל אחד אחר: קרלו אנצ'לוטי.

שיא 15 הניצחונות מתקופת מיגל מוניוס החזיק 51 שנה. ז'וזה מוריניו הצליח רק להשוות אותו בעונת 2011/12. אנצ'לוטי, שהאפיל על "המיוחד" בזכות השגת הדסימה הנשגבת, עקף אותו בעוד חזית ורשם את שמו בכותרת של עמוד נוסף בספרי ההיסטוריה של המועדון. חודשיים וחצי, 16 ניצחונות ומאזן שערים פנטסטי של 9:59. "אנצ'לוטי הוא הפטרון של ריאל מדריד", הכריז סרחיו ראמוס, שלא שכח לעקוץ את מוריניו: "העידן החדש הזה נובע בעיקר מהשקט שהמאמן מקרין על חדר ההלבשה".

וזה ההבדל הגדול בין אנצ'לוטי למוריניו. ריאל של האיטלקי היא קבוצה רגועה, כזו שלא מייצרת סקנדלים ומנטרלת רעשים חיצוניים. אנצ'לוטי לא מושך אש, וגם כשיורים עליו הוא יודע להגיב בצורה מידתית ומחושבת. כך הוא סייע לאיקר קסיאס לעבור את המשבר הקשה בקריירה שלו, הצליח לשלב את שחקני הרכש טוני קרוס וחאמס רודריגס, החזיר את איסקו לעניינים והיה שם כדי לגבות את קארים בנזמה. אחרי שעבר את המבחן הגדול בקלאסיקו וניצח לראשונה את ברצלונה, אנצ'לוטי אפילו השתחרר. התקשורת מכבדת אותו מאז הזכייה בצ'מפיונס, השחקנים שלו סומכים עליו וגם פלורנטינו פרס כבר לא יכול להרשות לעצמו להתמהמה עם הארכת החוזה. גם הוא יודע מי הבוס.

סרחיו ראמוס, קרלו אנצ'לוטי, גארת' בייל, ריאל מדריד, מסמנים 16 ניצחונות רצופים. טוויטר, צילום מסך
התקשורת מכבדת אותו, השחקנים מחוברים אליו. קרלו אנצ'לוטי חוגג את השיא עם סרחיו ראמוס וגארת' בייל/צילום מסך, טוויטר

פלופ השבוע

מתיאס גינטר - דורטמונד

לפעמים תזמון זה הכול בחיים. מתיאס גינטר לומד זאת על בשרו העונה. הבלם בן ה-20 היה מתגליות הבונדסליגה ב-2013 ויכול היה לעבור לאחת הגדולות בקיץ שעבר, אך משך עוד עונה טובה בפרייבורג ואפילו הפך לאלוף עולם כשחקן הצעיר ביותר בסגל של נבחרת גרמניה (אף על פי שלא שיחק אפילו דקה). ארבעה ימים אחרי גמר הגביע העולמי הוא חתם בדורטמונד. לרוע מזלו, הוא הימר על מניה בירידה. ירידה? יותר נכון, צניחה חופשית. גינטר אמור היה להשתפשף בהדרגה, אך מכת הפציעות סידרה לו חמש הופעות בהרכב. ובכל פעם שבלם העתיד של גרמניה פתח, דורטמונד ספגה שני שערים. יחד איתו יש לה נקודה בלבד.

רגע השפל הגיע במשחק בפרנקפורט. השילוב המדאיג בין נבן סובוטיץ' לגינטר החזיק מעמד חמש דקות, לפני ששחקן הרכש הצעיר שבר את קו הנבדל וראה את אלכס מאייר כובש את הראשון. שני הבלמים המשיכו להיות נקודת התורפה, ובדקה ה-78 הייתה גם אי הבנה עם רומן ויידנפלר. גינטר נגח לכיוון השוער, אך פספס אותו ולמעשה "בישל" להאריס ספרוביץ' שער מהקלים בקריירה. גינטר לא לבד. בינתיים דורטמונד נפלה עם כל הרכש, כולל עם שחקנים בכירים יותר כמו שינג'י קגאווה, אדריאן ראמוס וצ'ירו אימובילה. התוצאה: שמונה הפסדים, 11 נקודות בלבד (צבירת הנקודות הכי גרועה של הקבוצה מאז 1985/86) ומקום אחרון בליגה.

מתיאס גינטר שחקן דורטמונד. GettyImages
חווה את רגע השפל בפרנקפורט. מתיאס גינטר/GettyImages

מהלך השבוע

הדהירה מחוף לחוף של ברונו פרס - טורינו

כאשר טורינו הבקיעה את השער האחרון שלה לרשת יובנטוס, ברונו פרס היה ילד בן 12 בסאו פאולו. מאז פברואר 2002 חיכו הסגולים לחגוג שער בדרבי דלה מולה. 10 משחקים ו-12 שנים אחרי, הקרח נשבר בצורה הכי מיוחדת שיש. ברונו פרס אסף את הכדור בקצה הרחבה שלו, עבר את פול פוגבה, התחמק מפטריס אברה וארתורו וידאל בזכות מהירות פנומנלית ולבסוף סיים ברחבת האלופה עם בעיטה אדירה מ-14 מטרים לקורה הרחוקה ופנימה. "הרגשתי סחוט כבר באמצע המגרש", הודה המגן הברזילאי לאחר מכן. זה לא הורגש. זו הייתה ריצה של 80 מטרים, מחוף לחוף - גול שבאמת לא רואים כל יום. הסגולים חגגו "שער משוגע, כזה שייכנס לספרי ההיסטוריה", כדברי מאמנם ג'אמפיירו ונטורה. עד שבא אנדראה פירלו וגרם להם לבכות.

ברונו פרס שחקן טורינו. רויטרס
הרגיש סחוט כבר באמצע המגרש. ברונו פרס/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: קלאודיו בראבו (ברצלונה) - שוב בתפקיד המושיע
מגן ימני: פול ורהאג (אוגסבורג) - רק רונאלדו דייק ביותר פנדלים
בלם: כריס סמולינג (מנצ'סטר יונייטד) - לשם שינוי, הביקורות חיוביות
בלם: פיליפ מקסס (מילאן) - ד"ש לכריסטיאן ספאטה
מגן שמאלי: גאל קלישי (מנצ'סטר סיטי) - שער ליגה ראשון מאז 2008
קשר: מיראלם פיאניץ' (רומא) - מניע, מבשל, כובש. חזר בגדול
קשר: מקס גראדל (סנט אטיין) - שבר את קללת הדרבי, בסטייל
קשר: בניאט (אתלטיק בילבאו) - חיכה כמעט שנתיים לגול בכדור חופשי
חלוץ: קרלוס ולה (ריאל סוסיאדד) - סידר לדייויד מויס כניסה חלקה לאנואטה
חלוץ: מרטין הרניק (שטוטגרט) - אוהב לפגוש את פרייבורג
חלוץ: קלאס יאן הונטלאר (שאלקה) - שחקן השבוע

קרלוס ולה שחקן ריאל סוסיאדד. GettyImages
רק הונטלאר מנע ממנו את הבכורה השבועית. קרלוס ולה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully