וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט המשך: ג'ורדן הנדרסון מוכיח שהוא ראוי לסרט הקפטן בליברפול

2.3.2015 / 8:00

ההצגה של הכוכב הצעיר מול מנצ'סטר סיטי שמה את החותמת הרשמית על הפיכתו לסמל הבא של המייטי רדס עם עזיבתו של סטיבן ג'רארד. הבלוג של מיכאל יוכין על פריחתו של הקשר האנגלי

one

כאשר דניאל אגר הדני חזר למולדתו בסוף הקיץ נותרה ליברפול ללא סגן קפטן, וברנדן רוג'רס לקח לעצמו מספר ימים על מנת לחשוב על הסוגיה. הפתרון היה טבעי ומתבקש - ג'ורדן הנדרסון מונה לתפקיד. "הוא מייצג את כל מה שאנחנו. ביחד עם סטיבן ג'רארד, הוא המצפן המוסרי של הקבוצה, על המגרש ובחדר ההלבשה", אמר אז המנג'ר.

המינוי הזה הפך להיות חשוב הרבה יותר בינואר, כאשר ג'רארד הודיע על עזיבתו בתום העונה. הנדרסון כבר היה היורש המיועד, אולם התברר לו לפתע שהוא יצטרך להיכנס לנעליים הענקיות של האגדה מוקדם מהצפוי. יתרה מזו - בשבועות האחרונים, כאשר סטיבי ג'י נעדר באופן קבוע מההרכב, ענד הקשר בן ה-24 את הסרט באופן קבוע. יש שחקנים צעירים שלא היו עומדים בלחץ, אולם עליית המדרגה של הנדרסון למעמד החדש עברה באופן חלק במיוחד. למעשה, מאזן האדומים ב-12 המשחקים בכל המסגרות כאשר הנדו הוא הקפטן פשוט עוצר נשימה - תשעה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו. אפס הפסדים.

שחקן ליברפול ג'ורדן הנדרסון (ימין). GettyImages
לא מפסידים איתו כקפטן. ג'ורדן הנדרסון/GettyImages

מנהיג

רבים הניחו שההפסד הראשון יגיע אתמול נגד מנצ'סטר סיטי. יאיא טורה חזר להנהיג את קישור היריבה אחרי הזכייה באליפות אפריקה, בעוד שעצם השתתפותו של הנדרסון בקרב הוטלה בספק בגלל פציעה בקרסול. הפגיעה הזו מנעה ממנו לשחק באיסטנבול ביום חמישי, וליברפול הפסידה בלעדיו לבשיקטש בפנדלים בליגה האירופית. היא היתה עלולה להיות עייפה יותר בהשוואה לסיטי.

בפועל, ההיפך המוחלט קרה. הנדרסון, בסיועו הנהדר של ג'ו אלן, ניצח שוק על ירך את יאיא ופרננדיניו במרכז המגרש. הוא זהר לאורך כל הדרך והתחיל עם אחד השערים היפים בקריירה שלו בדקה ה-11, בבעיטה מרהיבה לחיבורים הרחוקים. כהרגלו, עשה הנדו קילומטראז' מטורף, נלחם על כל כדור, הפעיל לחץ בלתי פוסק, וחילוץ אחד שלו לקראת הסיום כמעט והוביל לשער השלישי של דניאל סטארידג'. הוא היה המנהיג האולטימטיבי, ולצידו פרחו קוטיניו, ראחים סטרלינג ואדם לאלאנה. בסופו של דבר, הוא הצעיד את האדומים לניצחון מוצדק והחלטי, בדיוק כמו בעונה שעברה.

עוד באותו נושא

1:2 לליברפול על מנצ'סטר סיטי, 0:2 לארסנל על אברטון

לכתבה המלאה
ברנדן רוג'רס, מאמן ליברפול. AP
בחר נכון. ברנדן רוג'רס/AP

לוחם

לא כולם זוכרים זאת עכשיו, אבל הנדרסון הורחק בדקה ה-90 בגין עבירה על סמיר נאסרי כאשר ליברפול ניצחה את סיטי במשחק העונה אשתקד על ידי מארק קלאטנבורג – אותו השופט שהיה על המגרש אתמול. כתוצאה מכך, הוא הושעה משלושה משחקים. היו אלה המשחקים הבודדים שהחמיץ בליגה, ולחסרונו היתה השפעה קריטית על אובדן האליפות ההיסטורית, כאשר קבוצתו נכנעה בלעדיו לצ'לסי וסיימה בתיקו 3:3 דרמטי במגרשה של קריסטל פאלאס. לו לא היה מכסח את הצרפתי ונמנע מהכרטיס האדום היחיד בחייו, אולי הכל היה נגמר אחרת, אך זו כבר היסטוריה. העונה הוא מגלה אחריות רבה יותר, אם כי זה לא אומר שהנדו מוותר על מאבקים פיזיים. בדיוק להיפך.

המנהיג החדש של ליברפול נחוש להוכיח מי הבוס לכל מי שהוא פוגש, וזה נכון גם לגבי דייגו קוסטה, איתו התקוטט במהלך חצי גמר גביע הליגה, על המגרש ולפי הדיווחים גם במנהרה. החלוץ הברזילאי-ספרדי אוהב משחקים מלוכלכים, והנדרסון עשה הכל כדי להבהיר לו שזה לא יעבור במשמרתו. כאשר הוא מפקד על חבריו, איש לא יפחיד אותם ואיש לא ימרר את חייהם. התקרית זכתה לתהודה, וזה כלל לא הרתיע את הקפטן. בראיון שנערך איתו לפני מספר ימים נשאל הנדו על מי היה רוצה לגבור במאבק על הכדור והשיב מיד: "דייגו קוסטה".

שחקן צ'לסי אדן הזאר מול שחקן ליברפול ג'ורדן הנדרסון. רויטרס
לא מפחד אפילו מאף אחד. ג'ורדן הנדרסון מול הזאר/רויטרס

עקשן

התמורה שעבר הנדרסון באנפילד מאז נרכש מסנדרלנד בקיץ 2011 תמורת 18 מיליון ליש"ט היא לא פחות ממדהימה. למזלו הרע, הוא הגיע לקבוצה בעיתוי לא מוצלח בלשון המעטה, לצד שחקנים שאיכזבו מאוד. אנדי קארול, סטיוארט דאונינג וצ'ארלי אדם הפכו לסמל הכשלון הצורם של האדומים בשוק ההעברות, והנדרסון נכלל באופן כמעט אוטומטי ברשימה יחד איתם. עונתו הראשונה, עם קני דלגליש על הקווים, היתה מתסכלת מאוד, ובסיומה היו בטוחים האוהדים שיש להיפטר ממנו מהר ככל הניתן. הוא שולב בעמדות לא טבעיות, לרוב באגף הימני, ולעתים אפילו משמאל, והפגין יכולת חלשה.

פולהאם הגישה אז הצעה להחתימו, במסגרת עסקה שהיתה אמורה להעביר את קלינט דמפסי בכיוון השני. רוג'רס, שנכנס לתפקידו ובנה את הסגל כראות עיניו, רצה לקבל אותה. הקשר עצמו סירב והצהיר באופן חד משמעי על כוונתו להילחם על המקום בהרכב. הוא הוגדר כשחקן רוטציה בקצה הספסל, ופתח בהרכב ב-16 משחקי ליגה בלבד בעונת 2012/13. בעונה שעברה, אלמלא ההרחקה ההיא, הוא לא היה מחמיץ אפילו משחק אחד.

אוהדי ליברפול, אנפילד. AP
לקח להם זמן להתרגל להנדרסון. אוהדי ליברפול/AP

החותמת הסופית

לאוהדים ביציעי אנפילד לקח זמן לשנות את הגישה כלפיו, אך היום הם לא מדמיינים את הקבוצה ללא הנדרסון. הוא הרוויח את מעמדו בהפגנת שילוב מופלא של כישרון עם עבודה קשה. כאשר נדרש למלא את מקומו של ג'רארד הפצוע באמצע העונה שעברה, הוא עשה זאת ללא דופי והתעלה ברגעים החשובים. עם שובו של סטיבי ג'י הוא הוסט לעמדה נסוגה יותר בקישור ופינה את הבמה ליורש, אשר ניהל את המשחק ביד רמה והפעיל את הקבוצה. ביחד, הם היו קרובים מאוד לעשות את כל הדרך לתואר ההיסטורי.

זה נגמר עם הרבה דמעות, ולקח לכולם זמן להתאושש מהמכה המורלית ומהעזיבה של לואיס סוארס. סתיו 2014 היה קשה מנשוא עבור ליברפול, אבל מאז ההדחה בשלב הבתים בליגת האלופות היא חזרה לעצמה, בין היתר בזכות לוח משחקים נוח למדי. אתמול, מול סיטי, זה כבר היה סיפור אחר לגמרי, והנדרסון התעלה מכל הבחינות. זה היה הרגע בו קיבל את החותמת הסופית והרשמית – קבלו נא את קפטן ליברפול הבא, הסמל החדש של המועדון, האליל של היציעים. החל מהעונה הבאה, הסרט יהיה אצלו באופן קבוע.

שחקני ליברפול, סטיבן ג'רארד, ג'ורדן הנדרסון. GettyImages
"יש לו תכונות להפוך לקפטן מעולה". ג'רארד עם הנדרסון/GettyImages

סטיבי ג'י בטוח

לג'רארד אין כל ספק, והוא אמר בחודש שעבר: "לג'ורדן יש תכונות להפוך לקפטן מעולה. הוא משמש דוגמא בכל אימון ובכל משחק. הוא השתפר מאוד כשחקן וצבר ניסיון עם השנים. יהיה נהדר מבחינתי להעביר אליו את סרט הקפטן. אני מעריך מאוד את ג'ורדן, ואני יודע שכולם במועדון מרגישים בדיוק כמוני". הנדרסון מצידו מתכונן: "זה יהיה כבוד גדול עבורי. לעולם לא יהיה מישהו כמו סטיבן ג'רארד, ולמדתי המון ממנו כשחקן וכאדם".

כאשר נשאל לגבי ההתאמות שעשה אחרי שמונה לסגן, השיב הכוכב: "לא שיניתי הרבה, אבל עכשיו יש לי אחריות רבה יותר בתמיכה בשחקנים צעירים". קצת מוזר לשמוע דברים אלה מפי שחקן בגילו, והוא באמת יהיה אחד הקפטנים הצעירים בתולדות המועדון. החל מהקיץ, כאשר סטיבי ג'י יהפוך להיסטוריה באנפילד, האוהדים יקראו בשמו של הנדו-ג'יי. מי יודע, אולי יום אחד הוא גם יגשים את החלום של קודמו ויזכה בכל זאת באליפות. ואם הכל יילך לפי התוכניות, הרי שהנדרסון ימשיך בדרכו של ג'רארד לא רק בליברפול. יש לו פוטנציאל נהדר להיות גם קפטן נבחרת אנגליה. אחרי אתמול, לא נותרו ספקות בכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully