וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוצר היום: קיילור נבאס מככב בריאל מדריד, אבל עדיין חושש למעמדו

2.4.2016 / 6:30

האוהדים מעריצים, זידאן ורונאלדו מתפעלים ובתקשורת מגדירים אותו כשחקן הכי טוב של ריאל מדריד העונה. רק פלורנטינו פרס עדיין מעוניין ב"מוצר" נחשק יותר. אחרי שהשכיח את קסיאס, קיילור נבאס צריך קלאסיקו מושלם כדי לנצח מדיניות נלעגת

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: משדר וואלה! ספורט לקראת הקלאסיקו בין ברצלונה לריאל מדריד

בשנה ושבעה חודשים שחלפו מאז המעבר לריאל מדריד, כל ביקור של קיילור נבאס בשדה התעופה בקוסטה ריקה יצר מהומה רבתי. או כמו שהסביר באוגוסט 2014, כריסטיאן ארגואדס, נציגו של השוער: "צעידה של 100 מטר לעמדת הדרכונים לקחה לנו 40 דקות". הטירוף חזר על עצמו פעם אחר פעם והיווה סכנה לביטחונו של השוער ושל הסובבים, עד שהתאחדות הכדורגל בקוסטה ריקה ורשות שדות התעופה במדינה החליטו השבוע לפעול בנושא. הפתרון: לפני החזרה למדריד ביום רביעי האחרון, נבאס הוכנס למתחם VIP מאובטח ושקט. מקום השמור בדרך כלל לנשיא המדינה ורעייתו, וכן לראשי מדינות המגיעים להתארח.

כן, השוער בן ה-29 הוא לא רק הספורטאי הבכיר בקוסטה ריקה אלא אחד האנשים החשובים והמפורסמים במדינה ממרכז אמריקה. ולהיותו שוער ריאל מדריד יש חלק נכבד בכך, אפילו יותר מהצטיינותו במדי הנבחרת במונדיאל בברזיל. מאז הפך לשוער הראשון של הבלאנקוס, נבאס נאלץ לשנות את אורח חייו כשהוא חוזר למולדת. אין לו אפשרות לצאת עם האישה למסעדה או לקפוץ למרכז הקניות כפי שעשה בעבר. לתהילה יש מחיר, אבל נבאס, נוצרי אדוק, מוכן לשלם אותו. הכול כדי להאריך את החלום ולהמשיך בשערה של ריאל.

וכולם במדריד מאחוריו. טוב, כמעט כולם. בסקר שנערך לאחרונה בעיתון "אס", 79 אחוזים מהאוהדים בחרו בנבאס כשוער הראשון של ריאל לקראת העונה הבאה וזכו לגיבוי משוערי עבר של הקבוצה; גם המאמן זינדין זידאן הביע תמיכה פומבית ומאחורי הקלעים אף פועל לשדרוג חוזהו של השוער מקוסטה ריקה; ועל המגרש, כריסטיאנו רונאלדו והחברים סומכים עליו בעיניים עצומות ומתפעלים מיכולתו. רק פלורנטינו פרס עדיין חושב "ביזנס". נשיא המועדון עוד נוטה לכיוון דויד דה חאה וגורם לנבאס להיות דרוך מתמיד. אז איך דווקא השחקן הכי טוב של ריאל מדריד העונה הוא זה שנלחם על מקומו בקבוצה?

קיילור נבאס שוער ריאל מדריד. GettyImages
השחקן הכי טוב של ריאל מדריד העונה. קיילור נבאס/GettyImages

שדה התעופה מהווה מוטיב חוזר בסיפור של נבאס. ב-31 באוגוסט 2015, רגע לפני שחלון ההעברות נסגר, נבאס המתין בשדה במדריד לשיחת הטלפון שתגיד לו לעלות על המטוס לאנגליה. אך כמו שהפקס לא הגיע בזמן, כך גם השיחה מעולם לא התבצעה. "חתמתי על חוזה עם מנצ'סטר יונייטד בזמן שעברתי בדיקות במתחם האימונים של ריאל בוולדבבאס", תיאר השוער את השתלשלות האירועים הדרמטית. "הסוכן שלי אמר לי להיות בהיכון וכבר הגעתי לשדה התעופה, אבל לא עליתי על הטיסה. בכיתי באותו ערב כשגיליתי שאני נשאר. זו הייתה התפרצות רגשות. לא רציתי לעזוב".

לפני כשבוע וחצי, כשנבאס נחת בקוסטה ריקה לקראת צמד משחקי הנבחרת, עשרות עיתונאים ואוהדים עטו עליו (עוד לפני הפתרון של ההתאחדות). אחד מאנשי התקשורת הציג בפניו את שער העיתון "מארקה" לאחר הניצחון על סביליה, בו התנוססה תמונת השוער לצד שלישיית BBC ובכותרת נכתב: "שלושה נמרים ופנתר". נבאס אמר אז: "אני אוהב את זה, אבל בסך הכול עשיתי את העבודה שלי וזה מה שאני רוצה להמשיך לעשות".

זה כל מה שהוא רצה לעשות מלכתחילה. לספרד הגיע קיילור נבאס ב-2010, אבל חווה ירידה עם אלבסטה לליגה השלישית. למרות זאת, הוא הספיק להציג את כישוריו ולבנטה צירפה אותו לשורותיה. תחילה כמושאל ולאחר מכן בחוזה לשלוש שנים. אחרי ששימש כמחליפו של גוסטבו מונואה, נבאס הפך לשוער הראשון של לבנטה ובעונה המלאה הראשונה שלו (2013/14) הפליא בביצועיו ונבחר לשוער הטוב ביותר בלה ליגה. ההצטיינות בגביע העולמי הביאה עמה קפיצת מדרגה עצומה עם מעבר לריאל מדריד כמחליפו של איקר קסיאס. ואז, דווקא כשעידן קסיאס תם ונבאס קיווה שהעובדה שהקבוצה רק ניצחה בשמונת המשחקים בהם פתח בליגה ובצ'מפיונס תקדם אותו, הוא גילה שהנשיא מנסה להיפטר ממנו.

שוער נבחרת ספרד, איקר קסיאס. רויטרס
מפרגן לאיש שתפס את מקומו. איקר קסיאס/רויטרס

אלא שהפקס, כאמור, לא הגיע בזמן. דה חאה נותר בפרמיירליג וריאל "נאלצה" להסתפק בנבאס. השוער פתח את העונה בצורה פנטסטית עם ארבעה משחקים ללא ספיגה, הרוויח את הקרדיט מרפא בניטס ואחרי ירידה קלה הצליח אפילו לשפר את יכולתו אצל זינדין זידאן. יחד עם זיזו הגיע מקבוצת המילואים מאמן השוערים לואיס יופיס, שכבר עבד עם נבאס בלבנטה. השניים צופים יחד מדי שבוע בשחקני היריבה הבאה כדי ללמוד את התכונות וההעדפות של כל אחד. הכול כדי להגיע כמה שיותר מוכנים. חידוש הקשר עשה רק טוב לשוער, שבתקופה האחרונה סיפק תצוגות שיא מול רומא, לבנטה, סלטה ויגו, לאס פלמאס וסביליה. ככה זה כשמשחקים עם החרב על הצוואר. נבאס מבין שהוא חייב להצדיק מדי שבוע לא רק את האמון בו, אלא את העובדה שהוא בכלל משתייך לריאל מדריד.

מי שדואגת לספק לשוער עבודה רבה היא ההגנה המועדת לפורענות של ריאל. לעבר נבאס נבעטו יותר כדורים מאשר לשער של יאן אובלק (אתלטיקו מדריד), קלאודיו בראבו (ברצלונה), אלפונס אראולה (ויאריאל), גורקה איראיסוס (אתלטיק בילבאו) או קרלוס קאמני (מלאגה). ובכל זאת, הוא "הפקק באמבטיה של ריאל", כפי שהגדיר אותו אלפרדו רלאניו בעיתון "אס" לאחר ההצלות החשובות מול לאס פלמאס. "זה היה נבאס ועוד 10 עוברי אורח. אין שוער מרשים ממנו בלה ליגה". אחרי שרשם חמש עצירות גדולות וקינח עם פנדל בניצחון הביתי על סביליה - השלישי שעצר העונה מתוך ארבעה שנבעטו לעברו בליגה - כולם כבר הסכימו שבלעדיו, הקמפיין המאכזב הזה היה נראה עגום הרבה יותר מבחינת ריאל.

הגביע חמק וגם באליפות הבלאנקוס כבר לא יזכו העונה. כל שנותר זה להחזיר את הכבוד מול ברצלונה, לסיים לפני אתלטיקו ולהתמקד בניסיון להביא את הגביע האירופי ה-11. ובליגת האלופות, נבאס עדיין לא הוציא כדור אחד מהרשת. שני משחקים בעונה שעברה, עוד שישה העונה ובסך הכול 720 דקות ללא ספיגה, אליהן הגיע אחרי שתסכל את מוחמד סלאח בגומלין מול רומא. "הוא חתיכת שוער", התפעל אז כריסטיאנו רונאלדו. עוד משחק וחצי, ונבאס גם שובר את שיא המפעל שקבע יינס להמאן לפני כעשור בשערה של ארסנל. בפעם הראשונה בה קיקו קסיאה פתח במקומו בצ'מפיונס ליג, שוער המשנה הוציא שלושה כדורים מהרשת תוך 11 דקות בסיום המשחק מול שחטאר דונייצק.

מוחמד סלאח רומא מול קיילור נבאס. רויטרס
ההצלות שגרמו גם לרונאלדו להתפעל. קיילור נבאס עוצר את מוחמד סלאח/רויטרס

הבעיה של נבאס הייתה ונשארה פלורנטינו פרס. לריאל מדריד יש נטייה להיפטר משחקני מפתח שהם לא מספיק "סקסיים" בעיני הבוס הגדול. כך היה עם מסוט אוזיל, כך היה עם אנחל די מריה. פרס רואה בשחקנים מוצרים, ומבחינתו דה חאה הוא מוצר נחשק, מבוקש וקל יותר לשיווק מאשר נבאס, המבוגר ממנו בארבע שנים. כוח השוק שלו חזק יותר. או כמו שהסביר אוהד ריאל: "אחד דוגמן ספרדי, השני נראה כמו מבריח סמים. מי יכול לשווק טוב יותר את ריאל? הבחירה של פלורנטינו ברורה".

גם זידאן חשב תחילה שהבחירה ברורה. הוא היה מהתומכים בהבאת דה חאה, אבל אחרי חודשיים כמאמן הראשי של ריאל מדריד, במהלכם נבאס חילץ אותו לא אחת ממבוכה גדולה, הוא השתכנע שבהחלט יש על מי לסמוך בעידן שאחרי קסיאס. סן איקר – OUT, סן קיילור – IN. קסיאס עצמו הצטרף אף הוא למשבחים: "היכולת של נבאס לא מפתיעה אותי, הוא עושה דברים נהדרים. יצא לי להיות איתו במשך שנה ואני מכיר אותו עוד לפני כן מלבנטה. יש לו עונה נהדרת. אני שמח בשבילו ומקווה שימשיך כך".

"מכבה השריפות של זידאן", קראו לנבאס בתקשורת הספרדית בעקבות היכולת שגילה מול לאס פלמאס. לאחר המשחק, כך על פי הדיווחים, זידאן הביע בפני ההנהלה את רצונו לשדרג את חוזהו של השוער, שהגיע תמורת 10 מיליון יורו (על דה חאה מוכנים לשלם פי חמישה) ונחשב כרגע לאחד המשתכרים הנמוכים בקבוצה. תקופת ההתקשרות לא תוארך שכן נותרו ארבע שנים לסיום החוזה, אבל השדרוג יהווה אות הערכה.

seperator

ובזמן שבמדריד ההערכה רק גוברת, בקטלוניה לא מבינים מה פשר ההתלהבות ומזכירים את הרביעייה שספג נבאס בקלאסיקו הקודם. בעיתון "אל מונדו", הפרשן איניאקו דיאס גרה כינה את נבאס בלעג "השוער הקטן" (מתנשא לגובה של 1.85 מטר, בדיוק כמו קלאודיו בראבו) ותהה "איך אפשר לסמוך על שוער שלא מגיע למשקוף? הוא פאקו בויו של המאה הנוכחית, ואני לא מתכוון לזה כמחמאה. יש שוערים לילדים ויש שוערים למבוגרים".

20 משחקי קלאסיקו חלפו מאז הפעם האחרונה בה ריאל מדריד הצליחה לשמור על שער נקי מול ברצלונה. קסיאס עשה את זה בגמר גביע המלך באפריל 2011, אז ריאל ניצחה בהארכה. חמש שנים אחרי, בקלאסיקו השני בחייו, נבאס ינסה להשכיח את קסיאס גם מהזווית הזו.

קיילור נבאס עם פלורטינו פרס, נשיא ריאל מדריד. AP
מעדיף מוצר קצת יותר נחשק. פלורנטינו פרס עם קיילור נבאס באוגוסט 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully