וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורש תיקון: קון אגוארו רוצה לנצח את ריאל ולהראות לה מה פספסה

4.5.2016 / 14:00

ב-12 מפגשים מול הקבוצה שרדפה אחריו במשך שנים, הכוכב הארגנטינאי, החלוץ הטוב בתולדות מנצ'סטר סיטי, עוד לא הצליח לחגוג. אם יצליח להישאר חד, ולשם שינוי להימנע מפציעה, אולי הפעם זה יקרה והפרויקט של הסיטיזנס יגיע לשיא חדש. הבעיה? בשביל זה צריך להופיע למשחק גדול

one

בווידיאו: החמישייה של אגוארו מול ניוקאסל

הביקור הקודם של מנצ'סטר סיטי בסנטיאגו ברנבאו היה פרוע. זה קרה במחזור הראשון של שלב הבתים בליגת האלופות, בעונת 2012/13. אדין דז'קו הימם את ריאל מדריד עם שער בדקה ה-68, אבל מרסלו איזן כעבור שמונה דקות. אלכסנדר קולארוב היה בטוח שהוא משיג ניצחון חוץ יוקרתי וחשוב לאחר שהחזיר את היתרון לסיטיזנס בדקה ה-85, אבל תוך שתי דקות, קארים בנזמה קבע שוויון נוסף וממש בדקה ה-90, שער ניצחון של כריסטיאנו רונאלדו קבע 2:3 ענק לבלאנקוס.

מי שנאלץ לראות את כל האקשן הזה מהספסל ולא קיבל אפילו דקה היה סרחיו אגוארו. בפעם המי-יודע-כמה, הארגנטינאי שוב נאבק בפציעה. למרות זאת ולמרות המשחק המשוגע, הפוקוס בסיום הלך לחלוץ, שרק שנה וחצי קודם לכן עזב את מדריד ועבר לאנגליה: "אם ריאל הייתה מעוניינת בי כשאתלטיקו מכרה אותי, הייתי כאן אצלה. אני בסיטי כי ריאל לא הראתה בי שום עניין", אמר אז אגוארו.

מאז אותו משחק ועד היום, ריאל דווקא הראתה עניין. הרבה מאוד פעמים אפילו. פעם אחר פעם, שנה אחר שנה, הקבוצה הגדולה של מדריד ניסתה להביא את מי שכיכב אצל היריבה העירונית ועשוי היה להיות שובר השוויון שלה בקרב המתמשך מול ברצלונה וה-BFF שלו, ליאונל מסי. לצערה של ריאל, המהלך הזה אף פעם לא התממש ועכשיו, אגוארו חוזר לעיר כדי להראות לפלורנטינו פרס והקבוצה שלו מה הם פספסו. "במשך כל כך הרבה זמן הוא היה שם, במרחק נגיעה", כתב טים קולינס ב"בליצ'ר ריפורט", "היום, כשהוא במרחק נגיעה מגמר ליגת האלופות, הוא רוצה לחסל את החלומות של ריאל".

21:45: ריאל מדריד - מנצ'סטר סיטי

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
הרבה זמן לא היה לו איזה קרב טוב מול ריאל מדריד. אגוארו/רויטרס

השבוע של "קון" התחיל ברגל ימין. בערב שבת, קבוצת נעוריו אינדפנדיינטה אומנם הפסידה 1:0 מול סן לורנסו בליגה הראשונה בארגנטינה, אבל עבור משפחת אגוארו זה היה יום חגיגי, בו האח הצעיר, גסטון דל קאסטיו (המכונה "פוצ'י") ערך בכורה במדים האדומים של הקבוצה מאבז'נדה. כמו סרחיו, גם גאסטון משחק כחלוץ ונחשב כבר בגיל 18 לכישרון עצום ולכבוד הופעת הבכורה, השחקן הבכיר יותר במשפחה צייץ בטוויטר: "ואמוס רוחוס, ברכות לאחי. ואמוס פוצ'י, זה היום הגדול שלך. מזל טוב על הבכורה, עשיו צריך להמשיך להילחם". מול אותה קבוצה ממש, אגוארו ערך את הבכורה שלו, בגיל 15 ו-35 ימים. הוא שבר אז את השיא של דייגו מראדונה לשחקן הצעיר ביותר בתולדות הליגה הארגנטינאית. מאז, הוא הספיק להתחתן עם הבת של מראדונה, להביא איתה ילד לעולם (שחולק את הגנים שלו ושל דייגיטו), להיפרד מאשתו ולהפוך לסוג של אויב עבור אגדת העבר.

אם פוצ'י יישאר בשנים הקרובות באינדפנדיינטה, הדבר עשוי לעודד את אגוארו בן ה-27 לעמוד בהבטחתו ולחזור לקבוצה בה גדל עם סיום החוזה שלו במנצ'סטר סיטי בקיץ 2019: "אני לא רוצה לעשות את הקאמבק הזה כשאהיה זקן מדי, אלא לשוב כשאני רק בן 31 למקום אליו הלב שלי שייך", הוא הודיע. זכייה בצ'מפיונס, התואר המשמעותי היחיד שחסר לאגוארו באירופה, יכולה להיות עוד צעד בדרך לחזרה הביתה, אבל סיטי מסרבת לוותר עליו ויודעת שזכייה כזו תהיה לא מעט בזכותו. על פי דיווחים באנגליה, התכולים כבר יצרו קשר עם הסוכן של אגוארו ומסמכים שנשלחו לפיפ"א מראים שייתכן שאפילו הייתה כבר חתימה על חוזה חדש.

עוד באותו נושא

דייגו סימאונה חבט באחד מאנשי קבוצתו, יספוג עונש חמור מאופ"א?

לכתבה המלאה

בכל שנה מאז הגיע אגוארו לסיטי בקיץ 2011 מאתלטיקו מדריד תמורת 45 מיליון יורו, הוא מספק את הסחורה בגדול, אבל ליגת האלופות חמקה ממנו שוב ושוב והסיטיזנס לא הצליחו להתקדם במפעל, עד העונה. לאגוארו אגב, דווקא יש תואר אירופי, הליגה האירופית בה זכה עם אתלטיקו ב-2010, אז בישל את שני השערים בניצחון בהארכה על פולהאם בגמר. אלא שזכייה עם סיטי בצ'מפיונס תהיה כמובן הרבה יותר גדולה ומשמעותית.

שמו של אגוארו כבר נכנס מזמן לספרי ההיסטוריה של סיטי, בזכות השער ההוא שהביא לסיטי אליפות בלתי נשכחת בתוספת הזמן ב-2012. השער הזה הפך אותו בן לילה לאליל עבור אוהדי סיטי, שלא שוכחים את הרגע הגדול שלהם. רק לאחרונה, אוהד הקבוצה בן השבע בריידון בנט, שהיה פעוט באותו משחק דרמטי מול קווינס פארק ריינג'רס, הפך לגיבור קאלט מקומי לאחר שסרטון שלו מחקה את חגיגות השער של אגוארו, כולל הורדת החולצה והנפנוף הסוער בה, הפך לוויראלי. בריידון הצעיר הוזמן אחר כבוד לאימון של סיטי וזכה לפגוש את אגוארו, שנראה מאוד מרוצה מכל העניין.

בריידון בנט הצעיר חוגג בחדר השינה "אגוארו סטייל"

מלבד שער האליפות ההוא, אגוארו זוכה לחגוג לא מעט עם אוהדי סיטי. לאחרונה, אחרי שער ב-1:1 נגד ניוקאסל, הוא הפך לשחקן השני הכי מהיר שמגיע ל-100 שערי פרמיירליג. "קון" נזקק ל-147 הופעות ליגה (אלן שירר עשה זאת ב-124) והוא גם מוביל לצד תיירי הנרי את קטגוריית השער-פר-דקה בתולדות הליגה. חמישה שערים בשלושת משחקי הליגה האחרונים בהם שותף, כולל שלושער ענק ב-0:3 בסטמפורד ברידג' על צ'לסי, העלו אותו לפסגת "דירוג העוצמה" של השחקנים, שעורך סקיי ספורטס מדי שבוע.

בראיון למגזין הכדורגל "פור פור טו", אגוארו ניסה להסביר מה סוד הקסם שלו: "למצוא מקום פנוי ברחבה זה הדבר הכי קריטי עבורי. עשר הדקות הראשונות של המשחק הן הזמן הטוב ביותר לחפש בו את החורים האלה. גם אם אתה לא כובש שער מהיר, לא קרה כלום אם הצלחת לנצל את הזמן כדי להבין מה היריבה מנסה לעשות מולך ולהתאים את עצמך למצב, כדי למצוא את השטח".

למעשה, הוא החלוץ הגדול ביותר שהיה למנצ'סטר סיטי אי פעם והעובדה שהוא שוב לא זכה השנה בתואר שחקן העונה באנגליה, ובאופן מדהים אפילו לא נכלל בנבחרת העונה של ארגון השחקנים, הרגיזה את המנג'ר שלו מנואל פלגריני: "הוא החלוץ הכי טוב באנגליה. בכל משחק בו הוא משחק הוא עושה את ההבדל. מאוד מוזר לי שהוא כאן כל כך הרבה שנים ועדיין לא זכה בפרס אף פעם". אלא שהמשך המשפט של פלגריני, שבעוד כמה שבועות יפנה את מקומו לפפ גווארדיולה, חשף את הבעיה הגדולה של אגוארו: "הדבר הכי חשוב עבורו הוא להימנע מהפציעות הארוכות האלה. אם הוא היה משחק בקביעות, הוא לא היה נופל מהמספרים של רונאלדו ומסי".

מנואל פלגריני מאמן מנצ'סטר סיטי (משמאל) עם סרחיו אגוארו. רויטרס
שומר על אגוארו כמה שאפשר. פלגריני/רויטרס

הפציעות תמיד עצרו את אגוארו וגרמו לו להחמיץ יותר מדי משחקים ולהגיע לא מוכן למשחקים בהם כן שותף. אגוארו יסיים את העונה הנוכחית כמלך שערי סיטי בכל המסגרות, בפעם הרביעית מתוך חמש העונות שלו במועדון. אלא שבעונת הבכורה הוא פספס שבעה משחקים ואחר כך 12, 23, 9 והעונה, בינתיים, כבר 16. כל זה כמובן, בלי המשחקים בהם פתח ונטש מוקדם בגלל פציעה, דבר שקרה לו לא פעם. גם בנבחרת הוא סובל מבעיה דומה ובמונדיאל נפצע במשחק השלישי של שלב הבתים מול ניגריה, הוחלף בדקה ה-38 וחזר, כמחליף בלבד, לחצי הגמר ולגמר. אחד החלוצים הטובים בעולם סיים את הטורניר בברזיל בלי אף שער ואף בישול.

פלגריני מנסה לטפל בו בכפפות משי והשבוע ויתר עליו למשחק מול סאות'המפטון שהסתיים ב-4:2 די משפיל עבור הסיטיזנס. הכול כדי שאגוארו יהיה מוכן, בלי תירוצים ובלי שטויות, לגומלין מול ריאל. בשביל חצי הגמר הזה, בשביל הצ'אנס להגיע לגמר הצ'מפיונס ולהניף את הגביע עם האוזניים הגדולות, שילמו הבוסים של סיטי כל כך הרבה מיליונים לאורך השנים. הליגה תחכה.

סרחיו אגוארו, נבחרת ארגנטינה. AP
הפציעות פוגעות גם בנבחרת/AP

לכולם ברור שאם אגוארו יגיע חד, בריא ומדויק, הוא יכול להתפוצץ. באוקטובר, נגד ניוקאסל, הוא כמעט עשה חיקוי של רוברט לבנדובסקי וחורר את ניוקאסל עם חמישייה ב-20 דקות. "למה הוא כל כך אנדרייטד?", תהה הארי תומפסון מאתר "CaughtOffside", "למה קצב השערים המסחרר שלו נלקח כל שנה כמובן מאליו? איך הוא אפילו לא מוזכר כמועמד לשחקן העונה?". התשובה לכך, לצערו של אגוארו, נמצאת ביכולת שלו להגיע למשחקים הגדולים, בעיקר העונה.

ב-11 משחקים של אגוארו העונה עם סיטי מול יובנטוס, טוטנהאם, ארסנל, לסטר, יונייטד, פריס סן ז'רמן וריאל מדריד, יש לו רק שער אחד. "לאף אחד אין ספק שהוא שחקן על, כך שלא מדובר פה בבעיית כישרון", ניסה ברני רוניי מה"גרדיאן" להסביר, "על הנייר, כל מה שסיטי צריכה זה לתת לו את הכדור במקום הנכון עבורו, אבל זה לא הופך לשערים וזה מעיד על הבעיה של סיטי על הבמה הגדולה ומנגד, זה גם הגורם לבעיה הזו".

לסיטי יש את הכלים להעניש את ההגנה הבינונית של ריאל, בדיוק כמו שהביכה את הגנת פ.ס.ז' ברבע הגמר. הבלאנקוס ייצאו קדימה ויפתחו שטחים וקווין דה בראונה ודויד סילבה יעשו את הקסמים שלהם, אבל בלי הפיניש של אגוארו, זה פשוט לא יילך. בארבעת משחקי הצ'מפיונס האחרונים שלו, אגוארו אפילו לא בעט כדור למסגרת. במשחק הראשון נגד ריאל, הוא נגע בכדור רק 32 פעמים ונעלם לחלוטין למשך דקות ארוכות.

seperator

עד היום, אגוארו שיחק 12 פעמים מול ריאל מדריד, 11 במדי אתלטיקו ואחת במדי סיטי. הוא מעולם לא ניצח את הבלאנקוס. האמת? גם הפעם הוא לא צריך לנצח אותם. רק לתת גול קטן, 1:1 כזה, וזהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully