וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א אישרה את כל שחקני קוסובו לקראת המשחק ההיסטורי מול פינלנד

כחמש שעות לפני המשחק ההיסטורי שלה במוקדמות המונדיאל, נבחרת קוסובו קיבלה את האישור המיוחל והשחקנים חגגו לעיני התקשורת הפינית. הקפטן אויקאני בכה מהתרגשות: "אני כל כך מאושר"

נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו. GettyImages
לא בוער. נשיא פיפ"א אינפנטינו/GettyImages

אחרי סאגה ארוכה, נבחרת קוסובו קיבלה היום (שני) את האישור לשתף שישה משחקניה במשחק הבכורה שלה בפינלנד במסגרת מוקדמות המונדיאל. חמש שעות לפני שריקת הפתיחה ב-21:45 קיבלה הנבחרת את האישור המיוחל כאשר השחקנים חגגו מול התקשורת הפינית.

מוקדם יותר, הודיעה טענה פיפ"א כי היא תבחן את האפשרות לאשר את שיתוף חמשת השחקנים ששיחקו בעבר בנבחרת אלבניה ועוד שחקן נוסף ששיחק בנורבגיה כאשר ההחלטה הייתה יכולה להתקבל עד השעה 21:20. השוער והקפטן, סמיר אויקאני, התרגש: "אני שמח מאוד. אחרי ההחלטה יצאתי החוצה ובכיתי מרוב אושר. אנחת הרווחה יצאה ממני, עכשיו אני יכול לישון שעה שלמה".

כידוע, קוסובו נכללת בטורניר מוקדמות מונדיאל 2018, אחרי שבחודש מאי קיבלה חברות בפיפ"א, אבל מאז הועלו מספר שאלות בנוגע לאזרחות של חלק משחקניה. החוקים של פיפ"א בנוגע לכדורגלנים עם אזרחות כפולה מקשים על הארגון בכל הנוגע לקוסובו, שהכריזה על עצמאות מסרביה בשנת 2008. זאת מאחר שחלק משחקני הנבחרת שיחקו בעבר בנבחרות אחרות (כמו אלבניה ונורבגיה), וביקשו להחליף נבחרת ולשחק במדים הלאומיים של המדינה החדשה. על פי פיפ"א, הוועדה למעמד השחקן כבר העניקה את האישור לתשעה שחקנים של קוסובו, אבל אחרים עדיין ממתינים.

כזכור, סרביה ורוסיה לא הכירו בקוסובו כמדינה עצמאית, אבל ב-2014, שש שנים אחרי הכרזת העצמאות, קוסובו, מדינה שכוללת 2 מיליון אנשים, ערכה את משחק הבכורה שלה מול האיטי, שנגמר ב-0:0 לעיני 17 אלף צופים נלהבים מהמאורע ההיסטורי.

עדכון ראשון: 15:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully