וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער יקר מדי: גונסאלו היגואין עדיין לא הצדיק את המחיר האסטרונומי

30.10.2016 / 10:00

חלוץ יובנטוס אומנם שבר לאקסית נאפולי את הלב עם שער ניצחון, אבל התרומה האמיתית שלו תיבחן בהמשך. הבלוג של מיכאל יוכין מסביר מה עדיין חסר לו וכבר לא יכול לחכות לחזרתו לסן פאולו

גונסאלו היגואין שחקן יובנטוס מול לורנצו אינסינייה שחקן נאפולי. AP
שבר את הבצורת בדיוק בזמן. גונסאלו היגואין/AP

"הוא שומר את השערים לנאפולי", התבדח ג'ורג'ו קייליני על הרצף הבעייתי של גונסאלו היגואין, שלא מצא את הרשת מאז תחילת אוקטובר. ואכן, אמש (שבת) ההבטחה קוימה. בקרב הטעון מול הקבוצה אותה עזב בטונים צורמים מאוד בקיץ, במעבר השנוי ביותר במחלוקת בארץ המגף מאז הצטרף רוברטו באג'ו מפיורנטינה ליובנטוס ב-1990, הרשית החלוץ הארגנטינאי את שער הניצחון של יובנטוס. והוא עשה זאת באופן ממש לא "היגואיני".

בעונה המזהירה בנאפולי אשתקד, בהדרכתו של מאוריציו סארי, כאשר כבש היגואין 36 שערי ליגה ושבר את שיא כל הזמנים, הוא תופקד כחלוץ הרחבה הקלאסי ביותר שאפשר לדמיין. הוא תמיד היה במרכז המערך 3-3-4, וכל הקבוצה עבדה למענו. לכן הוא גם קיבל מספר אסטרונומי של הזדמנויות, ובעט לשער יותר מחמש פעמים למשחק בממוצע – נתון מדהים במונחי הליגה האיטלקית. אחוז ניצול ההזדמנויות שלו, אם כך, לא היה מזהיר כלל, וחשוב לקחת זאת בחשבון. אלא שהנתונים הטהורים היו היסטוריים בכל קנה מידה, ולכן ההיבט הספציפי הזה לא עלה לדיון בתדירות מספקת.

"אתה צריך לנצל את המרחבים טוב יותר ולעשות יותר תנועות לקורה הקרובה", הסביר לו בקיץ שעבר סארי, בעודו מנסה ומצליח לשכנע את הסקורר להישאר בדרום איטליה ולוותר על המעבר לארסנל. המאמן דרש מחניכו להיות עצלן פחות, ובמידה מסוימת אנוכי יותר. הוא ראה לפניו רק רשת. למשל, במשחק מול יובנטוס בספטמבר 2015, גנב פיפיטה את הכדור, דהר לשער והכניע את ג'י'גי בופון מזווית קשה, על אף ששלושה שחקני נאפולי היו בעמדה טובה יותר והמתינו למסירה. זה היה שער הניצחון, ומיותר לציין שאף אחד לא כעס עליו, אבל זה היה דפוס הפעולה הכללי. הוא שאיפשר את שבירת השיא.

עוד בנושא

היגואין שבר בצורת ונתן ליובנטוס 1:2 על נאפולי
אלגרי מגונן: "היגואין לא צריך להרגיש כמו בוגד"

גונסאלו היגואין נאפולי. רויטרס
בנאפולי הוא לא ראה כלום חוץ מהרשת. גונסאלו היגואין/רויטרס

השינוי הטקטי שהפתיע את האקסית

אתמול התסריט היה שונה. למעשה, הארגנטינאי כלל לא התכוון להבקיע, אלא מסר כדור עומק לרחבה, לעברו של סמי חדירה. הגרמני לא הצליח להשתלט תחת הלחץ של קאלידו קוליבאלי ופאוזי גולאם, והכדור נהדף למרכז הרחבה. היגואין הגיע אליו מאחור, ניצל את העובדה כי ולאד קיריקש הרומני קפא במקומו בעיתוי אומלל במיוחד, ונדהם לגלות שהוא חופשי לחלוטין כדי להבקיע באין מפריע לפינה הרחוקה. אין קבוצה שיודעת טוב מנאפולי את סגולותיו של היגואין. שחקניה התנסו בשמירה עליו באימונים על בסיס יומיומי, ומכירים אותו טוב מכולם. היה ברור שהשמירה עליו תהיה הדוקה, ובכל זאת הוא הצליח להפתיע, כי המיקום שלו, במיוחד במחצית השניה, היה בלתי ניתן לחיזוי.

ביובנטוס צריך היגואין להתרגל למערך טקטי שונה לחלוטין, 2-5-3. הוא לא התנסה בו בעבר – לא בנאפולי של רפא בניטס, ולא בריאל מדריד. בכל קבוצותיו הקודמות היה היגואין תמיד חלוץ חוד בודד, אבל הפעם הוא צריך להתחלק עם שותף נוסף. זה קל יותר כאשר הפרטנר הוא פאולו דיבאלה, חלוץ שני טיפוסי שאוהב לנוע לרוחב המגרש ומחפש כדורים בעומק המגרש. הארגנטינאי הצעיר נפצע לפני שבוע, ולכן מריו מנדז'וקיץ' צוות להיגואין. הקרואטי אולי שחקן שונה במהותו, אבל הוא חולק עם פיפיטה תפקיד דומה. לכן הם צריכים ללמוד לחיות ביחד, וזה לא טריוויאלי. זה לא עבד כלל ברבע השעה המשותפת שלהם בסן סירו מול מילאן, וגם לא בפאלרמו בספטמבר. גם בניצחון 1:4 על סמפדוריה באמצע השבוע לא הצליח היגואין לשבור את הבצורת האישית ונותר מתוסכל. אז אתמול הנחה אותו המאמן מסימיליאנו אלגרי לעשות משהו חדש.

בדקות מסוימות היה נדמה כי היגואין הוא סוג של קשר. פיפיטה השאיר את הרחבה לטובת מנדז'וקיץ' והלך לחפש את הכדור במרכז המגרש ובאגף השמאלי. הוא ממש לא היה היגואין של נאפולי, לא ערב לכדורים ברחבה, ולכן באופן קצת פרדוקסלי היריבה לא הבינה עד הסוף כיצד להתגונן מולו. כאשר צץ הארגנטינאי באיזור המסוכן, חיכה לו קיריקש במקום אחר לגמרי. ואז הוא ניסה לא לחגוג מול האקסית. זה לא ממש הצליח, כי חבריו החדשים סחטו ממנו חיוך רחב. כפי שאמר לאונרדו בונוצ'י: "חגגתי בשבילו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
לאונרדו בונוצ'י שחקן יובנטוס חוגג עם גונסאלו היגואין. AP
חגג בשבילו. בונוצ'י עם היגואין/AP

הפציעה של מיליק חיסלה את נאפולי

שער הניצחון הזה, ששמר את יובה בפסגת הטבלה והרחיק מאוד את נאפולי ממאבק האליפות, היה מרגש מבחינת אוהדי המארחת והרגיש כמו סכין בלב מבחינת האורחת, וכעת יכול להיות מפתה להצהיר עד כמה הרכישה של היגואין השתלמה עבור הגברת הזקנה. חכו רגע. שלוש הנקודות יקרות, אבל הן לא שוות 90 מיליון יורו וכלל לא מבטיחות את הגשמת המטרות של יובנטוס. הרי רק לפני מספר שורות הזכרנו את שער הניצחון של הארגנטינאי לזכות נאפולי מול בופון לפני שנה. איך זה נגמר? ברגע האמת, בתחילת אפריל, איבד היגואין את העשתונות בקרב נגד אודינזה והורחק, וכך הסתיים חלום האליפות הכמוס של נאפולי. עוד קודם לכן, במשחק העונה השני בטורינו, גברה יובה על יריבתה 0:1 משער דרמטי הרבה יותר של סימונה זאזה, אשר יושב היום על הספסל של ווסטהאם.

הצלחת הרכישה של היגואין תיבחן בשלבים מכריעים הרבה יותר של העונה, ובעיקר בליגת האלופות. כאשר משקיעים כמעט את כל הרווח מהמכירה של פול פוגבה בשחקן בן 29, מצפים שיספק את הסחורה על הבמה הגדולה ביותר, וזאת – אפילו אחרי העבודה הנפלאה שביצע בעונה שעברה סארי – היגואין לא סיפק את עד מעולם. נהפוך הוא, מדובר בשחקן עם עבר עשיר של החמצות קריטיות, וזה לא השתנה אפילו בעונה ההיסטורית. ייתכן ששחקן אחר היה מצליח לקרב יותר את נאפולי לתואר אפילו עם מאזנים מדהימים פחות.

בשיטה של סארי, עם חוליית הקישור היצירתית ושחקני האגף הנהדרים, חלוץ מרכזי איכותי פשוט חייב לפרוח. עובדה – ארקדיוש מיליק הצעיר נכנס לנעליו של היגואין במהירות מסחררת, אחרי שהגיע מאיאקס תמורת 35 מיליון יורו "בלבד", והבקיע שבעה שערים בכל המסגרות עד ספטמבר. הסיכויים של נאפולי להיאבק על סקודטו ספגו מהלומה אנושה לא כאשר יובנטוס הפעילה את סעיף השחרור המפלצתי את פיפיטה, אלא כאשר מיליק קרע רצועות בברכו במשחק נבחרת פולין. אין לו מחליף ראוי בסגל, ומנולו גביאדיני לא מסוגל לעמוד באתגר. אתמול הוא היה חסר בכל מקרה בשל השעיה. בלעדיו, משחקת נאפולי בשיטה אחרת לגמרי, עם דריס מרטנס הצנום כתשע מדומה, וזה מגביל אותה מאוד.

גונסאלו היגואין שחקן יובנטוס. GettyImages
מוקדם להגיד שהרכישה השתלמה. גונסאלו היגואין/GettyImages

יש למה לצפות באפריל

מעבר לכך, שתי החלטות משונות של המאמן פגעו בנסיונה של נאפולי לחולל סנסציה. לורנצו אינסינייה, שהיה נהדר ובישל את שער השיוויון של חוסה קאייחון, הוחלף באופן תמוה שבע דקות לאחר מכן ונראה המום וכועס. לקראת הסיום ירד לספסל גם מארק האמשיק, וללא המנהיג הסלובקי האורחת לא הצליחה לייצר דבר. עם שלושה הפסדים בחמישה המשחקים האחרונים, לצד נצחונות דחוקים על קרוטונה ואמפולי מהתחתית, נאפולי לא נראית בשלה לסקודטו. לעומתה, רומא עדיין חזק בתמונה, וזה יהיה המבחן הגדול של יובנטוס. גם של היגואין.

בינתיים, סיפור הבגידה של היגואין זכה לתפנית מרעישה חדשה. נדמה היה שהחזרה שלו לאיצטדיון סן פאולו בתחילת אפריל, שנה בדיוק אחרי ההרחקה מול אודינזה, לא יכולה להיות טעונה יותר, אבל אחרי אתמול הלהבות יעלו לרמה אחרת בכל זאת. בשבוע שעבר הכריז ראש עיריית נאפולי לואיג'י דה מג'יסטריס: "הוא יצטרך אלף שומרי ראש במהלך ביקורו בעיר". כעת גם מיליון לא יספיקו. יש למה לצפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully