וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתזמון מושלם: ארצות הברית פוגשת את מקסיקו בשבת במוק' המונדיאל

רגע אחרי הבחירה בטראמפ, שהבטיח לבנות חומה בין המדינות והואשם בדימיון להיטלר, היריבות הגדולות נפגשות: "מאמן מקסיקו לא צריך שיחת מוטיבציה לשחקנים, טראמפ עשה את זה בשבילו"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בין אם הנשיא הנבחר דונלד טראמפ יעמוד בהבטחת הבחירות שלו ויבנה את החומה בגבול מקסיקו ובין אם הוא יחליט לבסוף לוותר על התענוג, כל זה יקרה רק אחרי שהוא ייכנס לבית הלבן, חודשיים בערך.

אלא שכמו בתסריטים הטובים ביותר, העולם לא מחכה. בלילה שבין שישי לשבת (2:45), בעוד אמריקה והעולם כולו מנסים להתאושש מהלם הבחירות, ייצא לדרך השלב החמישי והאחרון במוקדמות המונדיאל בקונקאק"ף ובמחזור הראשון, איך לא, תארח ארצות הברית את מקסיקו.

המשחק, כמו שהאמריקאים אוהבים, ייערך בקולומבוס, אוהיו, רק שעתיים נסיעה מהמקום בו הוכרז טראמפ לפני כמה חודשים כמועמד הרפובליקני לנשיאות, המקום בו הוא הוכיח לראשונה שהוא רחוק מלהיות קוריוז. טראמפ זכה הלילה באוהיו וכמו כל נשיא מאז 1964, הזכייה במדינה המתנדנדת הזו ניבאה עבורו גם את הזכייה במערכה כולה.

עוד בנושא:

עוברים את הגבול: על היריבות הצומחת בין ארצות הברית למקסיקו
ב-NBA המומים, שחקני מכבי חוששים: התגובות לניצחון טראמפ

דיאנדרה ידלין נבחרת ארצות הברית מול ארתורו ריבאס נבחרת מקסיקו. AP
ידלין מול ריבאס במפגש הקודם בין הנבחרות/AP

לארצות הברית יש מסורת של הצלחות מול מקסיקו בקולומבוס ובכל ארבעת מפגשי מוקדמות המונדיאל האחרונים שנערכו באצטדיון הזה, המארחים ניצחו באותה תוצאה בדיוק, 0:2, אבל הפעם, כך נראה, תשומת הלב לא ממש תהיה על כר הדשא, אלא בעיקר על מה שיתחולל מסביב להתמודדות הטעונה הזו.

עוד לפני הבחירה בטראמפ, הודה בתחילת השבוע מאמן נבחרת ארצות הברית, יורגן קלינסמן: "המפגש הזה הוא הרבה יותר מרק כדורגל". בפברואר האחרון, נשיא מקסיקו לשעבר, פליפה קלדרון, השווה את טראמפ להיטלר וטען כי ההצעה שלו, לבנות את החומה בעלות של 25 מיליארד דולר, "החל מיומו הראשון בתפקיד" ועוד לדרוש שמקסיקו תשלם עליה, היא גזענות מהזן הנחות ביותר.

ייקח עוד זמן עד שהעולם יגלה כיצד הבחירה בטראמפ משפיעה באמת על היחסים המרתקים בין ארצות הברית למקסיקו, אבל המפגש הקרוב, "בו כל היצרים משני הצדדים עוד יהיו טריים מאוד, יהיה הזדמנות מעניינת לבחון באופן ראשוני את המצב", נכתב ב-BBC.

"חואן קרלוס אוסוריו, מאמן נבחרת מקסיקו, בכלל לא צריך לדבר עם השחקנים שלו לפני המשחק. טראמפ עשה עבורו את העבודה הזו", כתב בן גראונדס ב"דיילי מייל", "מקסיקו תנסה להכות ראשונה בקרב המתחמם הזה. המשחק הזה לא יכול היה להגיע בתזמון יותר נפיץ בכל ההיסטוריה של שתי המדינות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully