וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' מונדיאל: ארגנטינה הפסידה 2:0 בבוליביה, ברזיל ניצחה והעפילה למונדיאל

האלביסלסטה, ללא מסי, שוב סבלה בלה פאס, ארסה (31) ומרטינס (52) כבשו למארחת. ברזיל הפכה לראשונה שמעפילה למונדיאל אחרי 0:3 על פראגוואי, אלכסיס כיכב בניצחון צ'ילה, חאמס סחף את קולומביה

אנחל די מריה שחקן נבחרת ארגנטינה. רויטרס
עוד טראומה בלה פאס. אנחל די מריה/רויטרס

השפעת השעייתו הדרמטית של ליאונל מסי מארבעה משחקים במוקדמות המונדיאל, הורגשה הלילה (שלישי) במחזור ה-14 של הבית הדרום אמריקאי, כאשר ארגנטינה הפסידה 2:0 בבוליביה וירדה למקום החמישי בבית שמוביל לפלייאוף בלבד. ברזיל הפכה לנבחרת הראשונה שמבטיחה את מקומה במונדיאל אחרי שהביסה ללא קושי 0:3 את פראגוואי בסאו פאולו. קולומביה המשיכה במומנטום שלה כשניצחה 0:2 את אקוודור בקיטו בזכות שער ובישול של חאמס רודריגס, וצ'ילה ניצחה 1:3 בבית את ונצואלה כשאלכסיס סאנצ'ס כובש שער יפהפה ומבשל עוד שניים. הפסד שלישי ברציפות לאורוגוואי, 2:1 בפרו.

חואן קרלוס ארסה שחקן נבחרת בוליביה (מימין) חוגג עם מרסלו מרטינס. רויטרס
ניצחון יוקרתי. הכובשים חואן קרלוס ארסה ומרסלו מרטינס/רויטרס

בוליביה - ארגנטינה 0:2

אף אחד לא באמת מופתע. ארגנטינה ניצחה רק פעם אחת בשבעה משחקים בלי ליאונל מסי במוקדמות המונדיאל, והשעייתו מארבעה משחקים כבר גרמה נזק עם הפסד בלה פאס, שם ספגה הנבחרת שישייה משפילה ב-2009. בוליביה אמנם השוותה שיא עולמי של 53 משחקים ללא ניצחון חוץ במוקדמות, אך בבית שלה, עם האוויר הדליל אליו היריבות לא מורגלות, הסיפור שונה לגמרי.

אבר באנגה ענד את סרט הקפטן ולוקאס פראטו הוצב בחוד של ארגנטינה, אבל בוליביה שלטה מהרגע הראשון. האורחים רק חיכו לרגע בו יוכלו להיעזר במסכות החמצן בהפסקה, חצי מגרש נותר מיותם לגמרי ובדקה ה-31 היה זה חואן קרלוס ארסה שעשה צדק, כשנגח לרשת של סרחיו רומרו אחרי בישול של פאבלו אסקובר בן ה-38. בחלוף ארבע דקות נאלץ אדגרדו באוסה לבצע חילוף בהגנה, כשראמירו פונס מורי נפצע ומתיאס קארוסו מסן לורנסו נכנס במקומו. אותו קארוסו הפקיר בדקה ה-52 את מרסלו מרטינס לבדו ברחבה וצפה בו מפציץ לרשת את השני. ערב משפיל לאלביסלסטה, שמסתבכים לקראת ההמשך. רונאלד ראלדס וחבריו חגגו ניצחון יוקרתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אנחל קוראה שחקן נבחרת ארגנטינה. רויטרס
נעליים של ליאונל מסי גדולות עליו בכמה מידות. אנחל קוראה/רויטרס

אקוודור - קולומביה 2:0

קולומביה הגיעה למשחק אחרי ימים לא קלים, בעקבות תקרית שבה נראה חאמס רודריגס מפנה אצבע משולשת לעבר העיתונאים ואחרי שרבים קראו להשעייתו והדחתו מהנבחרת, אבל הלילה חאמס הראה כמה הוא חשוב כשהוליך את קולומביה לניצחון חוץ במגרש קשה בגבהים של קיטו.

קולומביה, שגירדה 0:1 על בוליביה במחזור הקודם, עלתה ליתרון בדקה ה-20 כשקשר ריאל מדריד הצליח להסתנן בין שני שחקני הגנה כדי לדחוק מקרוב את הראשון של הקולומביאנים. רבע שעה לאחר מכן הוא היה זה ששלח כדור רוחב מדויק שאיפשר לחואן קואדראדו לכבוש מקרוב את השני של האורחים. המארחת לחצה במחצית השנייה אבל לא הצליחה להכניע את הקולומביאנים, שחלפו על פני ארגנטינה בטבלה ועלו למקום השני בבית.

חאמס רודריגס נבחרת קולומביה חוגג שער מול אקוודור. רויטרס
מלך קולומביה, למרות הכל. חאמס רודריגס/רויטרס

צ'ילה - ונצואלה 1:3

גם צ'ילה הצליחה לחלוף על פני ארגנטינה בבית המוקדם, בזכות הכוכב הבלתי מעורער אלכסיס סאנצ'ס. זה התחיל בדקה החמישית, כשאלכסיס סובב מ-20 מטר כדור חופשי מדהים לחיבורים ופנימה, ועם שערו ה-37 השתווה למרסלו סאלאס ככובש המצטיין בכל הזמנים במדים הלאומיים. שתי דקות לאחר מכן הוא בישל כדור יפהפה לאסטבן פארדס בנגיעה קטנה ברחבה, ובדקה ה-22 השלים פתיחה מוחצת עם עוד בישול בנגיחה לאותו פארדס. ונצואלה צימקה במחצית השנייה משער של סלומון רנדון (63) בנגיחה, זה לא הספיק למדורגת האחרונה בבית.

אלכסיס סאנצ'ס מאוריסיו איסלה נבחרת צ'ילה. רויטרס
העיניים עליו, והוא מתפקד. אלכסיס סאנצ'ס/רויטרס

ברזיל - פרגוואי 0:3

ברכות לנבחרת ברזיל, שהפכה לראשונה שמבטיחה את מקומה במונדיאל. הקמפיין הלוהט של הסלסאו נמשך, עם עוד ניצחון מרשים בסאו פאולו, והם שומרים על מאזן מושלם מאז כניסתו של טיטה לתפקיד המאמן ומאזן היסטורי של שמונה ניצחונות במוקדמות. ניימאר כבש שער נוסף והשווה את מאזנו לזה של פלה עד לגיל 25 - 52 שערים בנבחרת. ברזיל במרחק של 11 נקודות מהמקום החמישי (שבו נמצאת ארגנטינה).

בדקה ה-13 פראגוואי עוד סיכנה את השער והייתה קרובה להפתיע, אבל המשחק היה בשליטה מוחלטת של הברזילאים, ובדקה ה-34 היה זה קוטיניו שכבש את השער הראשון אחרי חילופי מסירות עם פאוליניו, וברגל שמאל שלח בעיטה מדודה מחוץ לרחבה שקבעה 0:1.

בדקה ה-53 ניימאר החטיא פנדל (שלא הגיע לברזיל, אחרי צלילה של ניימאר ברחבה), אבל בדקה ה-64 זה הגיע: ניימאר פרץ לאורך 70 מטר, כשהוא מתחיל את הדהרה מהחצי שלו ומגיע עד לרחבה של האורחים, ואומנם הבעיטה שלו פגעה בשחקן יריב בטרם נכנסה והכניעה את שוער פראגוואי אנתוני סילבה, אבל הפריצה הסוחפת המחישה את כושרו האדיר. בדקה ה-86 מרסלו כבש את השלישי בהקפצה אלגנטית אחרי עוד בישול נהדר של פאוליניו, וברזיל שוב במיטבה.

פיליפה קוטיניו חוגג שער עם נבחרת ברזיל. רויטרס
התיחל את הקונצרט. קוטיניו/רויטרס
ניימאר חוגג עם נבחרת ברזיל. רויטרס
השתווה לפלה. ניימאר/רויטרס
מרסלו חוגג שער עם שחקני נבחרת ברזיל. רויטרס
סמבה. מרסלו/רויטרס

פרו - אורוגוואי 1:2

הפסד שלישי ברציפות לאורוגוואי, שאחרי התבוסה הביתית בידי ברזיל, חוזרת ללא נקודות גם מלימה, אחרי שכבר הוליכה. קרלוס סאנצ'ס עוד העלה את האורחים ליתרון בדקה ה-30, אבל פאולו גררו השווה אחרי 4 דקות, ואדיסון פלורס ניצל גם הוא חור בהגנה כדי לכבוש בדקה ה-62 את שער הניצחון לפרו, שחוזרת לתמונת העפלה. בדקה ה-76 אורוגוואי כבר כמעט השוותה, אבל השופט פסל את השער בגלל נגיעת יד גבולית של אורטה, ואף העניק לו צהוב שני וכרטיס אדום. דייגו גודין עוד נגח למשקוף בתוספת הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully