וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע העולם בקטאר 2022: עוד טענות על שחיתות נחשפות בגרמניה

"בילד" חושף את דו"ח גרסיה, שחקר את התנהלות קטאר בתהליך בחירתה לאירוח הטורניר. בין הטענות: 2 מיליון דולר הועברו לחשבון של בתו בת 10 של חבר פיפ"א. הנתונים מראים: 13 מ-22 חברי הוועד המנהל של פיפ"א הושעו או נחקרו

נשיא פיפ"א ספ בלאטר לצד יו"ר הוועדה המארגנת של קטאר 2022, השיח' מוחמד בין חמאד אל תאני. AP
מי נתן את ההוראה? בלאטר ואל ת'אני/AP

התקשורת בגרמניה פרסמה היום (שלישי) טענות נוספות לשחיתות במכרז של קטאר שבסיומו זכתה המדינה באירוח הגביע העולמי ב-2022. "בילד" טוען כי הוא השיג את הדו"ח שפורסם ב-2014, שנכתב על ידי מייקל גרסיה, חוקר מטעם ועדת אתיקה עצמאית של פיפ"א. הדו"ח המקורי של גרסיה לא פורסם, ובמקומו פיפ"א החליטה לפרסם "גרסה הולמת שלו", שמנקה את הקטארים מההאשמות. גרסיה התפטר בדצמבר 2014 כמחאה על הטיפול בדו"ח שלו. "בילד" טוען כי בידיו 403 העמודים מהדו"ח המקורי של גרסיה.

על פי טענות "בילד", בין השאר, שלושה בכירים בפיפ"א הוטסו לריו דה ז'ניירו במטוס פרטי ששייך להתאחדות הכדורגל של קטאר, וכל זאת ממש לפני ההצבעה לבחירת המארחות לטורנירים ב-2018 ו-2022. כמו כן נטען כי 2 מיליון דולר הועברו לחשבון של בתו בת ה-10 של חבר פיפ"א. בדו"ח נכתב ש"קטאר ערערה את ההליך ההגון של הליך הבחירה".

יש לציין כי פיטר רוזברג, העיתונאי שטוען כי השיג את הדו"ח, טוען שזה "לא מספק את ההוכחה כי האירוח של 2018 או 2022 נרכש בשוחד", ורק ציין על ממצאיו שהם "כמו חידה שנראית הגיונית רק כאשר כל החלקים מחוברים יחד".

13 מ-22 המצביעים בוועד המנהל של פיפ"א הושעו או נחקרו

  • עוד באותו נושא:
  • קטאר 2022

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully