וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבא עשיר, אבא עשיר: בלוג הקיץ על התסבוכת שיצר אביו של ניימאר

25.7.2017 / 10:30

סוחט את ברצלונה, מפעיל את פ.ס.ז', חושף את הצד האפל ובעיקר משלשל לכיסו עשרות מיליוני יורו. בלוג הקיץ, והפעם: תומר יצחק על אבא של ניימאר - האיש שמניע את גלגלי הסיפור שמסעיר את עולם הכדורגל ובכל מקרה יסיים את הפרשה עם עמלת הסוכן הגדולה בהיסטוריה

יח"צ - חד פעמי

בווידאו: ברצלונה, עם ניימאר, יוצאת למסע טרום העונה בארה"ב

המלפפון: מונאקו רכשה את ברנרדו סילבה, טיימואה בקאיוקו ובנג'מין מנדי ב-38 מיליון יורו, ומכרה אותם בקיץ הנוכחי ב-152 מיליון. רווח נקי של 114 מיליון יורו. הבזבזניות מהפרמיירליג מסייעות לדימיטרי ריבולובלב לעמוד בהסכם הגירושין היקר בהיסטוריה.

הצנון: אנטוניו קסאנו הודיע, בגוף שלישי כמובן, ש"אנטוניו קסאנו לא ישחק יותר כדורגל". בשבוע שעבר פרש ומיד חזר בו, כדי להמחיש שוב עד כמה הוא שקול ויציב בהתנהלות שלו. הפעם הוא מחזיק קצת יותר. בכל מקרה, הפינאלה שלו הותירה את כולם בהלם.

עוד בנושא:

דיווח: "יכול להיות שהלחץ בחדר ההלבשה ישאיר את ניימאר בברצלונה"
ברצלונה תרכוש את הברזילאים קוטיניו ופאוליניו כדי להשאיר את ניימאר?
סוף הסיפור או פרובוקציה? פיקה צייץ: "ניימאר נשאר בברצלונה"
שחקני ברצלונה מנסים לשכנע את ניימאר להישאר, פרטי החוזה בפ.ס.ז' נחשפים

ניימאר דה סילבה האב עם בנו ניימאר. GettyImages
"הצד האפל של האבא נחשף". ניימאר עם אביו/GettyImages

סיפור של קיץ

מעת לעת, בעיקר בתקופות בהן ליאונל מסי מחדש את חוזהו בברצלונה, עולים דיווחים לפיהם הכוכב הארגנטינאי מבקש מהמועדון להחתים שחקנים מסוימים. בחודש שעבר, דווקא שחקן אותו כביכול דרש ניימאר לצרף היה על סף מעבר לברצלונה.

בברזיל וספרד נטען כי לוקאס לימה, קשר נבחרת ברזיל וסנטוס, כבר סיכם את תנאיו במועדון הקטלאני ויצטרף בינואר 2018 כשחקן חופשי. אלא שראשי ברצלונה, שכבר הסתבכו עם סנטוס בעסקת ניימאר, לא אהבו את הפרסומים המוקדמים, חששו כי המועדון הברזילאי יבצע מהלך של הרגע האחרון (למשל: יחתים את הקשר על חוזה חדש כדי לחייב את ברצלונה בפיצוי) והחליטו לסגת מהעסקה.

המאוכזב העיקרי מהביטול היה ניימאר. ליתר דיוק, ניימאר סניור.

אביו של הסופרסטאר היה האיש שקיבל מברצלונה את המנדט לאתר עבורה שחקנים בברזיל, ובאופן מקרי (או שלא) גם שימש כסוכנו של לימה. וכך, מאותו רגע שעסקת לימה ירדה מסדר היום, הוגשה נקמה מהירה המוכרת יותר כפרשת ניימאר-פ.ס.ז' הבלתי נגמרת. בתפריט: התערבויות מפתיעות, ספקולציות למכביר וסכומי כסף חסרי תקדים. הכול בשם האב.

עוד באותו נושא

דיווח: "יכול להיות שהלחץ בחדר ההלבשה ישאיר את ניימאר בברצלונה"

לכתבה המלאה
לוקאס לימה, נבחרת ברזיל. AP
מיוצג מספר '2. לוקאס לימה/AP

ניימאר דה סילבה שיחק כחלוץ בקבוצת אוניאאו מוז'י מסאו פאולו. ביוני 1992, אז קבוצתו הייתה בליגה השנייה, תאונת דרכים קשה כמעט גדעה את חייו ואת חיי רעייתו נדין שהייתה אז בחודש הרביעי להריונה. הקריירה של האבא אמנם הסתיימה באותו יום, אך המשפחה ניצלה וניימאר סניור החליט להקדיש את חייו לרך העתיד להיוולד. בן שייקרא על שמו.

אחרי הפרישה, האב עשה כל שביכולתו כדי לפרנס את המשפחה. הוא עבד כמכונאי, כאיש מכירות, כפועל בניין וגם פתח חנות בשלב מסוים בשכונת פראיה גרנדה בסאו פאולו. "המטרה שלו הייתה לשמור על המשפחה שמחה ולתת לילד שלו סיכוי להתפתח לשחקן כדורגל רציני", הסביר האח ז'וז'ה בניסיו בכתבה שנעשתה על המשפחה בעיתון הצרפתי "ל'אקיפ". קצת לפני גיל 12, כשהילד חתם על חוזה ראשון בסנטוס, ניימאר האב הפך רשמית למנהל האישי שלו ושל הפרויקט כולו.

היחסים עם סנטוס היו נפלאים לאורך השנים. גם המשפחה וגם המועדון טיפחו היטב את המותג והפכו את ניימאר לאחד השחקנים המפורסמים בעולם, עוד לפני שיצא מברזיל. אבל ברגע שנמכר לברצלונה בעסקה מסובכת ורבת משתתפים ביוני 2013, תיבת הפנדורה נפתחה. במוקד, ולא בפעם האחרונה, ניצב ניימאר האב.

ניימאר שחקן סנטוס. GettyImages
תיבת הפנדורה נפתחה לאחר העזיבה. ניימאר נפרד מסנטוס ב-2013/GettyImages

פחות משנה לאחר המכירה, כשהחשדות גברו ונפתחה חקירה, ראשי סנטוס תקפו את האבא והאשימו אותו בביצוע עבירות אתיות, על גבול המעשים הפליליים. "אבא של ניימאר קיבל כסף מברצלונה, הרבה כסף", האשים אז יו"ר סנטוס לשעבר, לואיס אלברו דה אוליביירה ריביירו, שאף טען: "חלק מהתשלום שקיבל מברצלונה נוצל לטובת אורגיה המונית בלונדון. זה קרה באחד המלונות הכי יוקרתיים, כולל זונות שהובאו במיוחד במטוס פרטי. חשבתי שאבא של ניימאר חבר שלי, אבל אם אראה אותו היום עומד לפני המכונית שלי, אני עשוי להאיץ".

ניימאר כמובן נחלץ להגנתו של אביו, שכבר שרד כאמור תאונת דרכים אחת, וענה באינסטגרם: "נמאס לי מכל זה... שמעתי מספיק. אני מעריץ את אבא שלי, שבזכותו הגעתי למקום בו אני נמצא. אם הוא עושה מזה מיליונים, מה הביג דיל? זה לא נפל כך סתם לחיקו, הוא עבד בשביל זה". בסופו של דבר הודה ניימאר סניור כי קיבל 10 מיליון יורו מברצלונה עוד ב-2011, אך הכחיש כי היה זה חלק מהסכם מקדמי. הוא טען שסנטוס ידעה מהמהלך, אך הקבוצה הברזילאית שיצאה מהעסקה עם 17 מיליון יורו בלבד, זעמה והגישה תביעה שנדחתה בפיפ"א.

החקירות בספרד וברזיל לימדו ש-10 מיליון היורו ב-2011 היו רק המתאבן. בסך הכול, אביו של ניימאר קיבל 40 מיליון יורו תמורת הבטחת זכות ראשונים (ובעיקר סיכול הצעתה המקבילה של ריאל מדריד). לכך נוספו 21 מיליון יורו ששולמו לחברת N&N המשפחתית, עבור חוזי סקאוטינג, חוזי סוכנים, עמלות וסכום לקרנות צדקה של השחקן. "שם נחשף הצד האפל של ניימאר סניור", טען העיתונאי הברזילאי סרז'יו ראנז'ל. "אבא של ניימאר הפך לסוכן מסתורי, שאפתן וחסר מצפון. יש לו אויבים בכל מקום - בברצלונה, בסנטוס... גם ראשי פ.ס.ז' יודעים שאי אפשר לבטוח בו. אבל בסופו של דבר, זה תפקידו של הסוכן: לעשות את העבודה המלוכלכת ולמלא את רצונו של השחקן".

מינו ראיולה סוכן כדורגל. AP
גם הוא יכול לקנא בעמלה שכזו. מינו ראיולה/AP

את הרמז לאירועי הקיץ הנוכחי, נתן אביו של ניימאר כבר לפני שנה. האבא הצהיר כי קיים ספק לגבי המשך דרכו של ניימאר בברצלונה, וזאת בעקבות פרשת העלמות המס ואחרי שבית המשפט בברזיל הקפיא למשפחה נכסים בשווי 35 מיליון יורו. "אם לא יפסיקו את החקירות, לניימאר לא תהיה ברירה אלא לעזוב את ברצלונה", איים.

אז החל גם הפלרטוט עם פריס סן ז'רמן, אבל נאסר אל חלאיפי לא שש לפתור את הבעיות של המשפחה מול רשויות המס בספרד. בכל זאת, השמועות הספיקו כדי לגרום לברצלונה לשדרג לכוכב הברזילאי את החוזה, להאריך את ההתקשרות עד 2021 ולהעניק לאבא עמלה המוערכת בכמעט 50 מיליון יורו. במקרה (או שלא) הבונוס המופרז הזה הספיק כדי להסדיר את ענייני המס ולהשאיר את האב מרוצה. אם כי לא לזמן רב.

בברצלונה גברה התחושה שהאבא סוחט אותם וגם משפיע לרעה על המוראל הקבוצתי. היחסים בין הצדדים התערערו בחצי השנה האחרונה, והגיעו לנקודת רתיחה, כאמור, בעקבות סוגיית לוקאס לימה. אם הקשר היה מגיע, ניימאר סניור היה זוכה לנתח מכובד. ברגע שזה לא קרה, גברו הדיווחים על חוסר שביעות הרצון של בנו מהיעדר הברזילאים בברצלונה, בזמן שבפ.ס.ז' למשל מחכים לו החברים מהנבחרת דני אלבס, טיאגו סילבה, לוקאס מורה ומרקיניוס.

על פי "מארקה", האב היה זה שפנה למועדון העשירים ביבשת והציע את ניימאר. שתי הקבוצות של מנצ'סטר נרתעו מסעיף השחרור (222 מיליון יורו) ורק פ.ס.ז' הייתה מוכנה להמשיך במגעים וחיפשה דרכים יצירתיות לעקוף את חוקי הפייר פליי הפיננסי. בזמן שניימאר עוד התלבט ומסע השכנוע של החברים מברצלונה החל, אביו כבר סגר את כל התנאים, בידיעה שמעבר לסגנית אלופת צרפת יפנק גם אותו בעמלה צנועה שתגיע ל-50 מיליון יורו. יותר מכל סוכן בהיסטוריה של הענף.

אפילו מינו ראיולה, הסוכן שהחזיק ככל הנראה באחוזים מכרטיסו של פול פוגבה וגזר עמלה המוערכת בכ-45 מיליון יורו מעסקת העברתו למנצ'סטר יונייטד, יכול לקנא. וזה לא נגמר כאן. על פי דיווחים נוספים בברזיל, האב גם יקבל אחוזים מהשכר השנתי של ניימאר, בדומה ל-15 האחוזים שהוא כביכול מקבל כעת מברצלונה. אז אפשר להבין מדוע הוא להוט כל כך להשלים את העסקה.

ניימאר דה סילבה, אבא של ניימאר. GettyImages
ברצלונה חשה נסחטת על ידו. ניימאר האב/GettyImages

האם הלהיטות הזו משרתת את ניימאר? האם השחקן באמת רוצה לעזוב את ברצלונה בכל מחיר? העדכונים משתנים כמעט מדי שעה, אבל התשובות בכל מקרה נמצאות אצל האב. אותו נלחמת ברצלונה לספק כעת (למרות חוסר ההצלחה בפגישות האחרונות והסירוב של המועדון לשפר את תנאי השכר) ואותו משתדל ניימאר לרצות לאורך כל הקריירה. "מבחינתי אתה מייצג את כל החברים שלי", כתב ניימאר באינסטגרם לפני ארבעה ימים לצד תמונה משותפת עם אביו. "לקבל אותך כחבר זה אחד הדברים הטובים שיש לי בחיים. אני אוהב אותך, אבא".

ולאהבה הזו דווקא יש מחיר. האם ברצלונה שוב תהיה מוכנה לשלם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully