וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוון אפ: טינו סוון סושיץ' ינסה להעיר את מכבי תל אביב המנומנמת

8.8.2017 / 7:00

בבוסניה טענו כי קודם בשל נפוטיזם, בקרואטיה השוו אותו לזידאן אך השמיצו בגלל צילום באינסטגרם, ובבלגיה ויתרו פעמיים. בלוג הקיץ, והפעם: טינו סוון סושיץ', הקשר היצירתי שכבר סיכם באינטר וכעת אמור להעיר את מכבי תל אביב. ומה עם הברך שמנעה חתימה בטורקיה?

צילום ועריכה: קובי אליהו

המלפפון: אנטואן קונטה הוכיח בשני המשחקים האחרונים - לכל מי שתהה לגביו ובעיקר לשרון מימר - שהוא קודם כל בלם. פתרון ראוי למרכז ההגנה. מספיק כדי לשכנע את בית"ר ירושלים להטיל את יהבה על חלוץ זר?

הצנון: פחות משבועיים לפני שהליגה מתחילה, מכבי חיפה שחררה את נקודת האור היחידה מהעונה שעברה, מנהלת משא ומתן למכירת הכוכב הגדול שלה ועדיין מחפשת שני זרים. הכול "לפי התוכנית של טוני".

עוד בנושא:
טינו סוון סושיץ' חתם במכבי תל אביב: צפו בביצועיו
"מכבי תל אביב לא רוצה מספיק": ההתפתחויות בעסקת אלירן עטר
אלירן עטר התאמן, אך לא יפתח בהרכב מכבי חיפה בדרבי בגביע הטוטו

סיפור של קיץ

רגע לפני הדרבי ד'איטליה בין אינטר ליובנטוס בינואר 2015, נשאל רוברטו מאנצ'יני על השחקנים המיועדים להצטרף לנראזורי בחלון ההעברות החורפי. אחרי לוקאס פודולסקי וג'רדאן שאקירי, דיבר המאמן על הרכש המתוכנן השלישי והבהיר: "טינו סוון סושיץ' הוא סוג של השקעה, התקשרות לטווח ארוך".

ההצהרה הזו הספיקה לקשר הבוסני כדי להכין את עצמו למעבר היוקרתי. קבוצות רבות מהליגות הבכירות גילו בו עניין, אבל סושיץ' רצה להגיע למועדון אותו אהד כילד, וגם קבוצתו היידוק ספליט הייתה מוכנה למכור בסכום של 5 מיליון יורו. "היו שיחות גם עם סביליה, אבל הוא קרוב מאוד לאינטר", אישר אז המנכ"ל גוראן ווצ'ביץ'. "הייתי במילאנו כבר פעמיים ודיברתי גם עם מאנצ'יני שמאוד רוצה אותו". למרות הנכונות מצד שני הצדדים והצהרת הדוד המפורסם סאפט כי "חסרה רק חתימה", הנראזורי בחרו בסופו של דבר לצרף את מרצלו ברוזוביץ' מהיריבה דינמו זאגרב. סושיץ', שהעיד כי יש סיכוי קלוש שימשיך בהיידוק, נשאר בסופו של דבר לשנה וחצי נוספות. הפרידה הגיעה רק אחרי ההדחה הכואבת בידי מכבי תל אביב בפלייאוף הליגה האירופית לפני כשנה.

"העסקה שנפלה עם אינטר הייתה האכזבה הכי גדולה שחווה, אבל הוא הצליח להתגבר על המשבר והתרומם משם לעונה הכי טובה בקריירה", מסביר העיתונאי הקרואטי אורזן מארשיץ'. "העונה בבלגיה הייתה הכי חלשה שלו בקריירה. זו האכזבה השנייה, אז אולי גם הפעם התסריט יהיה דומה". מכבי תל אביב יכולה רק לקוות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקן בוסניה טינו סושיץ'. AP
החלום האיטלקי נגוז. טינו סושיץ'/AP

טינו-סוון סושיץ' הוא דור שני למשפחת כדורגלנים. אביו סיאד שיחק בכוכב האדום בלגרד ובסטנדרד ליאז', ואפילו הספיק להופיע פעם אחת במדי נבחרת יוגוסלביה, שם הדוד סאפט, שהגיע לפריס סן ז'רמן ונחשב לאחד הזרים הטובים בתולדות הליגה הצרפתית, היה אחד הכוכבים הגדולים. אחרי הפרישה חזר סיאד לסראייבו ושם גם נולד בנו, אך בהמשך התמקם בליאז' ופצח בקריירה של סוכן שחקנים. טינו-סוון לא יכול היה לבחור אחרת. הוא החל לשחק בקבוצת ויסה, לפני שהמשיך למחלקת הנוער של גנק וממנה לסטנדרד ליאז'. בניגוד לאביו, במדי הקבוצה הבוגרת של סטנדרד זכה הג'וניור להופיע רק במשחקי אימון למרות שהרשים בגילאים הצעירים, ולכן נטש ב-2012. היעד: היידוק ספליט.

הקבוצה הקרואטית, שכדרך קבע נותנת במה לשחקנים צעירים, שימשה כחממה גם עבור סושיץ' הבן. הוא היה שותף לזכייה בגביע בעונת הבכורה עם שערים בחצי הגמר ובגמר, ובעונה השנייה כבר הפך לשחקן הרכב קבוע ואחד הדמויות המובילות בקבוצה. הדוד סאפט, שאימן אז את נבחרת בוסניה, פעל במהירות והצליח לצרף את טינו-סוון לסגל, למרות ביקורות רבות שהופנו כלפיו. אחיינו יכול היה לייצג גם את קרואטיה או בלגיה, שם שיחק בנבחרת הנוער, אך בחר בבוסניה בגלל המשפחה וכך זכה לגלות דרך האינטרנט שדודו הכליל אותו בסגל למונדיאל 2014.

בבוסניה טענו אז לנפוטיזם בנבחרת ומתחו ביקורת קשה על העדפתו של טינו-סוון כקשר אחורי במשחקי ההכנה על חשבון מוחמד בשיץ'. בברזיל רשם שחקנה של היידוק שתי הופעות וגם בישל שער בניצחון על איראן. למאמן שהיה חתום על ההעפלה ההיסטורית לגביע העולמי הפרשה עשתה שירות רע ובסופו של דבר הוא פוטר בנובמבר 2014, אבל אחיינו הפך לשם מוכר בכדורגל האירופי והחל לעורר עניין אצל קבוצות בפרמיירליג ובליגה האיטלקית. באמצע עונת 2014/15, סושיץ' ביקש מסוכנו ללכת בכל הכוח על אינטר וסירב לשמוע הצעות נוספות. מילאן רפאיץ', קשר היידוק ספליט בעבר ומי ששיחק עם חיים רביבו בפנרבחצ'ה, היה מעורב בעסקה ואמר אז: "טינו מזכיר את זידאן, אני לא יודע אם יש באיטליה קשר טכני ברמתו". לאכזבתם של כל המעורבים, העסקה התפוצצה.

סאפט סושיץ' מאמן נבחרת בוסניה. קובי אליהו
טענות לנפוטיזם בנבחרת בוסניה. סאפט סושיץ'/קובי אליהו

חצי העונה שאחרי הדרמה האיטלקית, הייתה חלשה מבחינת סושיץ'. הראש עוד היה טרוד במה יכול היה לקרות בסן סירו, והתפקוד על המגרש נפגע. במשך שבעה חודשים לא הצליח הקשר למצוא את הרשת, הציג יכולת מאכזבת והסתפק בשלושה בישולים. אלא שאז עשה סוויץ' וכפי שציין העיתונאי מארשיץ', יצא לדרך חדשה וסיפק את העונה הטובה בקריירה. סושיץ' הפך למנהיג הבלתי מעורער של היידוק ב-2015/16. הוא שיחק בכל עמדה אפשרית בקישור ובהתקפה, כבש 15 שערים ב-37 משחקים בכל המסגרות, הוסיף חמישה בישולים וסיים לא רק כקפטן של היידוק, אלא כשחקן העונה בליגה הקרואטית. זאת למרות שקבוצתו סיימה בסך הכול במקום השלישי, מרחק 24 נקודות מהאלופה דינמו זאגרב.

היידוק הצליחה להשאירו לטובת מוקדמות הליגה האירופית, אך עוד לפני צמד המשחקים מול מכבי תל אביב כבר סגרה את מכירתו לגנק הבלגית תמורת 2 מיליון יורו. סושיץ' בישל פעמיים וגם כבש בדו קרב הפנדלים מול הצהובים, בסופו הודח עם היידוק וחתם תקופה בה כבש 30 שערים ב-142 משחקים, אבל מצא עצמו בכל זאת בשלב הבתים של המפעל וסגר מעגל עם חזרה לקבוצה ששחררה אותו כשהיה בן 17. הקשר חתם על חוזה לשלוש שנים ולראשונה בקריירה גם קיבל את החולצה מספר 10. "השחקנים הכי טובים בתפקיד שלי משחקים עם המספר הזה, וזו העמדה המועדפת עליי", הסביר את הבחירה שבאופן טבעי העלתה את רף הציפיות.

אלא שגם החתונה השנייה עם גנק לא החזיקה מעמד. סושיץ' תופקד בעיקר בעמדת הקשר ההתקפי האהובה עליו, אבל לא הצליח להתאים עצמו לסגנון של גנק, ובכלל לכדורגל הבלגי. פטר מאס האמין בו ונתן לו לפתוח בארבעה משחקים בשלב הבתים של הליגה האירופית, שם הצליח סושיץ' לכבוש את שערו היחיד במדי גנק, בהפסד 5:3 לאתלטיק בילבאו. פרט לכך, לא הצליח הרכש הבוסני לכבוש או לבשל ב-23 המשחקים הנוספים שלו.

בגנק עוד היו שהאמינו כי המפנה ביכולתו של סושיץ' יגיע, אבל המאמן אלברט סטאופנברח שהגיע בינואר החליט למחוק אותו לחלוטין מהרוטציה אחרי ששיתף אותו בשלושה משחקים והתאכזב ממה שראה. עוזרו לשעבר של לואי ואן חאל במנצ'סטר יונייטד, טען כי הבוסני מחזיק יותר מדי בכדור ולא מספיק אחראי מבחינה טקטית. "לא מדובר בפציעה או בבעיה פיזית, פשוט יש לי אופציות טובות יותר", הסביר סטאופנברח את ההחלטה לשלוח את סושיץ' לקבוצת המילואים באמצע פברואר.

יומיים לאחר מכן, באופן מקרי למדי, הקשר גם נפצע בברכו ולמרות שהתאושש אחרי כמה שבועות, כבר לא שב לסגל. לקראת סיום העונה התפרסמה באינסטגרם תמונה ממסיבה של בלוגר אופנה סרבי בה השתתפו גם סושיץ' וחברו מימי היידוק לוברה קאליניץ'. תמונה תמימה, אך באתר "אינדקס" הבליטו אותה וסימנו את סושיץ' שנראה בה עם כמה קילוגרמים מיותרים. הקרואטים טענו כי זו הסיבה בגינה סושיץ' לא משחק, אבל הקשר לא נותר חייב, פרסם תמונה שמעידה אחרת ועקץ: "אני רוצה להודות לאינדקס שעוקבים וחושבים עליי, למרות המידע המטעה".

המחסור בדקות משחק עלה לסושיץ' גם במקום בסגל הנבחרת, אליה לא זומן בתשעת החודשים האחרונים. "הוא הבין שעליו למצוא בית חדש", מסביר מארשיץ'. "סטאופנברח נשאר בגנק והבהיר שהוא לא מעוניין בו, כך שלא הייתה ברירה. היידוק בדקה אפשרות להחזירו אליה, אבל מבחינת סושיץ' מדובר בצעד אחורה וזה לא בא בחשבון". גם בולוניה הביעה עניין במהלך הקיץ, אך הקבוצה הרצינית מכולן הייתה קסימפאשה הטורקית. סושיץ' הגיע לבדיקות רפואיות לפני כשבוע וחצי, אבל לא חתם על חוזה. מדוע? בבלגיה דיווחו כי המועדונים לא הגיעו לסיכום, בעוד בטורקיה ובוסניה טענו כי השחקן לא עבר את הבדיקות הרפואיות בגלל אותה פציעת ברך. במכבי תל אביב, בכל אופן, לא הייתה בעיה כזו.

כמו במקרה של כריסטיאן באטוקיו, הצהובים שמו יד על קשר מגוון שעדיין לא הצליח להגשים את מלוא הפוטנציאל שלו. וגם כאן, לא מדובר בעסקת רכישה. מיטש גולדהאר כנראה עדיין סוחב את צלקת מרסלו ומעדיף ללכת בינתיים על בטוח (או שומר את הכסף לאלירן עטר?). באטוקיו בהעברה חופשית, סושיץ' בהשאלה עם אופציה לרכישה. למעשה, הבעלים רוצה לראות הוכחות לפני השקעה.

סושיץ' רק בן 25, יש לו עוד הרבה מה להוכיח. בליגת העל, בכדורגל איטי והרבה פחות פיזי, הוא יוכל להביא לידי ביטוי את כישוריו הרבים. כאן, עם המספר 31 ששירת אותו נאמנה בהיידוק, הוא יוכל להחזיק בכדור כאוות נפשו וגם בעיית המהירות ככל הנראה לא תורגש. אם הברך אכן כשירה כפי שטוענות הבדיקות, אולי הוא יהיה האיש שיעיר את ההתקפה המנומנמת של הצהובים. "יש לו רגל שמאל אדירה ואינטליגנציית משחק גבוהה, אבל גם בהיידוק העירו לו בכמה מקרים על חוסר הרצון להיפרד מהכדור", מזכיר מארשיץ'. "הוא שחקן יצירתי וחזק שתמיד דוחף קדימה".

מקדימה, מבחינתו של סושיץ', נמצאת הנבחרת. חזרה אליה וביסוס מעמדו שם, כמו שעשה חברו האריס מדוניאנין בעזרת מכבי תל אביב, זו המטרה הקרובה. אינטר תמשיך להופיע בחלומות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העונה שתחזיר את האפשרות לחלום? טינו סוון סושיץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully