וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתאחדות לכדורגל צפויה להציע ליוסי בניון את תפקיד המנהל הטכני

9.10.2017 / 23:45

קשר הנבחרת סיכם קמפיין מאכזב: "אם היינו מסיימים מעל המקום הרביעי זו היתה הפתעה". אלישע לוי: "לא אדון בקמפיין או בעתידי". בן חיים הבלם: "אולי מגיל צעיר חסרה לנו מחויבות ולב"

צילום ועריכה: קובי אליהו

קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018 של נבחרת ישראל ייזכר קודם כל בגלל השערוריות והתקריות הרבות מחוץ למגרש, כמו גם היכולת הבינונית (והמוכרת) עליו, אבל לפחות אקורד הסיום היה סביר בהחלט. הנבחרת הפסידה הערב (שני) 1:0 מכובד לנבחרת ספרד הגדולה, שאמנם עלתה בהרכב משני לחלוטין ולא הביעה עניין רב במשחק שהיה חסר חשיבות עבורה, אבל עדיין גדולה על החבורה של אלישע לוי בכמה וכמה מידות.

אריאל הרוש היה המצטיין בשורות הנבחרת עם כמה עצירות לא רעות, כולל אחת באחד על אחד מול פדרו בדקה ה-43, אבל גם הוא נכנע לפצצה אדירה של אסייר יראמנדי מחוץ לרחבה בדקה ה-76. בסופו של דבר ישראל מסיימת עוד קמפיין מאכזב במקום הרביעי בלבד, הרחק מהכרטיס למונדיאל.

"שיחקנו באמת טוב", אמר אלישע לוי בסיום, וסירב להתייחס לעתידו או לקמפיין כולו. "ברור שאנחנו מאוכזבים מאוד, היינו טובים בכל הפרמטרים. החזקנו בכדור, אפשר להיות מאוד מאוד מעודדים מהיכולת, מהמחויבות ומהרוח הקבוצתית. לא נדון בקמפיין, אני רוצה לדבר רק על המשחק הזה. אנחנו יכולים להיות גאים באיך שהנבחרת שיחקה, על הקמפיין יהיה זמן לדבר בצורה מסודרת. זה לא הזמן כרגע לדבר על כל דבר שתלוי בעתיד שלי".

יוסי בניון, נבחרת ישראל. ברני ארדוב
מבין שדרוש שינוי רציני. בניון/ברני ארדוב

יוסי בניון, לו עשויה ההתאחדות להציע את תפקיד המנהל הטכני, סיכם: "ברור לכולם שנבחרת ספרד היא הרבה יותר טובה, אבל הנבחרת שלנו שיחקה היום מצוין מהרגע הראשון. הרגשנו שאנחנו יכולים השיג לפחות נקודה, סוף סוף נראינו כמו קבוצה מהרגע הראשון עד הרגע האחרון. אני חושב שהתחלנו בדרג הרביעי ושם גם סיימנו. זה המיקום שלנו כרגע, לצערי זה מה שאנחנו שווים. אם היינו עושים יותר, מבחינתי זו הייתה הפתעה. המלחמה הייתה מול אלבניה, אבל הניצחון בחוץ הטעה את כולם. רצינו את המקום השלישי, סיימנו בו ברוב הקמפיין, אבל בקמפיין הקודם היינו במקום הרביעי וכמעט בחמישי. יש הרבה דברים שצריך לתקן, אך מהמשחק הזה אפשר לצאת מעודדים".

על מצב הנבחרת אמר הקשר הוותיק: "אנחנו כרגע לא מתקדמים, אנחנו עומדים במקום. מתברר שאנחנו לא עושים את הדברים נכון, וזה לא קשור למאמן כזה או אחר. צריכים לעבוד מלמטה ואולי במשך השנים הנבחרת תגיע להישגים. אלישע לוי? כשבוחרים מאמן כדי שיעשה שינוי, אי אפשר להסתפק בשנתיים. בנבחרת ישראל, כדי להראות דרך ושינוי, צריך המשכיות. אם החליטו שאלישע לוי מתאים לנבחרת, הוא צריך להמשיך גם לקמפיין הבא".

על עתידו בנבחרת אמר בניון: "יכול להיות שזה היה המשחק האחרון שלי. אני רוצה להודות להתאחדות על הטקס שעשו לי, זה כבוד גדול שלא כולם זוכים לו. היה נחמד לעשות את זה מול המשפחה והחברים. אני לא מסתכל יותר מדי רחוק, נדע בהמשך אם זה היה המשחק האחרון. אבל אם כן, אז שזה יהיה בצורה הזו, כאן עם הקהל. מבחינתי הנבחרת תמיד הייתה מעל הכול ובגלל זה לא ויתרתי, גם בגיל הזה. אני שמח שהוכחתי והמאמן הביא אותי גם לקמפיין הזה. אני מודה לקהל על העידוד היום ובכלל במהלך כל השנים שלי בנבחרת. אף אחד לא דיבר איתי על שום תפקיד, אני לא רודף אחרי שום תפקיד. אני מתרכז כרגע בבית"ר ירושלים. יש לי את המחשבות לעתיד, אבל זה רק כשארגיש עם הגוף שלי ואחרי שיחות עם המשפחה שהגיע הזמן".

עוד באותו נושא

מוקדמות המונדיאל: ישראל סיימה את הקמפיין עם הפסד 1:0 לספרד

לכתבה המלאה
בלם נבחרת ישראל טל בן חיים עם אריאל הרוש. ברני ארדוב
"מאוכזב שלא שיחקתי בכל המשחקים, אבל אני חושב שהוכחתי שמקומי בהרכב". הרוש/ברני ארדוב

אריאל הרוש, המצטיין בשורות הנבחרת, הוסיף: "אני מאוכזב שלא שיחקתי בכל המשחקים, אבל אני חושב שהוכחתי שמקומי בהרכב. מקווה שאוכל להוכיח את זה בהמשך. כל זמן שיתנו לי את האפודה אעשה הכל כדי להוכיח שהייתי ראוי. לפעמים זה נראה שאין מחויבות, אבל במשחקים האחרונים שגם אם אין יכולת יש הרבה מחויבות. היום היתה גם יכולת וגם מחויבות. אפשר ללמוד מהמשחק הזה להמשך". על האפשרות שעוד ישחק בספרד בעתיד אמר: "עוד לפני המשחק אמרתי שאני לא מפסיק לחלום".

ביברס נאתכו אמר: "היו משחקים יותר חיוביים והיו פחות בקמפיין הזה,הייתי מגדיר את הקמפיין כחמוץ-מתוק באופן כללי. היום נתנו את המקסימום, גם אם זה הרכב שני או שלישי של ספרד הם טובים מאיתנו. קיבלנו גול שלא מקבלים כל היום, אבל בשורה התחתונה היינו בסדר. זה כבר כמה שנים שכל עולם הכדורגל מתקדם ואנחנו לא".

מרואן קבהא סיכם: "אני שמח שאלישע נתן לי את ההזדמנות לבוא ולהוכיח את עצמי בנבחרת. חיכיתי לזה הרבה זמן. אני נמצא בכושר טוב ותמיד נותן את עצמי. הלב והנשמה הם תמיד מה שאני מביא. אני שמח מאוד ואני אמשיך לעבוד קשה ולשחק טוב. אני מקווה שאקבל זימונים גם בקמפיין הבא. אנחנו צריכים לעבוד כמו שעבדנו היום נגד ספרד וכמו ששיחקנו נגד איטליה. שיחקנו אחד בשביל השני ובשביל הקהל שהגיע היום. עבדנו קשה כדי להוציא פה תוצאה טובה ולצערי לא הצלחנו".

אריץ אדוריץ שחקן נבחרת ספרד מול טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל. רויטרס
"צריך לעשות שיעורי בית". טל בן חיים/רויטרס

אלמוג כהן: "נתנו את כל מה שאנחנו יכולים, ברור שיש הבדלי ברמות גדולים מאוד. אני חושב שזה מה שהקהל רוצה לראות, נבחרת שנותנת הכול. מבחינתי הפסד זה הפסד ואני תמיד מאוכזב אחרי שאני מפסיד. כל משחק לגופו, בכל משחק נתנו הכול. לפעמים זה נראה טוב ולפעמים פחות טוב. כדורגל הוא משחק דינמי. אנחנו השחקנים המאוכזבים הגדולים ביותר. היו משחקים שייצגנו את הנבחרת בכבוד. היו עליות וירידות. אלישע צריך לקבל עוד קמפיין, ברגע שיצא לנו בית כזה היה ברור שהסיכוי שלנו לעשות משהו הוא אפסי. מול אלבניה בבית נראינו לא טוב והם ניצחו אותנו בצדק, אבל היא נבחרת יותר טובה ויש לה הרבה שחקנים שמשחקים בליגות הבכירות והחזקות. מקדוניה גם נבחרת בערך ברמה שלנו. אני לא חושב שמישהו לא רצה לשחק בנבחרת, הנבחרת היא שיא הקריירה של כל שחקן. לכל השחקנים יש תשוקה חזקה להיות בנבחרת. לפעמים אני קורא כתבות שמנותקות מהמציאות. מחנאות ודברים כאלה. לפעמים הקהל מאמין לדברים האלה. כל מי שהגיע, נתן הכול לנבחרת".

טל בן חיים הבלם: "שיחקנו נגד נבחרת ברמה עולמית, ספרד היא הנבחרת הטובה ביותר בעולם וגם איטליה נבחרת ברמה גבוהה מאוד. אני חושב שיכולנו להציג רמה גבוהה יותר לאורך הקמפיין. היו רגעים ששיחקנו כדורגל יוצא מן הכלל, כמו במחצית הראשונה היום. אלירן עטר נתן מחצית ראשונה שחבל על הזמן וראינו שיש לו מה למכור גם ברמות האלה. אנחנו צריכים להשתפר ולעשות שיעורי בית טוב טוב לקראת הקמפיין הבא. יכול להיות שמגיל צעיר חסרה לנו המחויבות ומשהו בפנים, בלב. אני לא חושב שאפשר ללמד את זה בגיל 17 או 20. אנשים נולדים עם זה ורוכשים את זה בגיל צעיר.

"בתור קפטן הנבחרת, אני לא חושב שזה הזמן לנקוב בשמות לגבי מאמן הנבחרת. אני חושב שהתחלנו לראות שיפור במשחקים האחרונים מבחינת המחויבות. אין דרך אחרת. לנבחרת ישראל אין את הלוקסוס של כמה שחקנים שיבואו ולא יעשו הגנה בכלל. אם לא נעלה וניתן את הכול, אין לנו מה למכור. אנחנו כן רואים שיפור במובן הזה במשחקים האחרונים, ראינו את זה מול איטליה ומול ליכטנשטיין שהחמצנו. הייתה מחויבות, ראינו את הנתונים וראינו שהשחקנים כן רצו. על שלושת המשחקים האלה צריכים לבנות את הקמפיין הבא".

איתן טיבי: "קמפיין שיכולנו להוציא ממנו אולי קצת יותר, יש תחושת החמצה. לצערי לא הצלחנו להשיג אפילו את המקום השלישי. אני מקווה שבקמפיין הבא ניראה טוב יותר וגם נביא תוצאות טובות יותר. אני חושב שיש את אנשים שאחראים לכדורגל הישראלי והם יעשו את השיקולים והצעדים שהם רואים לנכון כדי לשנות. אני מקווה שיהיה שינוי ומקווה שיהיה עתיד טוב יותר".

תומר חמד: "בסופו של דבר, ידענו מראש שלעלות מהבית הזה זה בלתי אפשרי. אבל רצינו לסיים במקום השלישי ולהראות כדורגל טוב. זה לא מה שקרה. היו לנו כמה משחקים טובים, אבל במשחקים שבהם היינו צריכים את הנקודות פה בבית לא הצלחנו לעשות את זה. צריך לחשוב טוב טוב כדי להשתפר ולהגיע אל הקמפיין הבא מוכנים יותר. מול ספרד ואיטליה, גם מול הקבוצות הכי טובות, תמיד יותר קל לתת הכול ולהוציא 200%. אנחנו צריכים לבוא גם מול מקדוניה ואלבניה קטנים ולצאת גדולים. היו לי שני כדורי רוחב שלא הצלחתי להגיע אליהם. אולי זה היה עושה את ההבדל, אבל נגד נבחרת כמו ספרד אי אפשר לדעת. אנחנו יוצאים עם מחמאות, אבל זה לא מספיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully