וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתם צוחקים? אנחנו הולכים למונדיאל": איסלנד חוגגת את ההעפלה

נבחרת איסלנד הפכה אתמול למדינה הקטנה ביותר שהעפילה למונדיאל (350,000 תושבים), הלגרימסון המאמן: "פלה, מראדונה וארון גונארסון". הקשר: "לדעתי היינו בבית המוקדמות הקשה מכולם"

אוהדי נבחרת איסלנד. רויטרס
איזה טירוף. אוהדי נבחרת איסלנד חוגגים/רויטרס

קמפיין מוקדמות המונדיאל באירופה עדיין לא הסתיים, אבל אין ספק שהגיבורה הגדולה שלו היא נבחרת איסלנד. הנבחרת שמייצגת מדינה של 350,000 תושבים בלבד (הכי קטנה אי פעם במונדיאל) עלתה למונדיאל אחרי ניצחון 0:2 על קוסובו והקדימה נבחרות גדולות ומנוסות בהרבה כמו קרואטיה, אוקראינה וטורקיה.

כמובן שהניצחון על קוסובו נתן אות לחגיגות גדולות במדינה הקטנה. "אתם צוחקים? אנחנו הולכים למונדיאל", כך צעק שדר הטלוויזיה המקומי עם שריקת הסיום למשחק מול קוסובו, כשברקע זיקוקי דינור שוגרו לאוויר באצטדיון. אוהדי הנבחרת חיכו בסיום המשחק לשחקנים שהגיעו לאוטובוס וכשהגיבורים שלהם הגיעו הם התקבלו בתשואות מחרישות אוזניים. גם אמסייה גאוטי, אחד הראפרים המפורסמים במדינה הצטרף לחגיגות ולטירוף האיסלנדי.

"המונדיאל, פלה, מראדונה וארון גונארסון", כך אמר המאמן האיסלנדי היימיר הלגרימסון לטלוויזיה האיסלנדית. גונארסון התראיין אחרי המשחק ואמר: "אחרי שהפסדנו לקרואטיה (בפלייאוף ההעפלה למונדיאל 2014) הצבנו מטרה להעפיל למונדיאל הפעם. לדעתי היינו בבית הכי קשה במוקדמות, אבל החלטנו שאנחנו הולכים לסיים את זה ולעשות היסטוריה. לא היה לנו שום עניין לשחק שוב בפלייאוף".

הבארים ברייקיאוויק, שבדרך כלל פתוחים עד 1 בלילה, היו פתוחים הפעם כל הלילה והעיר כולה היתה כמרקחה. "מאז 1996, כשטוני אדאמס עוד שיחק בארסנל, לא עקבתי אחרי כדורגל אבל הכול השתנה בקיץ הקודם", כך אמר אחד האוהדים של איסלנד, "אנחנו הולכים למונדיאל, זה לא אמיתי. אני עדיין לא מאמין לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully