וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים חגגו: "גאים בדגל של מרוקו ששוב יונף במונדיאל"

חגיגות ההעפלה למונדיאל חצו את גבולות מרוקו וברחבי אירופה אלפים יצאו לרחובות. המלך מוחמד השישי התקשר לברך והמאמן הצרפתי הרווה רנאר סיפר: "אני בר מזל לחיות רגעים כאלו"

AP

בווידאו: שחקני נבחרת מרוקו חוגגים בחדר ההלבשה

עשרות אלפי אזרחים יצאו אמש (שבת) לרחובות הערים הגדולות ברחבי מרוקו וחגגו את ההעפלה של נבחרת הכדורגל שלהם למונדיאל ראשון מאז 1998. אריות האטלס ניצחו את חוף השנהב 0:2 בחוץ וכל מי שנטל חלק הפך לגיבור לאומי. החגיגות לא הוגבלו לגבולות מרוקו. בערים מרכזיות באירופה יצאו אלפי מהגרים לרחובות ובבריסל החגיגות אף גלשו לעימותים אלימים עם המשטרה.

מיד אחרי המשחק המלך מוחמד השישי התקשר למאמן הרווה רנאר ולקפטן מהדי בנעטיה ובירך אותם על ההישג. מוסטפה חאג'י, מגיבורי מונדיאל 1998, אמר ערב המשחק ש"כדורגל הוא הדת השנייה במרוקו אחרי האיסלאם" וככה זה באמת נראה. שחקני הנבחרת נחתו ברבאט בסביבות השעה 2:30 בלילה ושם המתינו אלפי אוהדים ששרו והריעו לגיבורים החדשים.

"לפני המשחק אמרתי לשחקנים בחדר ההלבשה שבמרוקו יש את הדור של שנות ה-80 (שעלה למונדיאל 86'), יש את הדור של שנות ה-90 (עלה למונדיאלים 94' ו-98') ועכשיו תורם לכתוב את הסיפור. והם עשו זאת בצורה מופלאה. אלו רגעים בלתי נשכחים ואני בר מזל לחיות אותם", אמר רנאר.

המאמן הוסיף: "אני מודה להוד מלכותו שהתקשר אלינו, זה כבוד גדול. הוא רצה להביע הוקרה לכולנו. הלילה אנחנו גאים בחולצה של נבחרת מרוקו, גאים בדגל מרוקו שחוזר לגביע העולמי".

עוד בנושא:

אופנת רנאר: "מלך אפריקה" הרווה רנאר העלה את מרוקו למונדיאל
היסטוריה בעולם הערבי: מרוקו וטוניסיה העפילו למונדיאל

רחובות קזבלנקה הלילה

כך זה נראה בבריסל

שדה התעופה ברבאט

החגיגות בטנג'יר

עוד חגיגות בקזבלנקה

גם בהולנד יצאו לרחובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully