וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאון בדרך לליאו? ליאון גורצקה פורח בשאלקה ובנבחרת, ומבוקש ברחבי אירופה

26.11.2017 / 13:00

חוזהו של מלך שערי נבחרת גרמניה בשנת 2017, הרומנטיקן האלגנטי שרואה בכדורגל תשוקה ולא מקצוע, מסתיים בשאלקה בקיץ. ברצלונה, ארסנל, באיירן וקבוצות אחרות כבר החלו במרדף הגדול

עריכה: one
גורצקה הוא האחרון שמחפש "כבוד" בכוח בגיל 22. הוא רק מעוניין לקדם את הקריירה בכיוון הנכון,

ליאון גורצקה נעדר בחודש האחרון בשל פציעה ברגלו, ומאמן שאלקה דומניקו טדסקו רצה להימנע אתמול משיתופו בדרבי הגדול מול דורטמונד, אבל כבר במהלך המחצית הראשונה הבין שאין לו ברירה אחרת. הצהובים-שחורים פירקו את הכחולים בפתיחה מוחצת, ועלו ליתרון 0:4 בעוד הקישור קורס. הנער האמריקאי בן ה-19 ווסטון מקני הוא כשרון גדול, ועוד נשמע עליו רבות, אבל המעמד היה גדול עליו. גורצקה נכנס במקומו בדקה ה-33, ובמקביל נכנס גם הקיצוני הצרפתי-מרוקאי אמין האריט. התוצאה – קאמבק מופלא באחד הקרבות המרגשים שידע עמק רוהר אי פעם התסיים בתיקו 4:4 מטורף. היה זה העיתוי המושלם עבור גורצקה לחגוג את משחקו ה-100 בבונדסליגה.

שער השיוויון של נאלדו בזמן פציעות הבטיח כי שאלקה נותרה במקום השלישי ושמרה על פער שלוש הנקודות על היריבה האיזורית המושבעת. עם רצף שבעה משחקים ללא הפסד, היא נושמת אוויר פסגות וחולמת על העפלה ראשונה לליגת האלופות מאז 2014. לשם כך, היא זקוקה יותר מכל למנהיגותו ולכישוריו של גורצקה, אך אליה וקוץ בה – חוזהו מסתיים בקיץ הקרוב. אם תבחר לשמור את יהלום בן ה-22 עד לסיום העונה, היא תיאלץ להיפרד ממנו ללא תמורה. השוער והקפטן ראלף פרמן הצהיר לאחרונה שהוא מוכן לוותר על הסרט אם זה ישכנע את הכוכב לחתום על חזוה חדש, אבל גם הוא יודע שהסוגיה הזו ממש לא מטרידה את חברו. גורצקה הוא האחרון שמחפש "כבוד" בכוח בגיל 22. הוא רק מעוניין לקדם את הקריירה בכיוון הנכון, וכוכב העבר אולאף טון קבע: "שאלקה זקוקה לנס על מנת להשאירו".

עוד בנושא
גרמניה: שאלקה חזרה מ-4:0 ל-4:4 מדהים מול דורטמונד, הפסד לבאיירן
פטר בוס עלול להיות מפוטר: "מאוכזב, אך לא מתכוון לוותר"
זקאריה את השם: דניס זקאריה מפתיע בבורוסיה מנשנגלדבאך

ליאון גורצקה, שאלקה. AP
"פוטנציאל גדול". גורצקה/AP

"שחקן של פעם ב-50 שנה"

המאמן יואכים לב, מעריץ מושבע, המשיך לעקוב גם בהמשך, ולפני שנה שב הכוכב הצעיר למדים הלאומיים – ועוד איך!

מבחינה כלכלית, ייתכן שכדאי למועדון למכור את הנכס היקר בינואר גם במחיר כשלון העליה לצ'מפיונס-ליג. גורצקה כבר היה במצב דומה בקבוצת נעוריו בוכום, בה ערך את הופעת הבכורה בליגה השניה בגיל 17. היה לו חוזה עד 2014, והוא רצה להשלימו, אבל הקשיים הפיננסיים הובילו לעזיבה כבר ב-2013. כבר אז קושר האיש ששימש קפטן בנבחרת עד גיל 17 שהגיעה לגמר אליפות אירופה לקבוצות הגדולות, והתלהבות הסקאוטים לא היתה מקרית. דריוש ווש, שחקן עבר נפלא ששימש כמאמן הנוער של בוכום הצהיר: "מעולם לא עבדתי עם פוטנציאל כה גדול". מאמן בוכום פטר נוירורר טען: "מעולם לא ראיתי שחקן בן 18 אפילו מתקרב לרמה הזו, זה שחקן של פעם ב-50 שנה". אז באיירן מינכן וריאל מדריד הביעו עניין, אבל גורצקה רצה להישאר ליד הבית.

גלזנקירשן קרובה מאוד לבוכום, והחתימה בשאלקה איפשרה לקשר לסיים את לימודיו בבית הספר ולהמשיך לגור עם הוריו, אבל היא הבטיחה לו גם אופק מקצועי ברור. "אני לא רוצה לשבת על הספסל בבאיירן", הוא אמר אז. וזו היתה הבחירה המושלמת. העונה הראשונה בבונדסליגה היתה כה מוצלחת שהקשר היה אמור להיכלל בסגל למונדיאל בברזיל, אבל פציעה שספג בבכורה בנבחרת מנעה זאת ממנו, ואף השביתה אותו לתקופה ארוכה. המאמן יואכים לב, מעריץ מושבע, המשיך לעקוב גם בהמשך, ולפני שנה שב הכוכב הצעיר למדים הלאומיים – ועוד איך!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תקציר גרמניה - מקסיקו 1:4. רויטרס
בלט בגביע הקונפצדריות/רויטרס

העקב שמועמד לשער העונה

זה לא דבר של מה בכך להיות הכובש המוביל של אלופת העולם כאשר אתה מוגדר במקור כקשר מרכזי נסוג

תאמינו או לא, גורצקה הוא מלך השערים של גרמניה לשנת 2017. הוא בלט בגביע הקונפצדריות, אליו שלחה אלופת העולם סגל נסיוני וזכתה בכל זאת, כאשר הבקיע את שער הניצחון על אוסטרליה והפציץ צמד בזק נגד מכסיקו. הדבר סלל את דרכו הישר להרכב "האמיתי" במוקדמות המונדיאל, והקשר הצטיין עם שער מול נורבגיה וצמד מול אזרבייג'אן, כולל סיומת אמנותית מרהיבה בעקב שראויה להיכלל ברשימת הביצועים היפים של השנה. שישה כיבושים בסך הכל – והכרטיס לרוסיה מובטח לחלוטין אם גורצקה יהיה כשיר. ללב אין ספק: "ליאון הוא אחד הכשרונות הגדולים בדורו, ויש לו אישיות נדירה".

זה לא דבר של מה בכך להיות הכובש המוביל של אלופת העולם כאשר אתה מוגדר במקור כקשר מרכזי נסוג. גורצקה ראה תמיד בטוני קרוס מודל לחיקוי וחלם להיות כמוהו, אבל בפועל תכונותיו שונות. הוא אולי לא הנווט האולטימטיבי כמו כוכב ריאל מדריד, אבל גורצקה מתקל הרבה יותר טוב, נייד יותר, ויכול להיות יעיל הרבה יותר ליד השער. עם הזמן, הוא התפתח לקשר רחבה לרחבה רב גוני קלאסי, ובשנה האחרונה החליט לשים דגש מיוחד עם בעיטות לשער.

"פעם אהבתי לעשות זאת בבוכום, אבל זה לא בא לידי ביטוי, וזה הזמן לחזור לכך", הוא אמר. ואכן, התוצאות מרשימות. בנוסף לחגיגה בנבחרת, במאזנו של גורצקה שמונה שערים בכל המסגרות במדי שאלקה בעונה שעברה, והעונה הוא נכנס להילוך גבוה אף יותר, עם ארבעה כיבושים בעשרה משחקי בונדסליגה בלבד.

אז הנה לכם החבילה השלמה. גורצקה בעל אופי נוח וכושר מנהיגות, מקצוען למופת, טכני מאוד, יצירתי, אלגנטי, חרוץ בהגנה, בעל רקורד הבקעה משובח, וגם מנוסה מאוד לגילו. הוא רואה את אביו, ראש צוות מהנדסים במפעל של אופל, כהשראה בכל הקשור לכישורים החברתיים. "הוא סיפר לי כיצד הוא פתר סכסוכים בעבודה, ואפשר להשתמש בזה גם בחדר ההלבשה", הוא אומר. מי לא ירצה שחקן כזה בהעברה חופשית, או במחיר מופחת בעוד כחודש? קבוצות רבות הביעו בו עניין גם בעבר, אבל עכשיו המירוץ מתחמם, והדיווחים צצים בקצב מסחרר בעיתונים השונים.

לאון גורצקה שחקן שאלקה. AP
"ליאון יכול להגיע לבאיירן, לאנגליה או לספרד"/AP

צ'אבי רואה אותו בקאמפ נואו

סוון מיסלינטאט, הסקאוט הראשי של דורטמונד שפותה להצטרף לארסנל, סימן את גורצקה כיעד מספר אחת ברשימת הקניות שהוא בונה עבור התותחנים

לא קל להבין איזו שמועה אמיתית ומתי מדובר בברווז חסר משמעות, אבל בספרד קושר לאחרונה שמו של הגרמני לברצלונה, ותומך אחד נלהב כבר יש לו. "גורצקה יכול לשחק בכל קבוצה בעולם, ויתאים מאוד לבארסה", אמר צ'אבי. לפי בילד, הקשר נפגש עם נציגי הקטלונים בשבוע שעבר ונתן את הסכמתו העקרונית למעבר בינואר.

מצד שני, בממלכה מדווחים כי סוון מיסלינטאט, הסקאוט הראשי של דורטמונד שפותה להצטרף לארסנל, סימן את גורצקה כיעד מספר אחת ברשימת הקניות שהוא בונה עבור התותחנים. לא בטוח שארסן ונגר זקוק לעצות בנושא, כי הוא עוקב אחרי הקשר כבר ארבע שנים לפחות. מצד שלישי, יורגן קלופ רצה אותו בדורטמונד עוד לפני המעבר לשאלקה, וכעת חולם להביאו לליברפול על מנת ליצור צוות מושלם עם נאבי קייטה. ומצד רביעי, אין כוכב גרמני צעיר שלא נמצא על הכוונת של באיירן – קל וחומר עכשיו כשהוא השתדרג לשחקן הרכב פוטנציאלי בנבחרת. והרשימה עוד ארוכה. "הכל פתוח. ליאון יכול להגיע לבאיירן, לאנגליה או לספרד, ובשאלקה עדיין מקווים שיסכים לחתום על חוזה חדש בכל זאת", אומר העיתונאי טוני ליטו.

והשחקן עצמו? הוא בינתיים שומר על שתיקה, מנסה לתכנן את עתידו. המצב אידיאלי מבחינתו, והוא לא ממהר לקבל החלטה. כמי שמגדיר את עצמו כ"רומנטיקן של הכדורגל", הוא לא יעדיף בהכרח את ההצעה הכספית הגבוהה ביותר. "כדורגל הוא לא מקצוע אלא תשוקה", הוא הצהיר לפני חמש שנים. הוא אפילו מחזיק במנוי למשחקיה הביתיים של בוכום, ומבקר באיצטדיון שנמצא במרחק הליכה מביתו בכל הזדמנות. זה יהיה קשה יותר אם יעבור לקאמפ נואו או לאנפילד, וזה אולי הקלף החזק ביותר של שאלקה. וגם האוהדים שחגגו את ה-4:4 אתמול כאילו היה ניצחון. וזה באמת היה ניצחון, במיוחד מבחינת גורצקה. איתו על הדשא, שאלקה הביסה את דורטמונד 0:4.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully