וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום כחול: אנדראס כריסטנסן עשוי להיות הסמל הגדול הבא של צ'לסי

11.1.2018 / 8:50

הבלם הכי הוגן בפרמיירליג, המוסר הכי מדויק בליגת האלופות, בוגר האקדמיה הראשון מאז ג'ון טרי שהשתלב בהרכב צ'לסי - הדני בן ה-21 עושה היסטוריה במישורים רבים. הבלוג של יוכין על אחד הכוכבים הגדולים ביותר של הדור החדש

רויטרס

בעוד ליברפול חגגה את הפיכתו של וירג'יל ואן דייק לבלם היקר בהיסטוריה, לאוהדי צ'לסי היתה השבוע סיבה לא פחות - ואולי אפילו יותר - טובה להתרגש. אנדרס כריסטנסן חתם ביום שלישי על חוזה חדש שישאיר אותו בסטמפורד ברידג' עד 2022, וזו בשורה אדירה עבור המועדון.

הכחולים צופים לכוכב בן ה-21 עתיד מזהיר, והוא עשוי להפוך לא רק לעוגן מרכזי בעורף, אלא גם למנהיג האולטימטיבי של הקבוצה. ג'ון טרי, אשר חנך בזמנו את הדני, הצהיר כך בפה מלא, ואנטוניו קונטה בהחלט שותף לדעה זו. "ההשוואה לטרי היא מחמאה גדולה, כי ג'ון כתב את ההיסטוריה של המועדון וזכה בהרבה תארים, אבל אני חושב שגם לאנדראס יש תכונות נכונות שיאפשרו לו לשחק כאן הרבה שנים. אני מאחל לו קריירה כמו של ג'ון, ומאמין שצ'לסי מצאה את השחקן שיוכל להתעלות לרמה של אחד הבלמים הטובים ביותר", אמר המנג'ר האיטלקי, ובמועודן רואים בכריסטנסן קפטן לעתיד.

עוד בנושא

צ'לסי וארסנל נפרדו ב-0:0 בחצי גמר גביע הליגה
העברות בעולם: מה יהיה הסוף עם סאגת אלכסיס סאנצ'ס?

אנדראס כריסטנסן  שחקן צ'לסי מול אלכסיס סאנצ'ס שחקן ארסנל. AP
עתיד מזהיר. אנדראס כריסטנסן אתמול מול אלכסיס סאנצ'ס/AP

שני צהובים ב-108 משחקים

אם כך יהיה, הרי שההבדל המהותי ביותר יהיה תדמיתי. טרי היה אחד השחקנים השנואים ביותר באנגליה בקרב כל מי שלא אוהד את צ'לסי, ועל אישיותו הבעייתית נכתבו כבר מיליוני מילים. כריסטנסן הוא ההיפך המוחלט - מדובר בספורטאי וג'נטלמן למופת שמעולם לא עשה (וגם לא יעשה) כותרות מחוץ למגרש. הוא אפילו לא מהסס להגדיר את עצמו כ"אדם משעמם". הדבר מתבטא גם בהתנהלותו על המגרש. שימו לב לסטטיסטיקה המדהימה הבאה - העונה אין לכריסטנסן אפילו כרטיס צהוב אחד בכל המפעלים, וזה תואם את עברו במשך שנתיים כמושאל בבורוסיה מנשנגלדבאך, אז ספג אזהרה אחת בלבד בכל עונה. שני צהובים ב-108 משחקי קריירה מהווים נתון בלתי נתפס, כמעט דמיוני, עבור בלם.

על מנת להפנים את ההגינות יוצאת הדופן של הדני, כדאי לדעת שהוא מבצע העונה 0.3 עבירות למשחק ליגה בממוצע. פחות מעבירה אחת בכל שלושה משחקים. אין עובד בלם באנגליה עם מאזן כזה. כמעט ואין שחקני שדה עם מאזן כזה. הוא חריג בכל קנה מידה, ומלמד על קריאת המשחק המופלאה של כריסטנסן. הוא לא נזקק לתיקולים על מנת לזכות בכדורים. מספיק פשוט להיות במקום הנכון. את האיכויות המזהירות האלה ראו בו עוד באקדמיה של ברונדבי במולדתו. כפי שהעיד ג'ון ראנום, מאמן הנוער שעבד איתו: "היו שחששו כי הוא לא חזק מספיק פיזית, אבל אנחנו אמרנו שאת השרירים הוא יצבור בהמשך. אין לו צורך אמיתי בהם, כי הוא חכם מכולם". רגליו הארוכות וגופו הרזה זיכו אותו בכינוי "הצבי" בקופנהאגן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אנדראס כריסטנסן. AP
הגיע לצ'לסי בחינם בגיל 15. אנדראס כריסטנסן ב-2013/AP

96 אחוזי דיוק במסירות

למעשה, בברונדבי ייעדו לו במקור את תפקיד הקשר האחורי האלגנטי. בקבוצות הילדים התנסה כריסטנסן כחלוץ, שחקן אגף ומגן שמאלי, אבל ראיית המשחק המשובחת גרסה כי הוא צריך לנווט את הקבוצה מאחור במרכז המגרש. השילוב בעורף היה אמור להיות זמני, על מנת שיצבור נסיון במשחק הגנה שנחוץ לקשר דפנסיבי, אבל התוצאות היו טובות מדי, והוא נשאר שם. העובדה כי עבר בין מספק עמדות גרמה לו להיות רב גוני בכל הקשור לטיפול בכדור, והיכולת הטכנית של כריסטנסן בלטה תמיד לעין. הוא חד במסירות ולא מבזבז כדורים. הנה לכם עוד פרט סטטיסטי פנומנלי - הדני מוביל את ליגת האלופות כולה באחוז הדיוק במסירות (96 אחוזים). בפרמיירליג הוא מדורג שני עם 94 אחוזים, מיד אחרי ג'ון סטונס.

על סטונס שילמה מנצ'סטר סיטי לאברטון 48 מיליון ליש"ט. צ'לסי קיבלה את כריסטנסן חינם בתחילת 2012, כאשר הנער עוד היה בן 15, וזה לא היה פשוט. התחרות היתה קשה, כי שמו של הכשרון הענק מברונדבי היה ידוע היטב לסקאוטים. סיטי הביעה בו עניין רב, וכך גם באיירן מינכן, איאקס ומועדונים רבים נוספים. הדני העדיף את סטמפורד ברידג', ואפשר היה לראות בכך סיכון לא מבוטל. הרי כבר אז היו ידועים הכחולים כקבוצה שמחתימה צעירים רבים לאקדמיה, אך לא נותנת להם הזדמנות אמיתית, תוך שהם נודדים בין קבוצה לקבוצה בהשאלות אינסופיות. אלא שגם כאן באה הגדולה של כריסטנסן לידי ביטוי. תאמינו או לא, הוא בוגר האקדמיה הראשון של צ'לסי שזוכה למקום בטוח בהרכב הקבוצה הבוגרת מאז טרי. כן, שוב טרי. קצת קשה לו לברוח מההקבלה הזו.

אנדראס כריסטנסן. AP
המושאל היחיד שבאמת הצליח לנצל את התקופה מחוץ לצ'לסי. אנדראס כריסטנסן בגלדבאך/AP

שחקן העונה במנשנגלדבאך בניסיון הראשון

כריסטנסן הוא גם המושאל היחיד שבאמת הצליח לנצל את התקופה מחוץ לצ'לסי על מנת לשדרג את המשחק. שקול ונבון, הוא דרש מראש להצטרף למנשנגלדבאך למשך שנתיים. "את העונה הראשונה אנצל להתאקלמות, ובעונה השניה אשחק באופן קבוע", הוא הסביר. עם זאת, המציאות עלתה גם על התחזיות האופטימיות ביותר, על אף הבכורה הבעייתית. בחזור הראשון באוגוסט 2015, נאלץ המאמן לוסיאן פאברה לצוות שני נערים חסרי נסיון - כריסטנסן ומרווין שולץ - במרכז ההגנה במשחק החוץ המאתגר בדורטמונד. זה נגמר בתבוסה 4:0, והקבוצה נכנסה למשבר לא פשוט שגרם להתפטרותו המפתיעה של פאברה. ובעוד שולץ מעולם לא התאושש מהטראומה (הוא עבר העונה ללוצרן השווייצרית), הרי שכריסטנסן פרח בהדרכת המאמן אנדרה שוברט. הוא הצטיין בליגת האלופות מול מנצ'סטר סיטי ויובנטוס, ורכש לעצמו תוך חודשים ספורים מעמד של אחד הבלמים האיכותיים בבונדסליגה.

"הייתי רוצה שאנדראס יישאר איתנו לשנים ארוכות. הוא בלם מדהים מבל הבחינות" אמר שוברט כבר בתחילת 2016, וגלדבאך הציעה תמורתו 15 מיליון יורו, אבל זה נעשה בעיקר למטרות יחסי ציבור. היא ידעה היטב שאין לה סיכוי קלוש, כי מועדוני ענק כבר הביעו בשלב זה עניין בכוכב העולה. "הוא שחקן ברמה העולמית הגבוהה. צ'לסי לא תמכור אותו לברצלונה או לבאיירן מינכן, וגם עבורנו זו משימה בלתי אפשרית. אני מקווה שהוא לפחות יהיה איתנו במשך שנתיים", אמר המנהל הספורטיבי מקס אברל.

הוא קיבל זאת. אחרי שהוכתר לשחקן העונה בגלדבאך ב-2015/16 וסייע לה להעפיל שוב לליגת האלופות, כיכב הדני בגרמניה גם בעונה שעברה. הוא שיחק מול בארסה וסיטי בצ'מפיונס-ליג, צבר נסיון יקר נוסף, וחזר ללונדון במטרה לשחק בהרכב גם במדי הכחולים. גם את השיבה הזו הוא תיכנן בקפידה. בניגוד למושאלים אחרים, הוא הקפיד להגיע ללונדון בכל הזדמנות, לצפות במשחקי צ'לסי מיציע הכבוד ולהיכנס לחדר ההלבשה על מנת לשמור על קשרים חברתיים עם חבריו לעתיד. הוא תמיד ראה את עצמו כשחקן צ'לסי, והתקרב בעקביות ובהתמדה למטרה למטרה.

מיכאל לאודרופ. GettyImages
המליץ על הנער. מיכאל לאודרופ/GettyImages

השכיח לחלוטין את דויד לואיז

אלמלא היה בטוח בסיכוייו, כריסטנסן לא היה חוזר לקבוצה כדי לשבת על הספסל, אבל הצדק היה איתו. הוא המושאל הראשון ששבר את תקרת הזכוכית. מאז ספטמבר הוא הבאנקר של קונטה שסומך עליו בעיניים עצומות, משחק במרכז השלישיה האחורית ומשכיח לחלוטין את דויד לואיז. הסיבה לכך פשוטה - כריסטנסן ניחן בכל התכונות החיוביות של הברזילאי, אך אין לו חסרונות שמאפיינים האיש שחזר מפריס סן ז'רמן. דויד לואיז נוטה לעתים לכדרר ללא צורך, לבצע עבירות מיותרות ולאבד ריכוז. הדני הוא סלע איתן ששולט ברחבה בקור רוח ואף פעם לא עושה שטויות. יש קונצנזוס כי מדובר באחד הבלמים הגדולים של הדור החדש, ולכן העניין מצד ברצלונה צץ בחודש האחרון מחדש.

מיכאל לאודרופ, שמכיר את כריסטנסן עוד מילדותו, המליץ בזמנו על הנער, בו אפשר לראות שילוב של ג'רארד פיקה עם סרג'יו בוסקטס. אפשר לראות כיצד התכונות הנדירות של הדני מתאימות ל-DNA של הקטלונים, ולכן הארכת החוזה השבוע היתה כה קריטית עבור הקבוצה של רומן אברמוביץ'. "זו התמורה שאנדראס מקבל על חצי עונה ראשון נהדר. הוא הראה פוטנציאל אדיר כאשר החתמתו אותו ב-2012, וכעת קוצר פירות של מחוייבות ומקצוענות שהפגין מאז. אנחנו מאושרים שהוא בחר לקשור את עתידו עם צ'לסי ומצפים ל-4.5 שנים מוצלחות ביחד", אמרה המנהלת מרינה גרנובסקיה במעמד החגיגי. האוהדים מקווים שהתקופה שלו בקבוצה תהיה ארוכה אף יותר, כי כריסטנסן מסוגל לא רק לרשת את טרי, אלא להתעלות עליו, ובפער ניכר.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

הקרדיט לג'ורדי, הלייזרים של בב"ז, הטריקים של רפואה - האזינו ל-"הפודיום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully