וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתיק אפילו את מראדונה: סרחיו אגוארו פורח במנצ'סטר סיטי

11.2.2018 / 11:00

היחסים עם גווארדיולה רחוקים משלמות, התאונה שיבשה את התכניות ובאנגליה היו בטוחים שהוא בדרך החוצה, אבל שיאן הכיבושים של סיטי ניצל את הפציעה של גבריאל ז'סוס ואת קריסת עסקת סאנצ'ס כדי להחזיר את הביטחון העצמי, אולי בדרך לעונה הפוריה בחייו. הבלוג של יוכין

one

הרביעייה של קון אגוארו נגד לסטר העלתה את מאזנו בפרמיירליג ל-21 שערים, חמישה בלבד פחות מהשיא האישי שנקבע בעונת 2014/15. תוסיפו את הכיבושים בכל המסגרות, ותגיעו ל-28 שערים - חמישי פחות מהשיא האישי שנקבע אשתקד. בנובמבר הפך הכוכב הארגנטיני לסקורר הפורה ביותר בתולדות המועדון, תוך שהוא עובר את אריק ברוק האגדי שליהטט אי שם בשנות ה-30'. ואת כל זה הוא עשה אחרי שנפצע בתאונת דרכים, כאשר עתידו במועדון נמצא בסימן שאלה מתמיד, ויחסיו עם המאמן פפ גווארדיולה מעורערים לכאורה. איך שלא תסתכלו על זה, הצרות רק מוציאות מאגוארו את המיטב.

והרי הבעיות החלו כבר באוגוסט 2016, אחרי שמנצ'סטר סיטי הודיעה רשמית על החתמתו של גבריאל ז'סוס, על אף שהחלוץ הברזילאי הצעיר הצטרף לקבוצה רק באמצע העונה בינואר, אחרי שסייע לפלמייראס לזכות באליפות. זה היה הרגע בו הבין קון שמעמדו במועדון רחוק מלהיות איתן כפי שהיה. הוא אמנם נמצא שם מאז 2011, כבש את שער האליפות ההיסטורי במשחק האגדי ההוא מול קווינס פארק ריינג'רס, וממוצע השערים שלו - הן בזירה המקומית והן בליגת האלופות - תמיד היה נהדר, אבל גווארדיולה נתן לו להבין שיש צורך להשתפר, במיוחד בכל הקשור לתנועה ללא כדור. אגוארו ראה כיצד ג'ו הארט, סמל גדול ממנו, נזרק על ידי המנג'ר מכל המדרגות על אף שההנהלה עשתה מאמצים להשאירו. האם הוא יהיה הבא בתור?

עוד בנושא

רביעייה לאגוארו, מנצ'סטר סיטי הביסה 1:5 את לסטר
גווארדיולה: "אגוארו אגדה", מוריניו: אולי אני צריך לבכות כמו פפ
הארי קיין העניק לטוטנהאם 0:1 קטן על ארסנל

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי כובש מול קספר שמייכל שוער לסטר סיטי. רויטרס
כבר הרגיש בדרך החוצה. קון אגוארו/רויטרס

תסמיני הלחץ - החמצות פנדלים והשעיות

ניתן היה לראות סימנים מובהקים לחוסר שקט נפשי. אגוארו החמיץ שני פנדלים במשחק מול סטיאווה בוקרשט במוקדמות ליגת האלופות, ואז כבש באופן משעשע למדי שלושער. שבועיים לאחר מכן, הוא שלח מרפק לפניו של ווינסטון ריד במפגש הליגה מול ווסטהאם, וספג השעיה משלושה משחקים, כולל הדרבי מול יונייטד, על סמך צילומי וידאו. זה לא היה אופייני לשחקן הוגן כמוהו, והלחץ גבר כאשר גווארדיולה בחר במפתיע לשחק ללא חלוץ טבעי בברצלונה בליגת האלופות. אגוארו נכנס לדשא רק 11 דקות לסיום, כאשר חברו ליאו מסי כבר השלים שלושער. במשחק הגדול מול המובילה צ'לסי הוא כן שיחק, אבל נותר מתוסכל כאשר הקבוצה נכנעה במחצית השניה והפסידה, ועבירה גסה על דויד לואיז גרמה לכרטיס האדום הראשון בקריירה האנגלית שלו, והחמיץ את רוב דצמבר בגלל השעיה נוספת.

היו שהעריכו כי זה יהיה אקורד הסיום שלו. גבריאל ז'סוס הצטיין והלהיב מאוד במשחקיו הראשונים בסיטי, ותפס את מקומו של הארגנטיני בהרכב. שבועיים מאוחר יותר שבר הברזילאי עצם בכף רגלו, והדבר סלל את דרכו של קון חזרה, אך הדיווחים על עזיבה מתקרבת בקיץ הלכו והתרבו, בעוד ריאל מדריד הוזכרה בפעם המי-יודע-כמה כיעד אפשרי. אגוארו לא אוהב להתראיין על עתידו, ולכן דבריו בחודש מרץ היו חריגים ובוטים. "נראה מה יקרה ביוני. המועדון טוען שהוא מעוניין בי, אבל הם לא דיברו איתי אישית", הוא טען. גם גווארדיולה נמנע מהבטחות: "אני נהנה לעבוד עם קון, ורק הוא יחליט מתי לעזוב את הקבוצה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
נמנע מהבטחות. פפ גווארדיולה/רויטרס

תאונת דרכים בעיתוי אומלל

לרצונו העז של גווארדיולה להביא לסיטי את אלכסיס סאנצ'ס היתה השפעה גדולה על אגוארו. בשלב מסוים, אפילו דובר בצהובונים על טרייד אפשרי עם ארסנל, אם כי הוא נראה מופרך מלכתחילה. ריאל, מילאן ופריז סן ז'רמן בחנו את המצב, והחזרה למולדתו לשורות אינדפנדניינטה היתה רלוונטית אך מוקדמת, כי קון הכריז בהזדמנויות שונות שהיא תתרחש לקראת סיום הקריירה שלו. בגיל 29, הוא עדיין רחוק מאוד מעונות פרישה, ויש לו חוזה בסיטי עד 2020. אחרי שעסקת סאנצ'ס, אשר כבר סוכמה תמורת 60 מיליון ליש"ט, קרסה בשל חוסר היכולת של התותחנים להחתים את תומא למאר ממונאקו במקומו, שוכנע אגוארו להישאר ולהילחם על מקומו.

ההחלטה הזו לא היתה קשה במיוחד, כי מלבד היחסים עם גווארדיולה, אגוארו מרוצה מאוד במנצ'סטר. יש לו חוזה עד 2020, הוא נהנה מהיציבות, אוהב את החיבור לקהל, וזוכה ליחס נהדר מצד ראשי המועדון. פגישה אישית עם היו"ר חלדון אל מובראק הועילה על מנת להבהיר לחלוץ עד כמה הוא מוערך, ורק התחושה כי פפ מנסה לדחוק אותו החוצה הפריעה. בהיעדרו של סאנצ'ס, שהיה צפוי להגיע בכל מקרה בינואר, ניסה הקטלוני להרגיע את הרוחות, ובתחילת העונה התאים את המערך הטקטי על מנת לאפשר לשני הסקוררים לשחק ביחד.

שיתוף הפעולה בין אגוארו לז'סוס היה חיובי, כי מדובר בשני שחקנים חכמים מאוד. היריבות ביניהם ספורטיבית בלבד, והחיבור ברמה האישית בין הארגנטיני הוותיק לברזילאי הצעיר היה מעולה מהדקה הראשונה. הם יודעים לפנות שטחים זה לזה ברחבה, והשמירה על שניהם מציבה אתגרים כבירים בפני ההגנות. ואולם, האידיליה הזו נגמרה כאשר בנז'מין מנדי הצרפתי קרע את הרצועות בברכו בספטמבר. בעיתוי אומלל, מיד לאחר מכן שבר אגוארו צלעות בתאונת דרכים בהולנד, לשם נסע על מנת לצפות במופע מוזיקלי. כאשר חזר לכשירות במהירות שיא, הוא גילה כי המאמן כבר לא רואה אפשרות לשלב שני חלוצים טהורים.

הרכב של סרחיו אגוארו אחרי תאונת דרכים. AP
תאונה ששיבשה את התכניות. רכבו של אגוארו אחרי האירוע/AP

התפנית הגדולה ב-31 בדצמבר

בהיעדרו של הרכש הצרפתי החדש, שחרש את האגף השמאלי, חזר גווארדיולה למערך 3-3-4 המסורתי, והסביר: "מנדי העניק לנו רוחב ואיפשר לשחקן אגף להיכנס פנימה. פביאן דלף, שמשחק כמגן שמאלי במקומו, לא מסוגל לעשות זאת. לכן לירוי סאנה משחק באגף, ואין מקום לשני חלוצים. הבחירה הזו קשה מאוד עבורי, כי לשניהם תכונות שונות, ושניהם ראויים לשחק. משחקים רבים עוד לפנינו, ושניהם צריכים להיות מוכנים".

החגיגות בנאפולי, שם הפך אגוארו למלך שערי סיטי בכל הזמנים, דווקא באיצטדיון בו כיכב אב גרושתו דייגו מראדונה איתו היחסים נהרסו לחלוטין לאחרונה, היתה גדולה. "כולם צריכים להיות גאים בו מאוד", אמר גווארדיולה, אבל בדרבי מול מנצ'סטר יונייטד בדצמבר נותר אגוארו על הספסל, ובמפגש הצמרת מול טוטנהאם הביע תסכול גדול כאשר הוחלף אחרי 55 דקות בלבד. מצב הרוח שלו היה בשפל, כאשר אופציית הגעתו של סאנצ'ס חזרה שוב לכותרות. "אגוארו החליט לעזוב", זעקה הכותרת בצהובון סאן. הנושא סירב לרדת מסדר היום, ואמנם אי אפשר לדעת בדיוק את טיב היחסים בין המעורבים, אך בדרך כלל אין עשן בלי אש. קון נותר מחוייב, שמח בתוצאות הנהדרות על הדשא לזכיה הבטוחה באליפות גילה יכולת גבוהה כאשר קיבל הזדמנויות, והפציץ גם במדי הנבחרת במשחקי הידידות בנובמבר, אבל אוהדים רבים הרגישו בצער כי האגדה שלו במועדון מתקרבת לסיומה. 2017 היתה מאכזבת עבור קון במובנים רבים. ואולם, ביומה האחרון חלה התפנית הגדולה.

פציעה חדשה של גבריאל ז'סוס, שנפגע ברצועות ברכו בתחילת המשחק מול קריסטל פאלאס ב-31 בדצמבר, שינתה את הכל. זמן קצר לאחר מכן, התברר כי סוכנו של סאנצ'ס חזר בו מהסיכומים הכספיים וגרם לסיטי לוותר על הצ'יליאני. במועדון הוחלט לא לחזק את החוד ולהתמקד דווקא בעורף, לשם הובא אמריק לאפורט. כתוצאה מכך, נותר אגוארו האופציה היחידה של גווארדיולה בחוד. הוא משלים 90 דקות בכל משחק, לא מרגיש מאויים, ולא מודאג בטווח הקצר.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים עם סרחיו אגוארו. רויטרס
נותר האופציה היחידה בחוד. קון אגוארו/רויטרס

כבש יותר מצ'לסי ב-2018

והנה לכם התוצאה - שער מול ווטפורד, צמד נגד ברנלי בגביע, שערים בשני המפגשים מול בריסטול סיטי בחצי גמר גביע הליגה, בישול בהפסד 4:3 הקצבי בליברפול, שלושער לרשת ניוקאסל, שער מול ווסט ברומיץ', ואתמול רביעיה במחצית השניה נגד השועלים, כולל טיל מדהים למשקוף ופנימה לקינוח. 13 שערים יש לו מאז תחילת השנה האזרחית, והציניקנים שמו לב שהמאזן הזה טוב יותר מצ'לסי כולה. יש חלוצים טכניים ממנו, יש חלוצים עוצמתיים ממנו, אבל לא קל להתמודד איתו בכל הקשור לחושים ברחבה, וגם התנועה החכמה ללא כדור - על אף שפפ לא תמיד מרוצה ממנה - גורמת לו להיות אחד הטובים בעולם כבר במשך יותר מעשור. ניסו להספיד אותו, אבל יש לו ממוצע שערים לדקה גבוה יותר בהשוואה להארי קיין ומוחמד סלאח. הוא בדרך לעונה הטובה ביותרבקריירה שלו, והתארים מחכים לו.

הפריחה הזו לא מבטיחה דבר לקראת העונה הבאה, כמובן. אפשר להיזכר, למשל, כיצד שיכנע סמואל אטו את גווארדיולה לא לזרוק אותו מברצלונה בקיץ 2008 ביחד עם רונאלדיניו ודקו, והיה שותף בכיר לעונת הטרבל החלומית עם 36 כיבושים בכל המסגרות כולל שער בגמר ליגת האלופות, אבל נשלח בכל זאת לאינטר כחלק מהעסקה הכושלת של זלאטן איברהימוביץ'. ימים יגידו אם הקרע ביחסים בין גווארדיולה לאגוארו ניתן לשיקום מלא, אבל בינתיים אפשר פשוט להינות ממנו כמה שיותר. 2018 יכולה להיות השנה שלו, והיא כוללת גם את המונדיאל.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully