וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 ימים למונדיאל: "מחסור חמור בדוברי אנגלית. אין מי שייתן מענה לאוהדים"

ברוסיה חוששים כי אוהדי הכדורגל שיזרמו למדינה מכל רחבי העולם ייתקלו במחסום שפה: "רמת הידע של מרבית הרוסים בשפות זרות היא מינימאלית. בחלק גדול מהערים אין שום שילוט באנגלית"

one

בעוד 100 ימים בדיוק, ב-14 ביוני, ייפתח ברוסיה המונדיאל שימשוך אליו מאות אלפי אוהדים מכל רחבי העולם. הוועדה המארגנת של הטורניר דיווחה היום כי קצב ההכנות לאירוע משביע רצון וכי כל האצטדיונים החדשים שהוקמו לכבוד הטורניר היוקרתי יהיו מוכנים במועד.

עם זאת, בכירים ב-11 הערים שיארחו את המשחקים מדווחים על סוגיה שיכולה להוות בעיה עבור אלו שיגיעו לרוסיה בקיץ הקרוב - מחסום השפה. בכירים במערכות העירוניות הודו לאחרונה כי רמת הידיעה של השפה האנגלית בקרב התושבים היא נמוכה ביותר וכי קיים קושי עצום להכשיר עובדים דוברי אנגלית ושפות נוספות על מנת שיסייעו לתיירים להתמצא במהלך הטורניר.

סרגיי איבנוב, האחראי על נושא המונדיאל בעיריית קאזאן, התבטא בדאגה רבה על הנושא ואמר: "לצערי רמת הידיעה של האנגלית במקומות שאליהן יגיעו אוהדים מחוץ לארץ היא מינימאלית ביותר. בעיר שלנו, כמו גם בערים אחרות, גם אין שלום שילוט באנגלית וצריך לעשות מאמץ גדול כדי לטפל בעניין הזה. ככלל אפשר להגיד שישנה בעיה מבחינת ידיעה של שפות זרות וקיים מחסור באנשים שיודים לתת מענה לתיירים זרים".

עוד בנושא
מונדיאל 2018: כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת הטורניר ברוסיה
ברזיל שמחה, אנגליה צריכה להיות מרוצה? מנצחות ומפסידות ההגרלה
יאללה, שיתחיל כבר: 20 עובדות לקראת מונדיאל 2018 ברוסיה

הגרלת מונדיאל 2018. אתר רשמי פיפ"א, אתר רשמי
חולקו חוברות עם מילים בסיסיות. המונדיאל ברוסיה/אתר רשמי, אתר רשמי פיפ"א

על האופן שבו העירייה מנסה לטפל בנושא אמר איבנוב: "הוצאנו חוברת עם ביטויים בסיסיים באנגלית שנכתבו באותיות קיריליות ברוסית. חילקנו את החוברת הזאת לעובדים שונים בתחום השירותים והרפואה, כאלו שסביר להניח יבואו במגע עם אוהדים ממדינות אחרות. אנחנו מקווים שהעובדים האלו יוכלו לספק מענה כלשהו לבקשות של האוהדים".

עם זאת, בקרב מקבלי ההחלטות במוסקבה, נראה שישנם כאלו שלא מתרגשים מהנושא. שר הספורט של רוסיה פאבל קולובקוב הצהיר היום: "אני מתחייב שאליפות העולם בכדורגל תהייה ברמה הכי גבוהה של רק אפשר מבחינת הארגון והסדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully