וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבריטי: פוטין יעשה שימוש במונדיאל כמו היטלר ב-1936

בוריס ג'ונסון במהלך ועדה בפרלמנט: "מבחיל לחשוב על הגלוריפקציה לפוטין במהלך הטורניר". בצל המתיחות העזה בין המדינות, מספר נמוך של אוהדים אנגלים שמבקשים ויזות לרוסיה

צילום: רויטרס

שר החוץ של בריטניה, בוריס ג'ונסון, הגיע היום לועדת קשרי החוץ בפרלמנט הבריטי וענה על שאלות רבות של חברי הועדה. בבריטניה עוסקים רבות ביחסים המתוחים עם רוסיה אחרי הרעלתו לכאורה של המרגל סרגיי סקריפל והכדורגל תופס חלק גדול.

במהלך הדיון, איאן אוסטין ממפלגת הלייבור הביע התנגדות נחרצת להשתתפות של נבחרת אנגליה במונדיאל ואמר שפוטין יעשה שימוש בגביע העולם לתעמולה "כמו שהיטלר עשה באולימפיאדת 1936. הרעיון שפוטין יעשה שימוש יחצני בטורניר כדי להסוות את השלטון המושחת והאלים שלו, ממלא אותי בפחד".

שר החוץ ג'ונסון נשאל האם הוא מסכים והשיב: "כן, ההשוואה הזו במקום. למען האמת, מבחיל לחשוב על הגלוריפקציה לפוטין במהלך המונדיאל".

עוד בנושא:

היחס ברוסיה לאלימות ביורו מוכיח שאסור לה לארח את המונדיאל
מהומות ביציע בין אוהדי רוסיה לאנגליה
ליל הפכה לשדה קרב: 36 אוהדים נעצרו בעימותים עם שוטרים צרפתים

ג'ונסון חשף שנכון להיום רק 24 אלף אוהדים אנגלים הגישו בקשות לויזה לרוסיה לקראת המונדיאל. לשם השוואה, בנקודת הזמן הזו לפני ארבע שנים כבר הגישו 94 אלף אנגלים בקשה לויזה, זאת למרות שהמונדיאל התקיים אז בברזיל.

הנתון הזה לא מפתיע. ביורו 2016 האוהדים האנגלים היוו מטרה לחוליגנים רוסים שפגעו בהם וגרמו למהומות בכמה ערים מרכזיות בצרפת. כבר אז האנגלים העלו את החשש שלהם מהמונדיאל וכעת התווספה לכך המתיחות הפוליטית האדירה בין המדינות.

אוהדי נבחרת אנגליה. רויטרס
ביקוש נמוך מאוד בינתיים. אוהדי נבחרת אנגליה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully