וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בופון ימסגר את החולצה של רונאלדו: "הוא אליל, למרות שניפץ לי את החלום"

לא רק אוהדי יובנטוס עם מחווה מרגשת לגיבור הניצחון של ריאל: גם השוער נדהם מהמספרת והכריז "אני מעריץ אותו". וגם: שערי העיתונים, כולל התגובות המדהימות מברצלונה ומארגנטינה

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
נגמרים לנו הסופרלטיבים. רונאלדו/רויטרס

ריאל מדריד עשתה הערב (שלישי) צעד ענק אל עבר חצי גמר ליגת האלופות, כשהביסה את יובנטוס 0:3 בטורינו במשחק הראשון מבין שניים ברבע הגמר. וכשאנחנו אומרים "ריאל מדריד", אנחנו בעצם מתכוונים לכריסטיאנו רונאלדו. CR7 סיפק הצגה בלתי נשכחת בשחזור הגמר מאשתקד עם צמד (3 ו-64, במספרת מרהיבה) ובישול למרסלו (72), והוכיח פעם נוספת שבליגת האלופות אין שני לו. בגומלין תיאלץ אלופת אירופה להסתדר ללא סרחיו ראמוס שספג כרטיס צהוב, אך ספק אם זה ישנה משהו. מנגד, הגברת הזקנה תחסר את פאולו דיבאלה שהורחק הערב (66) בצהוב שני.

עוד בנושא:

צמד ומספרת בלתי נשכחת לרונאלדו ב-0:3 של ריאל מדריד על יובנטוס
יוכין מסביר מדוע המספרת הזו תהיה הרגע הזכור בקריירה של רונאלדו
זלאטן על המספרת של רונאלדו: "גול נחמד, שינסה את זה מ-40 מטר"

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
מספרת בלתי נשכחת. רונאלדו/רויטרס

המספרים המדהימים של רונאלדו

* כריסטיאנו רונאלדו הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שמבקיע ב-10 משחקי אלופות רצופים (השיא הקודם - תשעה - היה שייך לרוד ואן ניסטלרוי).

* הפורטוגלי כבש לפחות שער אחד בכל אחד מששת המפגשים עם יובנטוס - אחת מקבוצות ההגנה הטובות ביבשת בשנים האחרונות, להזכירכם. בסך הכל, בשישה מפגשים עם הגברת הזקנה, כבש תשעה שערים.

* CR7 הגיע ל-119 שערי ליגת אלופות, יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה כמובן. לתשע קבוצות בלבד יש כמות שערים גבוהה יותר במפעל האירופי הבכיר.

* בשלב הנוקאאוט יש לפורטוגלי לא פחות מ-59 כיבושים. לשם השוואה, לליאונל מסי, השני ברשימה, יש 38 בלבד.

* בשלב רבע הגמר לבדו, כבש רונאלדו 22 שערים - יותר מיובנטוס כולה!

* ב-22 משחקיו האחרונים בכל המסגרות, כבש הפורטוגלי 23 שערים.

* בסך הכל, יש לרונאלדו 39 שערים בכל המסגרות העונה - יותר מכל שחקן אחר בחמש הליגות הבכירות.

* מאז ההדחה האחרונה של ריאל מדריד מהאלופות (ב-2015), רונאלדו כבש או בישל ב-27 מ-33 המשחקים האירופיים של הבלאנקוס.

* שתי דקות ו-47 שניות לקח לו למצוא את הרשת - השער המוקדם ביותר שלו בקריירה בליגת האלופות, והשער המוקדם ביותר שיובנטוס ספגה במפעל.

* שימו לב לנתון הבא: רונאלדו כבש בתשע מעשר הבעיטות ששחרר אל עבר המסגרת של בופון.

* היה זה ניצחונו ה-95 של רונאלדו בליגת האלופות, ובכך השווה את שיאו של איקר קסיאס.

עוד באותו נושא

ליגת האלופות: ריאל מדריד בדרך לחצי הגמר אחרי 0:3 על יובנטוס

לכתבה המלאה

כך הגיב זידאן למספרת

והנה כמה מספרים שלא קשורים ישירות ברונאלדו

* עד הערב, ב-74 משחקי הבית האחרונים שלה, יובנטוס הפסידה רק פעם אחת.

* זו הפעם השנייה בלבד שיובנטוס סופגת שלושה שערים במשחק נוקאאוט בליגת האלופות (הראשונה היתה בהפסד 3:2 למנצ'סטר יונייטד ב-1999).

* והפעם הראשונה שהיא מפסידה בבית בליגת האלופות מאז אפריל 2013, אז נכנעה מול באיירן מינכן. מאז עברו 27 משחקים.

* איסקו סיים את המשחק עם 54 מסירות מוצלחות מ-54 המסירות שמסר. 100 אחוזי הצלחה.

* דני קברחאל חיבר משחק 25 ברציפות בלי להפסיד בליגת האלופות - שיא חדש (נאני ופטריס אברה החזיקו בשיא הקודם).

התגובות

רונאלדו עצמו הגיב בצורה מאופקת למדי לשער המדהים שכבש, הן בשניות שאחרי הכיבוש והן בעמדת הראיונות. "בכנות, לא חשבתי שאכבוש שער כזה. זה בטוח הגול הכי יפה בקריירה שלי", אמר. "המחווה מאוהדי יובנטוס הייתה מדהימה, זה היה רגע אדיר. אני רוצה להודות באופן אישי לכל אוהדי יובנטוס, כי זה משהו שלא קרה לי אף פעם בקריירה עד הערב".

זינדין זידאן סיכם: "כריסטיאנו שחקן אחר, הוא שונה מכולם ותמיד יש לו את התשוקה לעשות משהו מיוחד בליגת האלופות. הוא אף פעם לא נח על זרי הדפנה. המספרת שלו היתה מדהימה, אבל היו לו גם שתי החמצות קלות מאוד. כנראה שזה הכדורגל". כשנשאל איזה שער היה יפה יותר - של רונאלדו או שלו עצמו מול לברקוזן, השיב: "שלי! ברור ששלי".

סרחיו ראמוס, שכאמור יחמיץ את הגומלין אמר: "זה היה משחק שלם מבחינתנו, הכל הלך לפי התכנית וצריך להשלים את העבודה בבית. רונאלדו בכושר מפחיד, הוא עוזר לנו ואני מקווה שהוא ימשיך כך עד סיום העונה. המספרת שלו היתה גולאסו והוא זכה גם להערכת הקהל היריב".

לג'אנלואיג'י בופון לא נותר אלא לפרגן לכריסטיאנו רונאלדו בסיום, ולהודיע שלקח איתו את חולצת המשחק של רונאלדו מתוך כוונה למסגר אותה - לא פחות ולא יותר. "ראינו מה הוא, ומה הוא היה תמיד - שחקן יוצא דופן", אמר. "הוא ומסי מגיעים לפסגות הגבוהות ביותר, אפשר להשוות אותם לפלה ומראדונה בצורה בה הם מכריעים משחקים וזוכים בתארים". על המשחק עצמו אמר השוער האגדי: "טעויות יכולות לקרות, אתה משחק נגד אלופה מדהימה והיא מכריחה אותך להיות מדויק יותר מבדרך כלל. אני מרגיש חרטה גדולה, כי כנראה שלא נצליח לעבור, אבל אובייקטיבית הם הרבה יותר חזקים מאיתנו".

בנוסף, הכריז בופון ש"אחרי המשחק הזה אני מעריץ אותו, למרות שהוא מנפץ לי שוב ושוב את החלום לזכות בליגת האלופות".

מסימיליאנו אלגרי הוסיף: "מול קבוצות מול ריאל אתה זקוק גם לקצת מזל, ולרונאלדו ביום רע. על אף ה-3:0 אני חושב ששיחקנו טוב מאוד במשך שעה. זה לא מקרה שריאל זכתה בשלוש אליפויות אירופה בארבע שנים. כעת נצטרך להתמקד בהמשך העונה, עוד נותר לנו להילחם על האליפות והגביע האיטלקי. צריך להרים את הראש, האליפות עדיין בידיים שלנו, וננסה לשחק את המשחק שלנו בגומלין ונראה".

גם אנדראה ברצאלי החמיא ל-CR7: "הוא קטלני והפך לשחקן עם עוצמה גדולה, נחישות וטכניקה, כך שהוא כל הזמן מבקיע. הקהל שלנו מחא לו כפיים אחרי המספרת וזה אומר הכל. הוא אחד הטובים בעולם והוכיח זאת שוב, זה שער שייחרט בהיסטוריה. צריך לקבל את ההפסד הזה ולהמשיך הלאה, כשאתה משחק מול אחת הקבוצות הטובות בעולם אם לא הטובה ביותר, אתה צריך לשחק מושלם וזה לא מה שעשינו".

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו, שוער יובנטוס ג'אנלואיג'י בופון. רויטרס
רונאלדו מנחם את בופון/רויטרס

ברחבי העולם מהללים: "שחקן מכוכב אחר"

עיתוני ספרד נדהמו מהמופע של רונאלדו, אבל לא רק הם, כמובן. ב"מארקה" העניקו את הכותרת "הגול", וכתבו ש"המספרת של רונאלדו תיכנס לדפי ההיסטוריה אחרי שהשתיקה את יובנטוס ואוהדיה". ב"אס" תהו: "מאיזו פלנטה הגעת?" וציינו בתדהמה את הגובה אליו הגיעה רונאלדו בזמן שבעט - 2.23 מטר. בקטלוניה, שלא במפתיע, דווקא התעלמו מרונאלדו ופניו של ליאונל מסי נמרחו על שערי ה"אל מונדו דפורטיבו" וה"ספורט" הפופולריים, לקראת משחקה של ברצלונה בליגת האלופות. בשני העיתונים פרגנו לרונאלדו וריאל רק בעמודים הפנימיים.

באיטליה הקדישו לרונאלדו את שערי העיתונים. ב"טוטוספורט" כתבו ש"רונאלדו הגיע מכוכב אחר והשתלט על טורינו", וב"קוריירה דלה סרה" ציינו ש"האמן הכי גדול של הכדורגל העולמי הציג אמש את היצירה הכי גדולה שלו".

גם בפורטוגל עצרו את נשימתם, כמובן. ב"אבולה" המקומי ציינו ש"רונאלדו הפך אמש לכדורגלן הגדול בהיסטוריה", וב"רקורד" זעקה הכותרת: "הוא מעולם אחר!".

ככה הגיבו בעיתוני ברצלונה

בארגנטינה, לעומת זאת, פרגנו בצורה נדירה ליריב הגדול של מסי: "חיה, גאון"

אקס ריאל מדריד אלברו ארבלואה: "רונאלדו יכול לעזוב את כדור הארץ וללכת לשחק נגד החייזרים"

 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully