וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה האבודה של סרחיו ראמוס: מאחורי הקלעים של פיטורי לופטגי

השחקנים הוותיקים נזפו, יו"ר ההתאחדות התעלם ופרננדו היירו בכלל לא רצה לרדת לקווים. היום הדרמטי של נבחרת ספרד, כולל השמחה לאיד של ססק, הציוץ המפייס של ראמוס ותיאוריות הקונספירציה

עריכת וידאו: מתן חדד

לואיס רוביאלס שיחק במחלקות הנוער של ולנסיה ואתלטיקו מדריד, אבל הקריירה שלו לא המריאה והוא העביר 12 שנה בקבוצות מדרג השלישי והרביעי, דוגמת לבנטה, חרס, אליקנטה ואחרות. ב-2010 פרש ונבחר ליו"ר ארגון השחקנים בספרד. לפני כשלושה שבועות נבחר ליו"ר ההתאחדות לכדורגל והיום (רביעי) קיבל החלטה שבספרד היה מי שהגדיר כ"שערורייה הכי גדולה ב-98 שנות קיומה של נבחרת ספרד".

רוביאלס, שהיה אלמוני יחסית גם בתוך ספרד עד לפני כמה שבועות, שימש כרוח החיה בהחלטה לפטר את מאמן הנבחרת ג'ולן לופטגי. למעשה הוא קיבל את ההחלטה לבדו, חרף ניסיונות עזים להניא אותו מכך. וכך הפך המגן השמאלי לשעבר לאדם מפורסם.

במחנה הספרדי התחוללה מהומה מאז ההודעה הרשמית של ריאל מדריד על מינויו של לופטגי - הודעה שלפי רוביאלס "יצאה חמש דקות בלבד אחרי שאנחנו קיבלנו את החדשות". המנהל המקצועי של הנבחרת, פרננדו היירו, נזף אמש בלופטגי בשיחה במגרש האימונים בקרסנודאר, אבל ניסה לשכנע את רוביאלס לא לפטר את המאמן. בעלי תפקידים נוספים בהתאחדות התקשרו בעצמם ליו"ר וניסו לרכך אותו, אך ללא הועיל.

השחקנים, ששמעו מלופטגי לפני האימון אתמול שהוא עוזב לריאל מדריד אחרי המונדיאל, התעוררו לבוקר סוער. הם קיבלו החלטה לא להתערב, אבל כשהבינו שהאיום לפטר את המאמן הוא אמיתי, הבכירים ביניהם החליטו לנסות לשנות את מסלול ההידרדרות.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל של ספרד, לואיס רוביאלס. רויטרס
החלטה דרמטית אחרי פחות משלושה שבועות בתפקיד. רוביאלס בכניסה למסיבת העיתונאים היום/רויטרס

רוביאלס הוא יו"ר התאחדות צעיר, אדם שגדל במגרש ולא התקדם דרך פוליטיקה ובירוקרטיה. הוא סיפר היום על מערכת יחסים פתוחה עם השחקנים והם מצדם מרגישים שהם יכולים לדבר איתו בצורה פתוחה.

בשיחה בין היו"ר לשחקנים הוותיקים - בראשם סרחיו ראמוס שמאוד קרוב ללופטגי - הם אמרו לו: "זו לא קבוצה, זו נבחרת ובאנו לכאן כדי לזכות במונדיאל. הרעש מסביב רק גורם לנו נזק. אם נפגעת, תבלע את הגאווה שלך ותן לנו לשחק ולעשות את העבודה".

רוביאלס שמע את כולם. את היירו, את השחקנים, את בכירי ההתאחדות. אבל הוא היה נחוש בדעתו להיפרד מהמאמן כאן ועכשיו. "הניצחון הוא חשוב, אבל יש דברים חשובים יותר, כמו דרך והתנהלות", אמר במסיבת העיתונאים.

קצת פחות משעתיים אחרי ההודעה על הפיטורים של לופטגי, הודיעה ההתאחדות של ספרד שפרננדו היירו יהיה המאמן במהלך הטורניר. המנהל הספורטיבי שניסה לגרום לכך שלופטגי יישאר, יירד לקווים ולא בטוח שהוא כל כך מרוצה מהמהלך. הדבר הראשון שהוא יהיה צריך לעשות זה לאסוף את השברים ובעיקר את השחקנים שנחשבו קרובים למאמן המפוטר.

עוד באותו נושא

זעזוע בנבחרת ספרד: ג'ולן לופטגי פוטר יממה לפני המונדיאל, פרננדו היירו יחליפו

לכתבה המלאה
סרחיו ראמוס, לואיס רוביאלס, ג'ולן לופטגי. AP
כוכבי הדרמה. ראמוס, רוביאלס ולופטגי לפני כמה ימים/AP

אגב, סרחיו ראמוס היה הראשון לצייץ בהתייחסו לזעזוע, וכתב מסר של אחדות: "אנחנו הנבחרת, אנחנו מייצגים את הסמל, את הצבעים, את המדינה, האחריות והמחויבות היא ולכם ועבורכם. אתמול, היום ומחר, ביחד".

החדשות מנבחרת ספרד תפסו את הכותרות בכל העולם. "מלחמת אזרחים בספרד", קראה הכותרת של "דיילי מייל" וב"בילד" כתבו: "רעידת אדמה בספרד. הפייבוריטית הגדולה לזכייה נותרה ללא מאמן". ב"גאזטה דלו ספורט" הוסיפו: "רוביאלס שמע על החתימה של לופטגי בריאל מדריד חמש דקות לפני שהיא הודיעה על כך והמאמן נענש על הבגידה".

ססק פברגאס שלא הוזמן לנבחרת מאז מינויו של לופטגי, לא הסתיר את השמחה לאיד וצייץ: "רגע, אולי עכשיו יזמנו אותי לנבחרת".

בינתיים תיאוריות הקונספירציה החלו לחגוג. ז'ורז'ה מנדש הוא הסוכן של לופטגי - האיש ש"סידר" לו בזמנו את הג'וב בפורטו וזה שניהל עבורו את המגעים החשאיים מול ריאל מדריד. מנדש הוא גם הסוכן והחבר הכי טוב של כריסטיאנו רונאלדו וכמובן פורטוגלי בעצמו. והנה, נבחרת ספרד הזדעזעה יומיים לפני המשחק נגד פורטוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully