וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק מארגנטינה בעקבות הסעודים: סיפורי האוהדים המטורפים ביותר

האב מרוסאריו שלקח את בנו לצפות בכל משחקי סעודיה, הצרפתי שנטש את אישתו ההרה, האמריקאים מוונצואלה שקנו את החולצות של רוסיה כי הן אדומות, והפרואנים שכבר מתכוננים לבכות מאושר. מיכאל יוכין פגש את הדמויות המרתקות ביותר בלוז'ניקי

עריכה: ניב מעוז

אתמול (חמישי), כאשר צעדתי לכיוון איצטדיון לוז'ניקי לקראת משחק הפתיחה, המטרה החשובה ביותר היתה לאתר סיפורים מיוחדים. היו שם רוסים עם חשש בעיניים וסעודים עם תקווה בלב, אבל הם היו מעניינים קצת פחות. הם היו שגרתיים. היה מעניין הרבה יותר לפגוש אוהדים ממדינות אחרות, כי הם שם כדי להיות חלק מהשואו. והמשימה הזו הייתה קלה. רק תפתח את העיניים ותמצא אותם בשפע.

כבר ביציאה מהרכבת התחתית הסתקרנתי למראה רביעיית אוהדים בחולצות נבחרת רוסיה שדיברו ביניהם ספרדית. זה היה קצת משונה, ופיתרון התעלומה היה מפתיע למדי. "אנחנו אוהדים את ספרד, אבל קנינו כרטיסים למשחק הפתיחה כי זה האירוע הגדול באמת. אבל למה שנבוא בחולצות של ספרד? זה ייראה קצת מוזר. החלטנו לתמוך באחת הנבחרות המשתתפות וקנינו חולצות של רוסיה. זה גם אדום", אמר חורחה, אב המשפחה שעשה את הדרך הארוכה מפלורידה עם אישתו, בתו ובנו. "הוריי הגיעו לוונצואלה מספרד, ולכן אני בעד הספרדים כאן. אנחנו ונצוליאנים, אבל היגרנו לארצות הברית לפני 22 שנה כי הרגשתי שמשהו רע מאוד הולך לקרות במולדתי. עכשיו אנחנו כאן כאמריקאים שמעודדים את רוסיה. אני יודע שכל הסלט הזה לא שגרתי", סיפר חורחה.

עוד בנושא

ציירי לך שפם: החמישייה במשחק הפתיחה עשויה לשנות את תדמית מאמן רוסיה סטניסלב צ'רצ'סוב
חדשות המונדיאל: קבאז'רו צפוי לפתוח בארגנטינה, רשפורד כשיר לפנמה

אוהדים מונדיאל 2018. מיכאל יוכין, מערכת וואלה!
סלט לא שגרתי. החבורה המיוחדת מפלורידה/מערכת וואלה!, מיכאל יוכין

איחלתי לו הצלחה והבחנתי בבחור בודד בחולצת נבחרת צרפת שעמד בצד ונראה מעט משועמם. "כן, אני צרפתי, אבל אישתי רוסיה שנולדה בקאזאן. היינו אמורים לצאת למסע הזה ביחד וקנינו בספטמבר כרטיסים לשני משחקים - משחק הפתיחה כי ידענו שרוסיה תהיה שם, ומשחק בקאזאן למטרות ביקור שורשים. אבל אז אישתי נכנסה להריון לא צפוי, ועכשיו היא בחודש השמיני, והחלטנו שהיא לא יכולה לטוס. אז באתי לבד. אני מייצג אותה כאן, והמשחק בקאזאן בשבת הסתדר טוב. היה לי מזל, ודווקא צרפת תשחק בו נגד אוסטרליה. היה קצת לא נעים לעזוב את אישתי לבד בשלב זה של חיינו, אבל החלטנו שלפחות אחד מאיתנו צריך ליהנות", סיפר אוליבייה. "כמו אוליבייה ז'ירו", אמרתי לו. "בדיוק, אבל הרוסים בכלל חושבים שקוראים לי על שם הסלט שלהם", הוא השיב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אוהדים מונדיאל 2018. מיכאל יוכין, מערכת וואלה!
מייצג את אשתו. אוליבייה/מערכת וואלה!, מיכאל יוכין

השארתי את הסלט לעמוד לבד כי חבורה של פרואנים קולניים עברה לידנו, והיה ממש מסקרן להבין מדוע מאות פרואנים נהרו למשחק הפתיחה, על אף שנבחרתם בכלל משחקת כבר בשבת בסראנסק מול דנמרק. "תשמע, זה פשוט בגלל שלא היינו בגביע העולם מ-1982, אז עכשיו אנחנו נרגשים ורוצים לשאוף כמה שיותר מהאווירה. אנחנו רוצים לחוות הכל. באנו לקצה השני של העולם, אז נלך גם למשחק הפתיחה. זה אירוע מדהים. ואז נכבוש את סראנסק. אני יכול להבטיח לך - כאשר נבקיע את השער הראשון בטורניר, כל האוהדים יבכו מאושר. כולם ללא יוצא מהכלל. אני יודע שאני הולך לבכות. אל תפספס את הרגע", סיפר חואן. חבריו הסכימו עם כל מילה.

אוהדים מונדיאל 2018. מיכאל יוכין, מערכת וואלה!
הפרואנים רוצים לחוות הכול/מערכת וואלה!, מיכאל יוכין

הם אולי רק מתכוננים לבכות, אבל אז נשמע בכי אמיתי של תינוק בסביבה. "הוא בן שנה וחצי", הסביר האב בחולצת נבחרת ארגנטינה, וזה כבר באמת היה מחזה נדיר. מה ילד ארגנטיני קטן עושה במשחק בין רוסיה לסעודיה? ובכן, לא היתה לו ברירה. "רצינו לתמוך בארגנטינה במונדיאל הזה, אבל לא נותרו כרטיסים. אז בחנו את כל האופציות, והיתה חבילה לשלושה המשחקים של נבחרת סעודיה. לקחנו אותה. עכשיו אנחנו מלווים את הסעודים", הסביר האיש מרוסאריו שהזדהה כחואן מנואל והציג אישתו סלנה ואת בנו, חואן פרנסיסקו.

המשחק הראשון במוסקבה, השני מול אורוגוואי ברוסטוב הדרומית, השלישי מול מצרים בוולגוגראד. מה הקשר בין אוהד ניואלס אולד בויז למסע הזה? "אישתך גם אוהבת כדורגל?" שאלתי. "לא ממש", הוא השיב. "והטיסה עם הבן היתה פשוטה?" "ממש לא". "הוא מסתדר טוב ברוסיה?". "לא ממש". "אז למה לעזאזל הגעתם?". "רציתי להרגיש את המונדיאל, אבל היה חשוב שיהיה באירופה. לפני ארבע שנים היה בברזיל, אז לא נסענו, למרות שאז עוד לא היה לנו ילד". בשלב זה הפסקתי לחפש הגיון, והשארתי את המשפחה לטיפולן המסור של המתנדבות הרוסיות שלא ידעו כיצד להכניס את עגלת התינוק ליציע ושוחחו בטון מודאג עם הממונים במכשירי הקשר. רק ביקשתי כמה תמונות למזכרת, אבל חואן פרנסיסקו החל שוב לצרוח, אז ברחתי אחרי תמונה אחת בלבד.

אוהדים מונדיאל 2018. מיכאל יוכין, מערכת וואלה!
תמונה אחת הספיקה/מערכת וואלה!, מיכאל יוכין

ביציע עצמו פגשתי עוד משפחה בת ארבע נפשות בחולצות נבחרת רוסיה, על אף שהמראה שלהם גרס אחרת. "אנחנו מבנגלדש, ואנחנו לא לבד כאן. הנה יש פה זוג מבנגלדש, ושם יש עוד חבורה מבנגלדש, ושם עוד כמה", אמר איסלאם. "באנו כתיירים, ועל הדרך קפצנו לראות מונדיאל, כי זה האירוע הכי גדול שיש. ואם משתתפים בחגיגה, אז חייבים לקנות חולצות. הלכתי על פיודור סמולוב, אישתי בחרה את דזגוייב. חוץ מזה, הכסף הזה חוזר אלינו. כל החולצות של רוסיה מיוצרות בבנגלדש", הוא חייך. אחרי שריקת הסיום, הוא היה מאושר עד הגג. רוסיה ובנגלדש ניצחו. וזה רק מתחיל. למשוגעים מרחבי העולם יש עוד חודש לחגוג, כי התשוקה שלהם לוקחת אותם הכי רחוק שאפשר.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

אוהדים מונדיאל 2018. מיכאל יוכין, מערכת וואלה!
מונדיאל על הדרך. המשפחה מבנגלדש/מערכת וואלה!, מיכאל יוכין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully