וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה - פנמה: קומפני נשאר בסגל, בויאטה יפתח, הזאר מעלה את רף הציפיות

מרטינס החליט להשאיר את הקפטן בסגל: "הנוכחות שלו חשובה", הכוכב יודע: "יש מטרה אחת - להגיע לגמר". פנמה הקטנטנה תחפש לחולל סנסציה, גומס: "אפשר לעשות את זה" (ב', 18:00, כאן11)

מחזור 1הסתיים18/06/2018
בלגיה
  • מרטנס (47)
  • לוקאקו (69)
  • לוקאקו (75)
0
    פנמה
    עריכה: ניב מעוז

    בלגיה

    כמו בשני הטורנירים הגדולים הקודמים, גם הפעם דור הזהב הבלגי מגיע עם ציפיות גדולות, והפעם - רבע גמר, כמו במונדיאל 2014 וביורו 2016, ככל הנראה לא ייחשב כהצלחה. הנבחרת של רוברטו מרטינס דרסה במוקדמות עם 28 נקודות מ-30 אפשריות ו-43 שערים, מציגה סוללת כוכבים בלתי נגמרת ולא אמורה להתקשות מחר, חרף הפציעות של וינסנט קומפני ותומאס ורמאלן. על כן, דדריק בויאטה אמור לפתוח במרכז ההגנה לצד יאן ורטונגן וטובי אלדרווירלד.

    מרטינס החליט להשאיר את קומפני בסגל למרות הפציעה, כאשר ממלא המקום לורן סימאן חזר לבלגיה. "הנוכחות שלו חשובה מאוד לנבחרת", אמר המאמן הספרדי. "הניסיון שלו והנוכחות הפיזית היא משמעותית, אנחנו מקווים שגם יוכל לשחק בהמשך. כולנו חלמנו על הגביע העולמי, ועכשיו זה קורה. אף אחד לא מפחד ואנחנו לא מרגישים לחץ. כולנו כאן כדי לעשות את העבודה. ההרכב? תדעו מחר".

    אדן הזאר הגדיל את מפלס הציפיות ואמר: "כעת יש לנו יותר ניסיון משהיה לנו לפני ארבע שנים. יש לנו מטרה אחת בלבד - להגיע לגמר".

    רוברטו מרטינס מאמן נבחרת בלגיה. רויטרס
    לא מוותר על קומפני. רוברטו מרטינס/רויטרס

    פנמה

    פנמה, בהופעתה הראשונה אי פעם במונדיאל, הגיעה לטורניר בדרך נס בזכות "שער רפאים" מול קוסטה ריקה שהותיר את ארה"ב בחוץ, ובסגל של המאמן הקולומביאני הרנן דריו גומס יש אך ורק שחקנים אלמוניים, רובם ותיקים מאוד, וכולם יסתפקו בעצם ההופעה על בימת הכדורגל הגדולה מכולן. רומן טורס, הגיבור הגדול של הנבחרת, שהעלה את פנמה למונדיאל עם שער הרפאים ההוא, סבל מפציעה בימים האחרונים אך לא אמור להחמיץ את ההתמודדות ההיסטורית. כמוהו, גם חוסה לואיס רודריגס פצוע, אך אמור לפתוח.

    "אנחנו לא פייבוריטים, אבל אם יהיה לנו יום טוב אנחנו יכולים לעשות את זה, הכול אפשרי", אמר המאמן גומס במסיבת העיתונאים. "בלגיה היא מתחרה על התואר אז אנחנו מאושרים לשחק מולם. נהיה גאים מאוד אם נשיג תוצאה מחר. יש לנו בעיה בהבקעת שערים, אבל עבדנו על סגנון אחר כדי לנסות ולהבקיע יותר, וגם לצמצם את המצבים של היריבות".

    sheen-shitof

    פתרון עוצמתי לכאב

    טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

    בשיתוף Solio
    הרנן דריו גומס מאמן נבחרת פנמה. רויטרס
    ביום טוב, הכול אפשרי. הרנן דריו גומס/רויטרס

    טריוויה

    * מלבד איסלנד, פנמה היא הנבחרת היחידה עבורה זהו המונדיאל הראשון, ולמעשה, היא אפילו לא ניסתה להעפיל למונדיאל עד 1978.

    * פנמה מעולם לא ניצחה נבחרת אירופית (חמישה הפסדים, ארבע תוצאות תיקו).

    * אם במקרה תזכה במונדיאל, תהפוך בלגיה למדינה הקטנה ביותר (4.5 מיליון תושבים) שעושה זאת מאז אורוגוואי ב-1950.

    * בלגיה בלתי מנוצחת ב-19 משחקיה האחרונים. ההפסד האחרון: 2:0 לספרד במשחק ידידות בספטמבר 2016, בבכורה של רוברטו מרטינס על הקווים.

    * מרטינס הוא המאמן הזר הראשון שמוביל את בלגיה בטורניר גדול מאז דאג ליווינגסטון הסקוטי במונדיאל 1954.

    * תקווה קטנה לפנמה? הפעם האחרונה שבלגיה הפסידה משחק ראשון במונדיאל הייתה לנציגה מצפון ומרכז אמריקה. זה קרה במקסיקו 1986, עם הפסד 2:1 לנבחרת המארחת.

    * הרנן דריו גומס מדריך נבחרת שלישית בגביע העולמי. הוא עשה את זה עם קולומביה ב-1998, אקוודור ב-2002 וכעת עם פנמה. בשני המקרים הקודמים השיג שלוש נקודות ולא עבר את שלב הבתים.

    שחקני נבחרת בלגיה עם אדן הזאר. רויטרס
    ההזדמנות הגדולה של דור הזהב. אדן הזאר והחברים/רויטרס

    הרכבי הקבוצות

    שופט: ג'אני סיקאזווה (זמביה)
    אצטדיון: פישט (סוצ'י)
    קהל: 43257

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      3
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully